Ervaringen met nachtje laten huilen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lisszy, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ boefjesmama: lastig... als mijn zoontje ook dusdanig overstuur is dat ie zich aan me vastklampt, wieg ik hem nog even langer totdat echt het gesnik over is. Dan begint ie vaak wel alsnog te huilen als ik hem terug leg, maar blijf ik even bij hem staan en aai ik heel zachtjes over zijn gezicht. Daar wordt ie vaak op een gegeven moment wel loom van. Vaak begint ie dan alsnog te huilen als ik eenmaal wegloop, maar eenmaal in de woonkamer is ie alweer stil (en anders herhaal ik het ritueel na 5 minuten).

Tsja, ik kijk echt volledig naar mijn kind als het om laten huilen aankomt. Ik doe het dus ook niet altijd want soms merk ik heel duidelijk dat het wat anders is. Dus je moet gewoon echt doen waar je je als ouder goed bij voelt, omdat je zelf wel aanvoelt wat goed is voor je kind. Toen ik dat advies van laten huilen kreeg, wist ik dat dat voor hem een goede oplossing zou kunnen zijn omdat ik wist dat het probleem puur het zelf in slaap vallen was. Dus daarom heb ik het doorgezet, ondanks dat het erg moeilijk was.

Deel Deze Pagina