Wat en welk merk aan flesvoeding hebben jullie al in huis gehaald mocht de borstvoeding een drama zijn of gewoon niet lukken?
Ik heb niks in huis gehaald. De eerste dag(en) kan je echt nog niet zeggen of het niet gaat lukken of een drama zal zijn. Je moet het natuurlijk wel de kans geven . Indien FV tóch nodig is ivm bijvoorbeeld bijvoeden, dan is een pak zo gehaald. Ik zou het niet op voorhand halen. Het is ook zonde als je het haalt en het uiteindelijk niet nodig hebt.
Ik had van die kleine pakjes van nutrilon. Handig om even bij te voeden en hoef je niet gelijk een groot pak open te maken. Is toch niet zo lang houdbaar, dus dan kun je het misschien weggooien na een paar schepjes. Ik was ook met kerst uitgerekend. De kleine kwam woensdag de 21, en op de zaterdag is mijn man naar de super gegaan voor die bijvoeding omdat het nodig was. Maar hier kun je altijd bij de apotheek terecht via de huisartsenpost, en heeft de VK voeding bij haar. Moet je dus wel even moeilijk doen, maar het is wel te regelen als het echt nodig is..
Hier had ik de vorige keer (met kerst bevallen) niks in huis en is de BV totaal niet op gang gekomen.... Nu een half pak Kruidvat 1 (normaal) in huis just in case... Geeft me wel een rustiger gevoel. En deze keer wacht ik ook niet meer op zogenaamde goedkeuring van een professional of ik kunstvoeding mag geven. De vorige keer heeft mijn dochter bijna 4 dagen geen voeding gehad, dus nu ben ik wel allerter
Ik zou ook wel voor de zekerheid wat in huis halen. Ik gaf ook bv maar kwam eind van de middag thuis uit t ziekenhuis en mn dochter moest bijgevoed worden omdat de voeding nog op gang moet komen. Haar bloedsuiker was een beetje te laag na de geboorte. Dus de eerste 3 dagen kreeg ze nutrilon flesvoeding.
Zelf had ik niets in huis (en nu weer niet) maar zou wel HA flesvoeding halen zelf, als ik wat zou halen. Die hebben ze vast ook wel in kleinverpakking?
Kan je die portiezakjes ook bij de drogist of supermarkt halen? Ik ga ook voor de zekerheid fv in huis halen, je weet maar nooit rond de kerst/feestdagen!
Je kan ook altijd flesvoeding kopen bij de dienstdoende apotheek. Het is dus altijd 24 uur per dag te verkrijgen gelukkig. Ik haal het niet in huis van te voren.
Wij hadden de portieverpakkingen van Nutrilon hypoallergeen in huis. Gewoon bij de kruitvat gekocht (supermarkt verkocht het hier niet) en vond het erg fijn om dit achter de hand te hebben. Deze keer gelukkig niet nodig gehad, maar ik zou het zeker niet laten voor die 2 euro. Ik kan je uit ervaring vertellen dat het niet fijn is dat papa 's nachts naar de apotheek moet rijden omdat je baby half uitgedroogd thuis ligt te wachten en jezelf niet ter been bent en veel pijn hebt van de bevalling. Uiteindelijk werd het hier zelfs een ritje ziekenhuis en een opname i.v.m. uitdroging, maar daar ging nogal wat uren overheen doordat we eerst kunstvoeding moesten halen, uitproberen, afwachten etc. Totaal niet handig.
Ikhad een half pak nutrilon 1 in huis gehaald... nog niet nodig gehad maar gaf me een rustig gevoel.... ook ruimhoudbaar tot mid 2014
Ik heb een pk kruidvatvoeding staan ben nog niet uit of ik bv of fv ga geven dus voor de rust wel alles voor fv in huis
Hier lukte de borstvoeding ook niet. En moesten wij op zondag gaan bijvoeden. Wij hebben een probeerpak bij de verloskundige gehaald
Ik had niks gekocht vantevoren en mijn zoontje was uiteindelijk de dag na kerstmis geboren. Als je het wil kan je van die nutrilonpakjes kopen. Kost bijna niks en lekker makkelijk. Zonde als je een pak nutrilon uiteindelijk weg moet gooien.
Wat dacht je van het benzine station? HIer hebben ze daar gewoon pakken staan mocht je BV niet lukken. Meestal beslis je met de verloskundige of kraamhulp om over te gaan op FV als BV niet lukt. Dus dan is er wel een proef verpakking. Heb je een kolf? Ik heb namelijk een tijdje gekolft en daarom niet gelijk FV nodig gehad. Aan de andere kant, een pak kost 10 euro en is heeeeeeel lang goed. Dus echt weggegooit geld is het ook zeker niet. Als het jou zekerheid geeft, zou ik zeggen: haal een pak waar jij je goed bij voelt!
Geen, in geval van moeizame borstvoeding heb je meer aan een goede lactatiekundige en een kolf als aan kunstvoeding.