ja en het vruchtzakje met minivruchtje ook ontdekt..heel raar zo'n gelig flubberballonnetje met een wit klein zeepaardje erin... Kon het niet meer door de wc speolen, heb het maar in een doosje gedaan en in de tuin begraven...vond ik toch netter...was toch een begin van een nieuw leven al mocht het niet zo zijn... wanneer heb je je curretage? heb je niet zoites van ik wacht af, het meeste is ak gekomen en de rest komt ook nog wel?
Woensdag heb ik mijn curretage. Ga niet nog langer afwachten. Ben inmiddels 4 weken onderweg vanaf het eerste bloedverlies. Het is ondertussen ook al 2 weken geleden dat ik de cytotec gebruikt heb. Heb ook helemaal geen bloedverlies meer dus mijn lichaam doet eigenlijk niks meer. Is echt nog een restantje wat er zit. De andere optie is nog 6 weken afwachten maar dat is voor mij geen optie. Ben er gewoon klaar mee en wil er vanaf zijn zodat ik verder kan.
Mijn ervaring na MA met ong 10 wkn. Moest de eerste tabletten oraal innemen (??) maar behalve erge buikkrampen (darmen) geen resultaat. Toen de 2e set vaginaal ingebracht, na een paar uur erge krampen, behalve veel grote stolsels geen weefsel verloren (plaste door vergiet om zo evt vruchtje op te vangen),. Rond 22.00u 's avonds was mijn pols versneld, licht in m'n hoofd, koorts.. Ben die avond nog met spoed gecurreteerd, wegens te veel bloedverlies en kindje dat niet los wilde komen.. Nu ik het vergelijk met mijn bevalling was de 'lichamelijke' pijn niet zo erg als met mn bevalling. Maar de geestelijke pijn viel me het zwaarst, vooral omdat het geen resultaat had bij mij..
Wat fijn blondie dat het toch nog gelukt is. Ik had met 11 weken een MA na een goede echo met 7 weken. Heb ook cytotec gehad. Een uur na het inbrengen van de tabletten begonnen de weeën. Het was bij mij echt een weeenstorm met rug weeën. Na vier uur kwam bij mij de hele vruchtzak eruit. Ik vond het echt een heel heftige ervaring en ook mijn man was erg onder de indruk van de hevigheid. Ik heb twee gezonde zonen en vond de pijn toch wel vergelijkbaar met een bevalling. Hopen dat je snel herstelt en weer snel zwanger bent..
Bij twijfel zou ik de gyn bellen. Ik had vorige week dinsdag avond 4 tabletten genomen, en woensdag ochtend heel vroeg kwam het vruchtje eruit. Daarna na woensdag weinig tot geen bloedverlies meer gehad. Ik had voor de zekerheid gebeld, ze zeiden dat ik voor het weekend nog een controle echo moest doen om te kijken of het schoon was, aangezien ik (volgens mij) wel het vruchtje had uitgeplast. Gelukkig was alles goed! Hoeveel weken was je toen je het te horen kreeg dat het niet goed was? Ik was 9 weken, met 10 weken kwam het eruit. Het zat nog in het vliesje, en daardoor herkende ik er geen kindje in, het leek meer een drolletje. Misschien is het er wel uit, maar heb je het niet gemerkt? Ik zou toch vragen of je al een controle echo mag..? succes ermee in ieder geval meid!
Oh ik zit niet op te letten! zie nu pas dat het gelukt is.. sorry hoor! wel fijn voor je! hoop voor je dat je snel weer zwanger mag worden, en dat het dan goed gaat meid!
