Ik vraag mezelf af hoe je nu het beste een ledikantje kan opmaken en wat het beste is om je kindje in of onder te laten slapen. Het is allemaal nieuw voor mij en ik ben hier toch wat onzeker over. Ik heb een aerosleep met molton dat zowiezo maar dan? Ik hoor dat een dekentje niet mag maar toch worden er dekentjes verkocht? Mag de kleine alleen onder een lakentje met een slaapzakje of alleen een slaapzakje? Je leest zoveel verschillende adviezen op het internet. Ik vraag me af, hoe doen jullie dit?
Toen ze nog zo klein waren had ik een dun katoenen lakentje en zo een laken Jollein Deken Fuchsia 75 x 100 cm | Dekens | Baby-Dump Dat was genoeg hier....later kregen ze een slaapzak maar alleen omdat ze te veel bewegen en zonder deken komen te liggen. Nu heb ik trouwens echt een donsdeken voor de jongste ...maar ook pas sinds 1 jaar oud.
Ik heb een molton met een hoeslaken voor over het matrasje. Voor de rest een lakentje met dekentje. Voor in het begin heb ik nog geen slaapzakje.
Waarom zou een deken niet mogen? Een dekbed mag niet. Hier sliep ze onder een laken en een deken, toen ze een klein beetje groter werd in een slaapzak.
Waarom zou een dekentje niet mogen? Dochter had gewoon een dekentje met lakentje. Geen slaapzakje, dat vond ik teveel van het goede .
Hier ook een dekentje + lakentje. Later toen hij niet stil meer bleef liggen een slaapzak, eerder niet.
Ik zit zelf nog wel met de onderste lagen. Heb een binnenveringsmatrasje en dekmatrasje van Ikea, daarbij matrasbeschermer en hoeslakentje. Nu stond er op de matrasbeschermer dat die niet onder het hoofdje mag maar overdwars onder het lijfje komt. Zal ik nu toch nog een molton toevoegen voor de spuugmondjes? Of is dat niet nodig en kan ik beter een hydrofiel op het hoeslakentje leggen?
hoi hoi. wij hebben een duo dekentje.en daar doen wij een leuke dekbed hoes om heen en dit mag gewoon,heb ik bij mijn 2 kids ook gedaan,en bij de derde doen wij dat dus ook. ik heb nooit losse lakentjes gebruikt.omdat ze zich daar in kunnen rollen als ze wel gaan bewegen.en dat vind ik zelf een beetje eng.ook hebben ze bij mij vanaf de 2 de week een slaapzakje aan gekregen.dat von dik wel lekker knus
Voor de spuugmondjes (die hier best heftig waren ) heb ik onder het hoeslakentje een hydrofiel dubbel geslagen én op het hoeslakentje een hydrofiel gelegd. Wel fijn, die kun je iedere dag (ieder slaapje) verschonen, zonder dat je het hele bed overhoop hoeft te halen.
Ik deed altijd een hydrofiel onder het hoofdje Vindt het trouwens wel veel wat jij allemaal gebruikt...zou alleen een molton gebruiken voor als ze eens door de luier heengaan
oh ja 2 is nog handiger....als je een spugertje hebt dan... Trouwens een deken mag wel hoor...maar echt een dekbed raden ze wel af
Ik heb molton, daarop hoeslaken, dan laken en dekentje. Maar heb ook een slaapzakje in huis, even kijken wat t handigst is straks. Hydrofiel luier bij hoofdeinde is ook een tip die ik heb gehad. Bij reflux etc. hoef je dan niet meteen alles te verschonen.
Ik bedoelde ook een dekbedje ipv een dekentje Thanks dames, ben een stukkie wijzer over hoe het te doen
Kan inderdaad melden na 2 keer een heeeeeel heftige luier gehad te hebben (naja, zoonlief dan, ik niet ), dat een molton echt voldoende is! Wel fijn om te weten, haha! Ik was er wel snel bij, de kleine werd er hard huilend wakker van, weet niet of het anders door had gaan lekken...
Hier heb ik onder het hoofdje een hydro luier, dan hoes om matras, en verder slaapt ie onder een deken.. die ik in een dekbedhoesje heb zitten. vanaf dat ie 3 maand was heb ik hem ook een pyjama en slaapzak aan. Meer hoeft volgens mij ook echt niet. Wel kort opmaken aan het begin, maar nu zoonlief 10maand is slaapt ie gewoon normaal in bed.. bij hoofdeind.