hallo mijn baby van bijna 12 weken oud wordt ´s nachts nog steeds wakker voor een fles. de laatste fles krijgt zo omstreeks 23.00 of 23.30 hier moet ik haar voor wakker maken. ze drinkt dan meestal niet alles op ( maak 180 cc klaar meestal drinkt ze 100 cc) is het misschien beter haar te laten liggen met als gevolg dat ik er bijv om 01.00 uur en 05.00 uur uit moet ( dus voeden op verzoek?of toch wakker maken? overdag zit er meestal 4 uur tussen de fles en drinkt ze zo'n 150 cc. ze zal nu omgeveer 4800 of 5000 gram zijn.. iemand dit ook gehad of heeft iemand tips voor me??
Ik zou je kindje laten liggen ( kan je zelf ook op tijd naar bed). En wachten tot je kindje zelf komt. Misschien is dat rond een uur of 2 en met dan een voeding slaapt je kindje miss wel tot 7.00. Ik heb ook snel de voeding van 23.00 geschrapt en bracht hem om 20.00 na zijn laatste voeding naar bed tot ij weer zelf kwam. De ene keer was dat 1.00 andere keer 2.00 en opeens 5.00. Dus ik heb hier ook nooit het probleem gehad omde fles van 23.00 te moeten schrappen want die gaven wij nooit. 'Doe wat je gevoel je in geeft' Succes
hai ja denk dat ik dat ook maar eens ga proberen.. hopen dat ze dan inderdaad rond 0100 of 0200 uur komt en dan weer verder slaapt tot een uur of 6 of 7... op een gegeven moment wordt het me wel een beetje teveel allemaal bedankt!
hoi ik doe ook op verzoek ook omdat ik haar anders moet wakker maken en dan niet alles drinkt. soms dan komt ze om 2 uur en dan om 7 dus dat is goed te doen. succes
Rond de leeftijd van jouw kindje moesten we Aaron echt uit een diepe slaap wakker maken en werd hij juist daardoor 's nachts 2x wakker. Toen we hem zelf lieten bepalen, sliep hij gewoon lekker tot 5.00 en dat maakte hij vanzelf steeds later. Succes!
Ik moet Ayla voor de laatste voeding voor de nacht ook altijd wakker maken, zo rond 23.30/00.00 uur. Ze drinkt dan altijd wel wat minder dan overdag (ze laat gemiddeld dan 40cc staan), maar ze slaapt vervolgens wel door tot ongeveer 07.30 uur 's morgens. Je zou eens kunnen proberen om haar halverwege de fles te verschonen, zodat ze weer een beetje wakker wordt, en dan nogmaals de fles aan te bieden. Bij Ayla helpt dat vaak om toch nog wat naar binnen te krijgen.
bedankt voor de tips allemaal heeft geholpen ze slaapt nu van 20.30/21.00 tot minimaal 5.00 of soms zelf 06.30 uur!! ze kan het dus wel!!! kunnen wij ook lekker verder slapen
ja joh gewoon lekker laten slapen. wij hebben maddi nooit wakker gemaakt om te eten dat gaf hij altijd zelf aan. en soms moesten we er wel helaas 6 keer uit (hele groter eter als ienieminie baby) maar dat is verledentijd. krijgt nu rond 20.00 de fles dikke granenpap en slaapt tot 07.30 met soms een uitschieter van 10.00
Wij voeden in de avond onze kleine man ook gewoon als hij het zelf aan geeft, gister zou hij bijv voeding moeten hebben om half 11 maar hij lag zo vast te slapen dat we hem lekker hebben laten slapen, werd dus wakker rond half 2 en heeft toen voeding gehad en heeft geslapen tot vanmorgen half 7 voor de volgende voeding.
Ik ben sinds een paar weken over op flesvoeding en maak ons meisje ook 's avonds wakker voor de laatste fles, rond 22.30u. De ene keer is ze goed wakker en drinkt haar hele fles leeg en de andere keer drinkt ze weinig en valt in slaap. Ik vind het altijd wel sneu als ze zo vast ligt te slapen en ik moet haar wakker maken. Gisteren dronk ze maar 100cc om 22.30u, maar heeft toch tot 6.00u geslapen. Dus dat was wel erg lekker!
Wij maken onze kleine man ook altijd wakker rond 23.00 dan slaapt hij door tot ong. 6/7 uur. Ik denk dat als ik hem niet wakker zou maken hij al rond 2 uur komt en dan nog eens rond 7 uur.... jojo ben jij gewoon in 1 keer gestopt met de laatste fles? of heb je hem langzaam "vervroegd"?
hallo soepstengel. nou..ik heb haar verleden week de laatste keer nog om 23.00 uur wakker gemaakt voor de fles en ze werd de ochtend erna dus pas om 06.30 wakker zo ineens...heel gek maar goed toen maar gewoon die voeden op verzoek waardoor ze de laatste fles zeg maar om 21,00 uur kreeg en toen haar gewoon laten liggen. toen kwam ze weer 04.00 uur (nog 7 uur aaneengesloten geslapen!) en de dag erna ook rond 21.00 laatste fles en sliep ze door tot 06.30 uur en zoals gisteren kreeg ze de fles om 20.30 uur en werd vanochtend wakker om 05.15 uur..ik maak haar niet meer wakker om 23.00 uur en haar laatste fles krijgt ze dan om 21.00 uur zo ongeveer, en nu maar hopen dat ze steeds langer doorslaapt mooiste zou zijn tot 06.30 uur. groetjes
Dat is mooi gegaan! tja hier krijgt hij zijn eenerlaatse voeding rond 7 uur, als ik hem zou laten liggen komt hij denk ik rond 2 uur en 7, nu van 23 tot 6/7 Hmmm laat het nog maar even zo denk ik.. en misschien probeer ik het met de fles "vervroegen" maar goed vind het zo ook nog wel even goed hoor, slaap toch pas tegen 23 uur... en hij is best nog wel klein, mag denk ik blij zijn dat hij uberhaupt doorslaapt!
ja inderdaad als jouw zoontje al doorslaapt van 23.00 tot een uur of 6/7 is dat natuurlijk helemaal goed... helaas ging het hier de afgelopen toch weer niet helemaal goed, ze werd om 04.00 uur wakker na de laatste fles om 20.30 uur gegeven te hebben. hummmmm....kijken wat ze vannacht doet.
nou ook afgelopen nacht was het weer 03.00 uur toen had ze de laatste fles om 19.00 uur... ze moet even het juiste ritme vinden want ze kan dus wel 8 uur doorslapen maar niet op de juiste tijden