Kylie, wat een vervelende ervaring zeg Daisy, fijn dat het gewerkt heeft he.. maar idd wel heftig, op zich vond ik het wel fijn om het op deze manier lichamelijk en geestelijk af te sluiten.. Marisca geeft niks, het eindigde gelukkig positief Ik heb de avond erop nog 2 tabletten ingebracht ipv 4 omdat het vruchtje er toch wel uit was.. nou werkelijk dikke rugweeen de 2e nacht en nog wat stolsels verloren..voelde me erg beroerd ervan en was blij dat ik ze niet alle 4 meer had gebruikt... Nu woensdag controle echo.. ben heel benieuwd. vloei nog steeds een beetje maar wordt steeds minder..
Het was inderdaad wel heftig ja. Maar zoals je al zegt, ook goed omhet echt af te sluiten. De pijn hielp bij mij wel om ook de geestelijke pijn toe te laten. Ik moest wel vier tabletten nemen van de gyn. Heb je het al een beetje een plekje kunnen geven? Wij hebben het vruchtje begraven in de tuin. Voelde toch wel goed om het toch nog in de buurt te hebben ondanks dat je verstandelijk wel weet dat het geen gezond kindje was. Jij ook sterkte met het verwerken. Dat we maar snel toch een gezond kindje mogen krijgen.
ik eigenlijk ook daisy..maar omdat ik al het vruchtzakje etc was verloren en best veel bloedverlies had voelde het beter dat ik er 2 nam.. als het woensdag niet schoon is neem ik er gewoon nog 2..
Hoe was je echo blondie? Hier vanmiddag curettage gehad. Is me 100% meegevallen. Mocht het ooit weer gebeuren (wat we niet hopen) dan kies ik voor curettage en niet voor cytotec.
he tof dat je eraan denkt.. er was helaas iets van restweefsel te zien... iets van 1,8 cm dik... balen, week afwachten en anders curretage was het antwoord. Maar!! vanmiddag een dik stuk weefsel verloren. Dit moet het geweest zijn want verder was de bm schoon... dus vandaag voor beide een hele nieuwe start! Volgende keer gaan we voor de 9 maand okee! Fijn dat het meeviel... Hopen dat onze cyclus weer snel op orde is... Liefs!
Jammer van de echo maar fijn dat je nog wat verloren bent. Moet je volgende week dan nog een x voor echo? Ik ga niet eerst een menstruatie afwachten, gaan er gelijk weer voor. Mocht van de gyn ook alles weer nadat het vloeien gestopt is en ze heeft niks gezegd over wachten dus dat beschouw ik als groen licht! haha. Ik moet 07 januari weer voor een controle echo. Hoop dat mijn baarmoeder dan niet meer leeg is Liefs
HOi, ik kom even indringen bij jullie gesprek. Sorry! Graag zou ik jullie wat willen vragen aangezien jullie helaas ook te maken hebben met een miskraam die niet spontaan op gang komt. gister is bij mijn echo nl geen kloppend hartje gezien, maar ik verlies geen bloed en heb geen krampen. ik hoop dat het een dezer dagen toch vanzelf komt, maar zo niet dan wordt het toch een medische ingreep. de arts zei dat ze alleen aan currettage doen in dat ziekenhuis, maar mijn gevoel zegt dat er daarmee een veel grotere kans is op beschadiging en dus vermoeilijking van een hopelijk volgende zwangerschap. is hier jullie iets over verteld? Wat beter/ veiliger zou zijn? bedankt alvast voor jullie antwoord. Heel veel succes ook ladies met alles!
Hoi Happy, wat vervelend zeg! Ik heb de pillen gehad en mocht wel zelf kiezen. Pillen zijn niet fijn maar ik was wel blij dat ik er toch voor gekozen had omdat een curretage me ook niet fijn lijkt. Als het nog goed voelt zou ik zeker even afwachten. Bij mij begon na de echo de buikpijn. Ik kon niet werken en ben zelfstandige vandaar dat ik het natuurlijk beloop niet afgewacht heb. Heel veel sterkte met de keuze! Groetjes Mamadaisy @blondie, wat fijn dat het toch nog zelf afgekomen is!
