Maar waar slaapt een kindje overdag in? Kan de baby in de box slapen in de living, of is dat niet aan te raden. Ik denk dat ik wel graag mijn kindje bij me ga hebben. En snachts dan, wij hebben een babykamer, maar ik wil de eerste maanden de kleine bij mij op de kamer. Nu is onze kamer niet groot genoeg om daar nog eens het kinderbed van op de babykamer er in te zetten, dus zit ik te twijfelen tussen een co sleeper? Of een wieg naast ons bed? En wat is eigenlijk een ledikant dan? Sorry als dit domme vragen zijn
Hoihoi, toen Dano klein was sliep ie ook veel beneden, was namelijk toch rustig alleen met m thuis. In de box, maar in het begin zal je kleintje waarschijnlijk lekkerder liggen in de reiswieg van de wandelwagen. Velen laten de baby in het begin daar ook in slapen op de slaapkamer. De 2e zal wat vaker boven slapen denk ik. (tenminste als Dano er is) ledikant is gewoon een babybedje met van die spijlen waar ze meestal tot een jaar of 2 in kunnen slapen.
Mijn zoontje sliep overdag in de bak van de wagen in de box. Als er visite was lag hij in de wieg beneden op onze slaapkamer. Met 1 maand is hij 's nachts naar boven gegaan omdat hij zo kreunde in zijn slaap en mijn vriend er niet van kon slapen. Wel met babyfoon en de deuren open
Chloe heeft een hele poos beneden geslapen in de wandelwagenbak maar zou dat bij een volgende niet weer doen ze sliep maar kort en ook erg onrustig toen we haar boven legden te slapen, sliep ze veel beter en langer! dus een vrolijkere baby! ik vond het zo zielig dat ze steeds alleen boven lag te slapen maar ze was het wel echt nodig! denk dat dat per baby verschilt hoor
Ons jochie sliep deels in de kinderwagenbak, en deels op zijn eigen kamertje. Dat laatste om hem er rustig aan te laten wennen. In de nachten bij ons op de kamer in een wiegje. Na zo'n 6 weken sliep hij steeds meer slaapjes in zijn eigen ledikant. Dan sliepen we allemaal de nachten beter. Dus dat was een persoonlijke keuze.
Wij hadden op onze slaapkamer een wieg langs mijn kant van het bed staan. Het is dat we deze al hadden van toen ik baby was anders was het zéker een cosleeper geworden. Denk er zelfs aan om dit bij een 2e alsnog te kopen of te laten maken. Lijkt me ideaal dat je niet omhoog hoeft om in de wieg te kijken of de kleine eruit te pakken voor de borstvoeding. Ik kon de eerste weken mijn kleine ook niet boven in bed leggen als ik beneden was, dat voelde niet goed. Achteraf heb ik daar een beetje spijt van want het heeft (rond de 6 weken) best even kruim gekost om haar overdag in bedje te laten slapen boven. Ze sliep hier overdag vaak op mijn buik/arm of in de kinderwagen (tot 6 weken). In de box nagenoeg nooit (hoogstens een mini slaapje want ze wordt daar altijd weer heel snel wakker in) en daar is een box ook niet voor, natuurlijk. Sinds 3 maanden slaapt ze op haar eigen kamertje in een ledikant, ook snachts.
hier sliep hij inderdaad ook beneden, in de kinderwagen of in de box. ik kon nog niet goed de trap op komen, dus was het makkelijker beneden. na een paar weekjes hem toch 1x per dag boven neer gelegd, en dit werd steeds iets vaker...
Hier slaapt de kleine beneden in de box overdag en 's nachts in de reiswieg naast mijn bed. Als hij ietsje ouder is en echt periodes wakker is en periodes slaapt, zal ik hem overdag in zijn ledikant gaan leggen, maar hij slaapt nu sowieso bijna de hele dag nog, dus ligt hij lekker beneden in de box.
Nieuwwolkje, ik ben hier ook heel benieuwd naar en vind het helemaal geen domme vraag ik hou de reacties in de gaten!
Mijn kleine man slaapt overdag meestal in de box en 's nachts in zijn ledikant op z'n eigen kamer. Wiegjes vind ik heel schattig, maar zijn zo klein en aangezien D een lange baby is, zou hij er binnen no time niet meer in passen, vandaar dat we gekozen hebben om gelijk een ledikant te doen. Hoe jij dat zelf wilt doen, wel of niet op jullie kamer, wel of niet bij jullie in bed, dat kan je alleen zelf bepalen. Wij hebben er voor gekozen om hem vanaf het begin op zijn eigen kamertje te laten slapen en dat bevalt prima. In de ochtend neem ik hem nog wel eens bij mij in bed, gewoon om lekker samen te kroelen.
