tepelhoedje 2e kindje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door meryem, 2 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meryem

meryem Lid

16 mei 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal
    Mijn eerste kindje moest ik met een tepelhoedje voeden.vond het echt vreselijk en ben er na 5 weken mee gestopt. Nu kan onze 2e elk moment komen en vraag ik me af of ik voor de zekerheid toch niet die dingen aan moet schaffen.woon in het buitenland,krijg geen kraamzorg of andere Hulp met borstvoeding.bij vorige kindje moest mijn man ze meteen na de geboorte gaan halen omdat de verpleegkundige in ziekenhuis zei dat ik te kleine tepel had.toen we 5 weken na geboorte in nl waren had ik een consult met lactatiekundige en die heeft me geholpen ervan te komen. Maar nu dus twijfel.wat als Ik beval en mijn tepel weer (nog steeds) te klein zijn?die hoedjes zijn hier ook nog eens best duur en wil er eigenlijk liever niet aan beginnen, maar als de baby het nodig heeft...wat zal ik doen?
    Bedankt!!

2. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Hoi, ik zou ze wel in huis hebben als ik jou was. Kan je ze niet laten opsturen vanuit NL?
    Ik heb mijn eerste ook de eerste week met tepelhoedje gevoed maar was er gevat op dit binnen een week weer af te bouwen en dat is gelukt.
    Daar zou ik dus voor gaan!
    Heb ook het gevoel dat mijn tepels nu een stuk meer uitgerekt zijn dan bij de eerste. Dus maak me eigenlijk niet zo druk. En bij ons zit de drogist echt op de hoek vd straat dus dat komt wel goed.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik zou ze wel alvast in huis hebben als ik jou was. Ik heb ze overigens gewoon bewaard. Als je ze gebruikt is het handig om 1 keer per dag te testen of het zonder kan. De manier van aan happen verandert ook deels, waardoor het na een verloop van tijd wel kan lukken.

4. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou zeggen, beter mee verlegen dan om verlegen. Het is lastiger als je ze halsoverkop nog vanuit NL moet laten opsturen lijkt me.

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Die hoedjes van medela zijn zo duur toch niet?
    Hier hielp het om de borst niet te warm in t pakken, bij warmte werd bij mij de tepel erg plat. Voor t aanleggen zelf met de vingers de tepel wat stimuleren om naar buiten te komen en je borst daarna als een 'hamburger' aanbieden aan je kindje. Als je kindje goed wil aanhappen lukt t misschien om zonder te voeden.

6. meryem

meryem Lid

16 mei 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!!ga er gauw nog een setje van bestellen via Internet!

Deel Deze Pagina