Nachtvoeding

Discussion in 'Flesvoeding' started by MamaFay, Apr 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaFay

MamaFay Actief lid

Apr 9, 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hebben jullie de nachtvoeding afgebouwd? Zo ja, bij welke leeftijd en hoe?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Nog niet, gaat vanzelf wel over..
    Mijn oudste deed het vanzelf rond de 13 weken. Mijn jongste Van 16 weken slaapt 2-3 keer in de week door. Maar er zit gewoon nog te weinig ritme in.. Als hij verder lekker vrolijk is, dan laat ik het lekker ;)

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    Hier ging het vanzelf over.
    Zoontje was 4 maanden. Dochtertje ook met 4 maanden.
    Opeens kwamen ze niet meer...

4. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Als ik het goed begrijp is je kleintje pas 9 weken oud toch?
    Veel te jong om al aan afbouwen te gaan denken...

Ze geven zelf aan wanneer ze door willen en kunnen slapen...
    De een doet dat met 4 weken oud, de ander pas na 1,5 jaar, daar kan je weinig aan doen...
    Ons mannetje komt met zijn 7 maanden ook nog voor een nachtvoeding (soms zelfs 2), als hij het nodig heeft ga ik hem dat niet ontzeggen...

Volg je kindje, dat is het belangrijkste...
    Dat ritme komt vanzelf, en verandert ook weer keer op keer... ;)

5. MamaFay

MamaFay Actief lid

Apr 9, 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ze krijgt ook nog steeds voeding hoor als ze wil, maar ik maak de voeding 's nachts wel wateriger en daar doet ze het goed op. Was gewoon benieuwd naar de verhalen.

6. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hier is het ook vanzelf gegaan. Toen we op vakantie waren, en mijn dochter net 11 weken was, werd ik wakker van haar gezellige kletsgeluidjes en bleek het al half 7 te zijn!

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Vanaf vorige week, ze was 4 weken, werd ik zelf ieder uur wakker en lag ik te wachten tot zij wakker werd. Maar uiteindelijk werd ze dit pas tussen half 7 en 7 uur. Ik in de stress, dan kon ik nooit al 6 voedingen komen. Maar door haar gewicht mocht ik al prima over naar 5x150/5. Hier dus op overgegaan en sindsdien geen nachtvoedingen meer. Wel rond half 6 een flinke poepluier, maar daarna geeft ze echt duidelijk aan nog heel moe te zijn en slaapt ze nog even door tot 7 uur.

Ik ben er alleen zelf nog niet zo aan gewend en ben nog steeds vaak wakker tussendoor ;)

Ik ben er dus inderdaad van overtuigd dat kindjes het zelf aangeven. Al is het natuurlijk best fijn dat meisje dit al zo snel doet :).

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ik dacht dat mn zoontje doorsliep (heeft hij 10 dagen gedaan) maar helaas, hij komt weer netjes iedere nacht om 4 uur :)

Ik heb geen idee wanneer dit stopt maar ik ga hem lekker volgen. En hopen dat het snel doorslapen wordt!

Als je verhalen van anderen leest dan hoor je ook wel eens dat ze zo klein als ze zijn al slapen van 19-7...
    De fles van 23 uur wordt hier in elk geval nog netjes altijd gegeven :)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier hebben we die 23 uurs fles eruit gedaan.. Sindsdien slaapt hij soms van 21-7, maar meestal nog wel een nachtvoeding ook, rond 5-6 uur. Toch slaapt hij langer achterelkaar nu. Dus dan ga ik 's avonds wat eerder op bed..

10. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

Oct 27, 2009
    1,608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn zoon (de 18de wordt hij 4 maanden) ,slaapt 10 a 11 uur ooit 12 uur. ooit komt hij nog rond 5 uur en dan krijgt hij een flesje en gaat weer naar bedje, hij krijgt dan 5 flessen ipv 4...

mijn dochter sliep met 4 maanden klokje rond, maar kwam ook nog wel eens 'anchts maar dat was dan omdat ze ziek was geweest en minder gegeten had en dit wilde ze dan 's nachts inhalen (dit is tot nu toe op 1 hand te tellen = inmiddels 20 maanden)

Share This Page