Ten eerste: wat ontzettend verdrietig dat het hartje niet klopte. Ik heb het 1 november zelf meegemaakt. Wat een shock is dat. Mijn gyn zei ook afwachten of curettage. Toen las ik over de tabletten en dacht: waarom zijn deze mij niet aangeboden?? Maar daarna had ik de vk aan de telefoon en die vertelde over deze optie en ik was gelijk voor. Ze zei dat ik tegen de gyn moest zeggen dat ik graag de tabletten wilde. Ik vind het vreemd dat ze ze in jouw ziekenhuis niet aanbieden. En dat je gewoon zelfs de keuze niet hebt. Zou je het wel gewild hebben? Ik ben blij dat ik ze gebruikt heb (al moet ik mijn controle-echo nog krijgen, a.s. dinsdag, ook weer spannend). De gyn vertelde over eventuele complicaties bij de curettage. Ik heb vooral de zin 'perforatie van de baarmoeder' onthouden. Die zin kreeg ik niet meer uit mijn gedachte... (niet om je bang te maken hoor!!! Maar dit is gewoon mijn gedachte van toen). Toen ik uiteindelijk voor de tabletten koos zei hij niet iets negatiefs hierover. Alleen dat bij 1 op de 10 vrouwen niet alles los en eruit komt en dat er dan alsnog gecuretteerd moet worden. Heel veel sterkte in ieder geval!!
Allereerst sterkte om dit te verwerken. Heb zelf cytotec gehad. Raar dat je die optie niet krijgt. Bij mijn controle echo bleek helaas niet alles weg te zijn. Gister heb ik daarom alsnog een curettage gehad. Dit is mij heel erg meegevallen. Als ik ooit weer voor de keuze kom (wat ik niet hoop natuurlijk) kies ik gelijk voor curettage. De kans op complicaties is klein. Heb ook wel eens gehoord dat je voor een curettage 2 tabletten moet inbrengen om de baarmoedermond alvast iets open te laten gaan staan. Bij mij hoefde dit niet omdat ik al veel was verloren. Zou als ik jou was bij je gyn goed informeren naar alle mogelijkheden en je wensen/angsten uitspreken. Sterkte.
Dank je wel voor jullie snelle reacties! tis allemaal zo gek..is t mis, moet je ook nog zo`n keuze maken! als t dan gewoon vanzelf gaat..tis al vervelend genoeg. voor mijn gevoel zijn tabletten wat minder heftig dan die curettage. heb ook de risico`s gelezen..verklevingen, perforatie..klinkt niet best, ook al is het zeldzaam. Ik wil eigenlijk de manier die t minste invloed heeft op mn cyclus daarna (als ze al invloed hebben) daar ben ik nl t meest bang voor, had voor deze zwangerschap nl 10 maanden na stoppen pil geen menstruatie. En voor nu..tsja..wil nog best een week wachten, dat is te overzien, maar als er dan niets gebeurd is, wil ik t kwijt, dan kan ik t tenminste afronden. Gaan jullie nu gelijk weer proberen zwanger te worden of toch even wachten?
Wij doen het niet veilig en zien wel wat er gebeurt. Maar het advies om af te wachten is op zich niet voor niets. Anders zit je in onzekerheid of je zwanger bent of dat je cyclus toch langer is door de miskraam. Heb 5 november een miskraam na MA gehad en vanmorgen nog een positieve zwangerschapstest. Dan lijkt me dat mijn eisprong nog niet in de buurt is.
Dat is dan ook wel de reden dat ik weer ovulatietesten ga gebruiken. Dan heb ik toch inzicht in mijn cyclus. Alleen wacht ik nu dus tot mijn zwangerschapstest weer omo-wit is aangezien een ovu-test ook reageert op hcg. Dus eerst omo-witte zw-test, dan beginnen met ovu-testen en hopelijk dan snel m'n eisprong opsporen en twee weken later is dan mijn nod.