ervaringen met moeders voor moeders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door imoan78, 12 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Ik heb nu 2 keer meegedaan.
    Het enige nadeel voor mij was, dat ik de flessen weg moest brengen (5km verderop). Maar dit hielt mij niet tegen...

2. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    1e keer alle weken meegedaan. Nu na 3 weken gestopt. Té misselijk. Ik moest zo vaak overgeven als ik op het toilet zat dat het geen doen meer was.

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf deze zwangerschap (mede) te danken aan hormonen en vind het persoonlijk niet meer dan normaal om wat terug te doen.
    Ben nu 1 week bezig en gaat prima! Geen gedoe, kannetje hou ik ook vast, past makkelijk in de pot, overgieten, handen wassen klaar!
    Je hoeft ook niet thuis te zijn als de kratten gehaald worden. Ze zitten in grote groene tassen dus t valt ook niet op! 😃

4. G83

G83 Bekend lid

29 dec 2014
    524
    3
    18
    Ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap 6 weken meegedaan,maar ik hield het niet vol vanwege de geur. Ik was constant misselijk en ging van de geur elke keer bijna over mijn nek. Als dit niet het geval was had ik graag nog een keer meegedaan, want het is natuurlijk super om vrouwen te helpen die dit nodig hebben om zwanger te worden.

5. Tinkerbell83

Tinkerbell83 Actief lid

11 feb 2015
    135
    0
    16
    Ik ben nu met mijn 3e week bezig hou het prima vol merk wel dat ik steeds misselijker gaat worden vooral als ik in het kannetje moet gieten dus kijk het nog ff aan

6. Logan

Logan Niet meer actief

Twee keer meegedaan en twee keer helaas vroegtijdig moeten stoppen. Ik vind het persoonlijk niet meer dan normaal, plassen moet je toch en je kunt er stellen mee helpen die waarschijnlijk al een hele lange weg hebben afgelegd.

7. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Ik heb 5 weken urine opgevangen en ben dus ook vroegtijdig gestopt.

Ik ben heel erg misselijk geweest en moest steeds bijna braken bij de geur van urine en de geur van de flessen. Hierdoor ontwikkelde ik een soort angst waarbij ik steeds minder dronk en dus heel weinig ging plassen (ik had 1 fles per dag en deze kwam nog niet eens voor 25% vol)

De flessen moest ik zelf wegbrengen en ik ben gestopt toen de koerier vergeten was om lege kratten te leveren voor mij. Toen was ik er wel klaar mee. Ik blijf niet heen en weer rijden naar de verzamelpunt en thuis een strijd te moeten leveren.

8. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ja ik vond t een gedoe, en was er soms klaar mee.
    Maar Ls iemand tegen je zegt bedankt door mensen zoals jij heb ik nu een kindje, heb ik t graag over.

9. momy2b

momy2b Actief lid

4 feb 2015
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik doe ook mee vind het een kleine moeite ze komen alles brengen en halen enige wat ik moet doen is plassen in een kannetje en het overgieten...iedere vrijdags de flessen buiten zetten....en op de dagen dat ik te misselijk ben doe ik het wat minder...maar is echt een mooi doel vind ik..je kan het altijd nog afzeggen mocht het toch necht niet lukken ;)

10. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik ben nu 3 weken bezig en vind het meevallen. Plassen moet je toch. Ik heb weinig last van misselijkheid wrs scheelt dat ook.
    Ik zet de kratten naast het huis met de kliko ervoor dus het valt niet op

11. Bertha1

Bertha1 Actief lid

29 apr 2014
    123
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb een paar weken meegedaan. Toen kon ik er niet meer tegen.
    Had wel een ander bakje in de wc omdat ik anders precies op die maatbeker zat en dat was niet prettig. Dus gewoon een goedkoop bakje van de Action erin gezet.
    Wat ik minder prettig was is het privacy gedeelte. Ze komen dan met een wit busje die bussen ophalen maar dan het volgende. Meneer parkeerde voor de deur, zijn bestelbusje helemaal open en tot overmaat van ramp had hij er foldermateriaal van moeders voor moeders openbaar staan. Dus de hele buurt wist dat ik zwanger was met 9 weken, nog voordat de familie en vrienden op de hoogte waren.
    Dus ik heb er geen goede ervaring mee, ergerde mij kapot en ben er nu nog steeds boos om!
    Wegbrengen was trouwens hier geen optie, is te ver weg.

12. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Twee keer ruim 11 weken meegedaan.
    Kleine moeite voor een enorm wonder voor iemand anders.
    Bij de eerste zwangerschap was ik te laat.
    De bussen stinken wel ja, maar goed, adem inhouden en snel er in gooien :)

13. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Het vanaf week 7 of 8 geloof ik meegedaan. Was bijna zelf ook afhankelijk van hulp om zwanger te worden. Vond het idee gewoonweg heel erg fijn. Moest wel even wennen aan de lucht van de flessen, maar ik hield mijn adem even in, dop eraf, plas erin, dop erop en weer ademen. :p

Vond die kan trouwens juist erg handig, het paste precies, laat maar zeggen, hahahaha!

Liefs,

14. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik deed mee onder het mom van 'als een ander heeel blij wordt van mijn 'afval' doe ik graag mee'.

De eerste dagen braaf alle plasjes in de flessen gedaan, ook 's nachts met een duf hoofd. Op een gegeven moment heb ik 's nachts niet meer de plas opgevangen. Het waren hele kleine beetjes en vond het teveel gedoe in de nacht.
    Ik gebruikte elke dag een nieuwe fles. Zo bleef de geur wat dragelijker voor mij. Ik heb dus ook geen een fles helemaal vol gekregen. Zelfs niet als ik een hele dag thuis was.
    Ik heb alle weken wel volgehouden! De eerste weken zelf de kratten verwisseld, na 9 weken toen de meeste mensen van de zwangerschap wisten heb ik het thuis op laten halen.

15. eefje1980

eefje1980 Actief lid

30 jan 2013
    127
    0
    16
    www.evelynspoppen.nl
    Ik heb ook meegedaan. Natuurlijk was ik het af en toe wel zat, maar vond het wel een fijn idee om andere op deze manier te kunnen helpen. En het was ook weer een enorme mijlpaal toen het erop zat, dat gaf een dubbel goed gevoel!

Tips om het makkelijkerte maken zijn indd. Een fles in of in de buurt van het toilet, zodat je niet steeds heen en weer hoeft te lopen met je gevulde kannetje, en iedere dag een nieuwe fles. Uiteraard hygiënischer, maar scheelt ook enorm in geur :) succes!!

16. SoInLove

SoInLove Lid

17 dec 2014
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    TOP!! Gewoon zelf proberen. Uit alle reacties merk je ook wel dat het door iedereen anders wordt ervaren. Hopelijk valt het voor jou ook mee.

Deel Deze Pagina