Hallo allemaal, Ik had mijn vraag ook bij voeding neergezet, maar krijg geen antwoord, daarom zet ik het ook hier maar even neer, omdat dit misschien meer gelezen word. Als de moderators het er niet mee eens zijn, dan kan deze gesloten worden. Maar het gaat om het volgende, mijn zoontje heeft sinds hij brood krijgt aangeboden dit altijd goed gegeten, 1,5 tot 2 boterhammen gingen er op een gegeven moment wel goed in. Hij is nu 14 maanden en de laatste tijd gaat het eten wat minder, met name het brood. De laatste paar dagen eet hij het gewoon niet en draait zijn hoofd om en vertikt het om het te eten. Hij spuugt het uit als ik het toch in zijn mond stop en gooit het weg. Ik heb al verschillende belegsoorten geprobeerd en ook een krentenbolletje, wat eerst favoriet was, dat moet ie niet. In principe voer ik hem nog, dacht dat hij dat misschien niet meer wilde en het dus zelf wilt doen, maar dat is ook geen succes: alles belandt fijngeknepen op de grond voor de hond. Ook als de hond niet in de kamer is, gooit meneer het op de grond. Ik maak me in de eerste instantie nog niet zo'n zorgen, want hij weegt 14 kilo, dus heeft wel wat reserves. Maar het moet ook niet te lang gaan duren. Wat ik me nu dus afvraag, als hij zijn brood dus echt niet wil, moet ik dan iets anders aan gaan bieden, zoals pap of zo? Maar dit krijgt hij 's ochtends ook al, dus ben er eigenlijk niet zo'n voorstander van. Heeft iemand misschien tips???
Misschien dat je een stukje ontbijtkoek kan proberen? Maar meestal zijn dit een soort fases. Mijn dochter heeft ook een keer in de zoveel tijd weer een periode dat ze geen brood wil. Nou ja, dan niet. Van de honger zal ze niet omkomen Ze krijt dan dus alleen haar melk tussen de middag. Na een tijdje gaat ze dan weer vanzelf brood eten en is de fase weer voorbij.
Sasha heeft ook wel eens zo'n periode. Hier betekend het vaak dat ze weer tandjes/kiesjes krijgt. Rond de 14 maanden kreeg mevrouw kiesjes en nu zijn haar hoektanden aan het doorkomen. Ik weet niet of hij alles al heeft en of je het al gechecked hebt?
Er zijn inderdaad 3 kiezen onderweg, waarvan er 2 al een beetje door zijn. Zou dat het dan toch zijn? Maar jullie zeggen dus, niet iets anders aanbieden, het gaat vanzelf over. Ok, dan kijken we het nog even aan. Hoelang mag deze periode ongeveer duren voordat we andere maatregelen moeten treffen?
Ik zou persoonlijk zelf wel wat anders aanbieden, ik heb haar toen knijpfruit gegeven bijvoorbeeld. Pap zou ook kunnen, dan hoeft hij niet te kauwen. Dat kan best wel zeer doen. Ik heb zelf zoiets, zolang ze maar iets binnenkrijgen. (anders zijn de nachten helemaal een hel)
Toevallig heb ik vandaag zo'n knijpfruit zakje gegeven, dat vond ie wel lekker. Maar wat je zegt over de nachten, dat klopt wel redelijk, hij wordt 2x per nacht wakker, is wel snel weer te sussen met een aai over zijn bol, maar wordt standaard rond half 6 wakker, met uitschieters naar 6 uur, maar ook 5 uur. Zat al te denken dat ie dan wakker word van de honger, maar ik geef hem 's ochtends dan niet gelijk zijn pap, dus het líjkt geen honger en de rest van de dag krijgt ie ook nog wat en zijn avondeten met toetje. Zat al te denken om een avondpapje te introduceren ná zijn avondeten, maar dat lijkt me ook niet zo eigenlijk. Hij is vanaf 11 maanden van de fles af, lijkt me dan tegenstrijdig om dat nu weer te introduceren.