Hallo Hoe doen jullie het met flesvoeding als jullie een dagje weg gaan ? Wij hebben een kleintje van nu bijna 2 weken oud en hij krijgt hero flesvoeding. Mijn man krijgt volgende week vakantie en willen graag een dagje weg maar hoe doen we het met de voeding? Hebben jullie tips ?
Thermosfles met heet water en fles met koud water mee. Dan kan je mengen tot de juiste temperatuur. De eerste keer lijkt heel ingewikkeld, maar oefening baart kunst!
Of als je in de bewoonde wereld blijft: afgemeten water in een flesje, poedertoren, en ergens in een café vragen of ze het flesje even in de microgolf willen opwarmen. Is nooit een punt.
Ik nam flesjes met afgemeten water mee, poedertoren en liet het idd ergens in een café/restaurant opwarmen in de magnetron. Was er geen magnetron dan hadden ze altijd wel gekookt water, en dat mengde ik met koud.
Poedertorentje en thermoskan. En verder kan je altijd vragen of ze je fles even in de microgolfoven kunnen warmen als je ergens iets gaat drinken. Dan hoef je zelfs geen thermoskan mee te nemen. Wel een fles water, dat is handig. En genoeg flessen natuurlijk want onderweg kan je niet steriliseren.
En extra melkpoeder (voor 1 voeding) meenemen, voor het geval er een bakje poeder of een fles omvalt.
Ik neem altijd melkpoeder mee in kleine flesjes. Als ik ergens heen ga waar geen magnetron is neem ik zelf gekookt water mee en een flesje bronwater. En anders gewoon bronwater en ergens in de magnetron. Vind fv onderweg eigenlijk stukken makkelijker dan bv.. Zat altijd te klooien met discreet voeden en fijne houdingen! Neem wat extra poeder mee voor de zekerheid en geniet van je dagje weg!
Ik nam het water altijd mee in de thermosfles op de juiste temperatuur, dan kan je zonder gedoe je flesje maken. Als ik maar een flesje meenam zorgde ik ook dat precies de juiste hoeveelheid water bij me had. En inderdaad een poedertoren.
Thermosfles van de Ikea werkt perfect en is maar 5 euro. Verder een flesje bronwater en een poedertorentje (zelf gebruiken wij het doosje van de Hero. Deze zat in één van de babypakketten en kunnen 4 voedingen in). Als je geen poedertorentje hebt, bij Hema, Prenatal, Baby-Dump etc verkopen ze ze. De verhouding is ongeveer 1/3 gekookt water en 2/3 koud water. Dan heb je een prima temperatuur. Half om half kan ook, maar dan moet je het even laten staan. Neem inderdaad ook 1 of 2 voedingen extra mee. Mocht je een voeding laten vallen, dan heb je genoeg bij je. Verder kun je in ieder restaurant vragen om de fles in de magnetron op te warmen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat dat is geweigerd, maar ik zou er ook niet van afhankelijk willen zijn.