na de bevalling..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hope87, 8 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

lichter gevoel na bevalling?

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Voelde je toen dat je een heel gewicht kwijt was geraakt?
    dus ook lichter?

2. Hanneske

Hanneske Bekend lid

30 jul 2009
    577
    0
    0
    Ik werk in de kinderopvang
    Noord-Brabant
    Nee, ik voelde me niet lichter terwijl ik na het vasthouden van veel vocht en natuurlijk onze zoon, placenta ed bijna 17 kilo lichter was! Wel merkte ik verschil op de plek waar eerst een hele dikke buik zat. Ik kon weer bukken ne bij mijn voeten ed maar ik "voelde" me niet lichter!

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik ben reuze benieuwd of ik mij lichter ga voelen!!!

Wil wel wegen zodra bevalling op gang komt en dan naderhand.
    Eens kijken hoeveel kg ik "kwijt raak" na de bevalling :D

4. sjak

sjak Niet meer actief

Na een dag of vier kreeg ik dat besef geloof ik pas... Alleen ben ik erg ziek geweest en was ik na een week 20 kilo kwijt en was mijn buik weer plat.
    Maar ik vond het heerlijk weer te kunnen bukken, makkelijk omdraaien in bed enzo.

5. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha...ik voelde me meer een beetje leeg...een ruim vel en geen getrappel meer. Je lijf is echter zo moe, dat het niet lichter voelt....ookal was ik wel meteen al bijna alle kilo's weer kwijt...op 2 a 3 na...

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nee niey echt..

T voelde wel heel vreemd.. Net of alles los ligt in je buik ofzo...
    Heel leeg
    Met hangend vel enzo(is btw helemaal goed gekomen hoor haha)

7. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Nee..ik voelde me niet lichter...maar merkte wel gelijk op dat ik niet meer zo plomp liep en eindelijk weer ruimte bij mn ribben. Maar lichter...nee

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja ik voelde me wel lichter, fitter en soepeler.
    Maar had ook zo'n turbo bevalling gehad dat ik ook geen pijn/vermoeidheid oid. na de bevalling voelde en alleen maar de voordelen van bevallen zijn.

9. All Mine

All Mine Bekend lid

22 feb 2009
    913
    0
    0
    NOP
    Nee ik voelde me niet lichter...
    maar vlak na de bevalling leek het net alsof mijn buik zoooo plat was, dat ik mijn hand er zo door heen kon steken dat mn hand er dwars door heen zou gaan.

Heel leeg, met veelste veel vel..

10. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Nee ik voelde me niet lichter. Je hebt na de tijd zo'n moe gevoel in je lijf, alles voelt nog zwaar aan. Na een paar dagen veranderd dat wel gelukkig :) Oh, en die rare waterbed-buik die je na de bevalling hebt, dat is zo'n maf gevoel!

Ik heb de volgende dag op de weegschaal gestaan, van de 12 aangekomen kilo's was ik er wel meteen 8 kwijt. Dus volgens de harde feiten was ik wel degelijk een stukje lichter.

11. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    8 van de 20 kilo instant kwijt.

Meteen een lichter gevoel, goddelijk!

Weer kunnen staan onder de douche
    95% van mijn bekkeninstabiliteit verdwenen
    Geen maagzuur meer
    Eindelijk weer op mijn rug en buik kunnen liggen
    enz...

Zwanger zijn was een bijzondere ervaring, maar ik ben blij dat ik weer een éénpersoons lichaam heb!

12. Nope, voelde me alle keren vooral overreden door 1000 vrachtwagens :D ik was telkens zo moe, dat ik niks met gewicht voelde eigenlijk.

13. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik voelde me wel meteen lichter en ik was erg uit balans. Moest echt weer even mijn balans opnieuw zoeken. Leek wel of ik steeds neigde naar voren te vallen.

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Dat had ik ook, alsof al je organen gewoon een mega ruimte hebben en daarin los hobbelden. Heel raar gevoel.
    En blubber buik, niet alleen de buik maar ook de huid, blubber ..sja stond ook behoorlijke spanning op.

Nu na 5 maanden na de bevalling 15 kg kwijt, maar ik was er 30 aangekomen dus moet er nog es 15 kwijt..

15. Amona

Amona Fanatiek lid

23 okt 2011
    3.011
    326
    83
    Nee... was de dag erna ook maar 1 kilo kwijt...onmogelijk dus. De dagen/weken erna begon ik gewicht te verliezen...voel me nog altijd niet lichter, wel beweeglijker ;) en geen getrappel meer...

16. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Hier hetzelfde!

17. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik kan weer bij de kraan!

En heb mijn Doosch weer direct mogen aanschouwen! (En van een heel vreemd 'op-de-tast-kapsel' af geholpen :D )

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik was ruim 26 kilo aangekomen, waaronder heel veel vocht. Na de bevalling kon ik weer zelf mijn schoenen aantrekken, bukken etc. Wat een opluchting was dat.

19. icsiwonder

icsiwonder Actief lid

13 jan 2012
    233
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vond het vooral raar de eerste keer dat ik ging zwemmen. Moest helemaal me balans zoeken als ik uit het zwembad ging hihi.
    Ik voelde me wel lichter. En hoefde niet meer te waggelen. Geen maagzuur meer. En kon me voeten weer zien!

20. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik voelde me heel flubberig en leeg. Maar ik was na de bevalling maar 2 kilo kwijt, terwijl er toch echt in elk geval een baby van 3,5 kilo uitgekomen was, dus erg veel lichter voelde ik me niet, helaas.

Deel Deze Pagina