Ik lees ook even mee. Niet over wat waarvoor is zegmaar, maar wel waar iedereen de kindjes laat slapen. Is de box voor slaapjes niet wat hard?! En wij willen de eerste tijd ook bij ons bed, denk in een wiegje dat ik kan lenen van mijn tante. Kinderwagenmatras is te hard vind ik voor echt een aantal weken. Wel wil ik proberen hem af en toe overdag in bedje te leggen, dat hij er wel aan went. Denk ik
keano heeft altijd in zn ledikant geslapen, snachts en overdag...wilde voorkomen at hij zou wennen aan geluiden en het dan snacht te stil zou vinden... beebje2 gaat ook gewoon in een ledikantje
Ik denk dat ik zo een wieg ga nemen op wieltjes, en die overdag dan ga verschuiven naar de living. ( Wij wonen in een bungalow)
Ik vind het geen domme vraag hoor! En wat dan nog. Ik stel zelf ook regelmatig een beetje 'domme' vragen aan mijn moeder. Die schiet regelmatig in de lach. Maarja het is mijn eerste kindje en ik moet nog veel leren. En dan beter vragen dan dat je het strakjes 'verkeerd' doet. Hoewel er niet echt een verkeerd zal zijn als je met liefde voor je kindje zorgt. Ik ben van plan mijn kindje zoveel mogelijk in zijn eigen ledikantje te laten slapen op zijn eigen kamertje, ook overdag. Natuurlijk is er in de ochtenden wel ruimte om nog even bij ons op bed te knuffelen!
Wij lieten onze zoon in het begin in de kinderwagenbak slapen. Box wilde ik niet omdat ik vind dat dat om te spelen is en niet om te slapen. Nu ie wat ouder is en niet echt in de kinderwagenbak past hebben we een 2de ledikantje in de bijkeuken gezet zodat ie daar overdag in kan slapen. Ik kan geen traplopen met mijn zoon op de arm vanwege bekkeninstabiliteit..
Onze zoon sliep overdag in de box of in de draagdoek bij mij of mijn man en 's nachts bij ons in bed. Na enkele maanden hebben we een co-sleeper gemaakt van zijn ledikant. We hadden ook een hangwieg maar volgens mij werd hij daar zeeziek van ofzo... De eerste 6 maanden wordt geadviseerd om je kindje continu bij je te houden (dus overdag in een wiegje bij je of in de box of draagdoek of... en 's nachts bij je op de kamer) ter preventie van wiegendood!
hier overdag in de kinderwagen en snachts in zijn ledikantje ook vielen ze wel eens in slaap in de box! allebeide kunnen ze nu overal slapen en dat vind ik erg makkelijk als er veel lawaai is maakt het hun iets uit, ze zijn aan alles gewend
J. sliep overdag in de woonkamer, maar in de wieg. Daar zaten wieltjes onder en die kon ik dan ook bv. naar de slaapkamer rijden als ze sliep. 's Nachts sliep ze tot ze 5,5 maand oud was bij ons op de kamer in de wieg naast mijn bed. Daarna is ze in haar ledikantje (inderdaad zo'n kinderbedje voor de eerste 2/3 jaar) op haar eigen kamer gaan slapen. Inmiddels zijn we verhuisd en is het niet meer gelijkvloers. Nu wil ik een boxmatras kopen, zodat de baby ook beneden in de box kan slapen. Zonder boxmatras lijkt het me te hard. En ik zal hem/haar ook wel eens in de wandelwagenbak te slapen leggen, denk ik. 's Nachts zal de baby de eerste paar maanden bij ons op de kamer in de wieg slapen en daarna gaat hij/zij in het ledikantje op zijn/haar kamer slapen.
Het zijn geen domme vragen hoor! Maar juist heel persoonlijke keuzes. Ik was de eerste tijd erg veel boven en had een wieg naast ons bed. Als ik wel beneden was, dan legde ik simon in de box of lekker op mijn buik. Na een aantal weken ging dat niet meer goed, want hij kreeg last van alle prikkels om hem heen. Dus toen is hij overdag naar zijn bedje gegaan. Na 12 weken paste hij niet goed meer in de wieg en ging hij naar zijn kamer met ledikantje.