mijn kleine meid word deze week 1 jaar, ik geef haar nu s`middags tijdens het broodje eten steeds vaker een beetje halfvolle melk om te proberen, ze vind het nog niet echt geweldig. ze heeft nog steeds gewoon 3 flessen, sòchtends, s`middags en sàvonds een papfles. maar de laatste fles wil ze eigenlijk niet meer hebben, ik had altijd het idee om die van de middag eraf te doen,maar nu begint ze ook te klooien met de avondfles. wat hebben jullie gedaan op deze leefdtijd?
Mika is sinds 9 maanden al helemaal van de fles af. Ik denk dat als ze hem in de avond niet meer wil je hem niet meer moet geven. Mika kreeg om 17 uur zijn laatste eten en sliep dan gewoon door. Mika krijgt nu gewoon een beste bak pap in de ochtend met soyamelk en bij het brood soyamelk met aardbei smaak. Voor de rest krijgt hij sap en eet hij gewoon met de pot mee. groetjes Ylona
Dat ligt er natuurlijk aan hoeveel je in die flessen hebt zitten er zit natuurlijk nogal een verschil tussen een fles waar 100cc in zit of een fles waar 200cc in zit. Vanaf 12 maanden word 300cc aan melkproducten geadviseerd. Als ze zelf aangeeft dat ze de avondfles niet meer wil, zou ik die gewoon lekker afbouwen/ermee stoppen. En smiddags kijken wat ze lust. Verder kan je natuurlijk ook nog iets van yoghurt/kwark geven en ook kaas valt natuurlijk onder melkproducten.
ja ze krijgt nog 3 flessen van 160, die ze dus niet helemaal leeg drinkt. ik ga het gelijk deze week proberen, zie vanzelf wel of wel of niet in slaap valt sàvonds. ik moet nu dan wel vitamine d gaan geven zeker als ik ga minderen met opvolgmelk?
Mijn zoontje krijgt ook nog 3 flessen, maar geen volle flessen. Hij krijgt 's ochtends 180+6 's middags 120+4 en ben nu halfvolle melk aan het introduceren. 's Avonds 120+4, maar soms laat hij hier ook wat van staan. Ik ben vanmorgen bij het CB geweest en het is vanaf 1 jaar 300 cc melkproducten, maar dat hoeft niet in 1 keer. Ik mocht het in principe eerst zo houden(Danian is dan ook afgevallen de laatste ondanks dat hij niet ziek is geweest)
Zodra je kindje minder dan 500cc kunstvoeding op een dag krijgt is het advies om vitamine D te geven, 10 microgram per dag. Hangt van het merk dat je aanschaft af hoeveel druppels dat zijn, dus even de kleine lettertjes lezen! Op deze leeftijd is 300cc zuivel trouwens al genoeg, en dat is kunstvoeding en yoghurt, kwark etc. bij elkaar opgeteld. Dus als ze die avondfles niet wil: lekker laten!
Dan moet je ook even kijken, als je t geeft, naar de inhoud van de pap.. die ik geef, zit ook vit. D in..( Basis pyjamapapje van Nestlé) * bambix-pap zit t volgens mij ook bij in* Heel fijn, dus ff lekker aan de slag om uit te rekenen hoeveel er al in gaat en er dus bij moet!!
mijn meisje krijgt ook nog 3 flesjes per dag, s ochtens 150 ml opvolgmelk nummer 3, s middags 120 ml opvolgmelk nummer 3 en voordat ze naar bed gaat s avonds een papfles (meestal pyamapapje). Gaat nog prima en ze heeft zelf aangegeven toen ze geen behoefte meer had aan de late ochtendfles dus heb er vertrouwen in dat ze zelf ook aangeeft dat ze geen middagflesje meer wilt. Ze groeit goed genoeg en is erg vrolijk dus gaat prima zo! Groetjes Claudia