Bij een eerste krampje, bij regelmatige weeën zonder te veel pijn, vanaf het moment dat je in jezelf zit, vanaf een bepaald aantal centimeters etc etc. Ik zelf weet nooit zo goed antwoord te geven of de vraag hoe lang mijn bevalling duurde: ik werd ingeleid en zat potdicht. Om 1200 2 cm en regelmatige harde buiken, om 1600 3 a 4 cm en vanaf 1700 echt helse pijn en in mezelf. Om 23:15 is ze geboren. Dit ook omdat ik hoor dat een 2e bevalling vaak sneller gaat, en ik hoop nu zonder inleiding te bevallen...
Ik reken vanaf wanneer de weeën regelmatig begonnen. Wat eigenlijk meteen was. 23.00 vliezen gebroken. Om 1.00 begonnen de weeën.
Mijn vliezen braken om 3 uur maar regelmatige weeën had ik pas om 16 uur 'smiddags. Op mijn bevallingskaart staat dat ik in ruim 5 uur ben bevallen en dat klopt met het feit dat ik om 21 uur ben bevallen. Dus mijn verloskundige rekent het vanaf de actieve weeën
Ik reken vanaf het moment dat weeën regelmatig kwamen , om de 3 minuten zeg masr. Ik kreeg om 13:00 weeën maar nog niet regelmatig, om 17:00 om de 3 minuten, om 19:00 zijn mijn vliezen doorgeprikt en ik ben om 04:00 snachts bevallen.
Oh best dezelfde verhalen lees ik al. Stom hè ik had niet echt door vanaf wanneer het regelmatig kwam dus denk ergens tussen 1200 en 1600. Zal d papieren ook nog eens opzoeken
Ik reken vanaf het checken van de vk. Toen zat ik op 7 cm. Weeën had ik niet en vliezen zijn gebroken op10 cm. Om dan te zeggen dat mijn bevalling 30 minuten duurde vindt ik erg raar Nu was het bijna 3 uur een dan krijg ik al reacties van: oh, wat snel!
Ik reken zelf vanaf de eerste regelmatige en pijnlijke weeën. Dit omdat het bij mij een lange aanloop had met voorweeën etc, die uiteindelijk ergens een keer doorzette. Pas op het moment dat het pijn ging doen had ik ook het idee dat er meer gaande was ipv weer voorweeën.
Dat ia dus ook zoiets bij mij hebben ze 2x pilletjes vaginaal ingebracht om een paar cm te krijgen. Toen hebben ze flink gestript (? Geloof dat het zo heette) en daarna ging het vanzelf verder zonder infuus weeën opwekkers dat nog nodig was.
Ooo. Ik reken vanad de eerste wee, want dat was voor mij de start van de bevalling. Zo tellend heeft mijn bevalling 7,5uur geduurd. Ik ben momenteel ook nieuwsgierig of de tweede sneller gaat zijn..