zo moe

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wennepen, 30 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze zoon is.nu bijna 8 weken en ik geef bv.
    Ik heb nog nooit gekolfd of een fles gegeven.
    Onze zoon komt naar mijn idee best vaak voor voeding, iedere 2 a 2,5 uur. Het is een uitzondering als hij er 3 a 3,5 uur tussen laat.
    Ik ben alleen zo ontzettend moe! Ik heb nog een peuter van 2,5 rondlopen die de nodige aandacht vraagt. hij slaapt smiddags zelden.
    Ik moet blij zijn als ik s nachts 2 uur achter elkaar kan slapen

Maar wat ik zeg, ik ben zo.moe! Is er een mogelijkheid dat ik s nachts langer kan slapen door bijv te gaan kolven en mijn man een fles.gaat proberen?
    Als ik op deze manier doorga ben ik bang dat ik op korter termijn moet gaan stoppen omdat ik het anders niet trek.

En wanneer gaan ze meer tijd tussen de voedingen in.laten?

Ik.heb helemaal geen idee hoe kolven werkt, wanneer moet ik dit doen want onze zoon drinkt altijd aan 2 kanten.

2. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je een kolf? Ik denk dat het sowieso geen slecht idee is om een keer te gaan kolven en je kleintje uit een flesje laten drinken.
    Mijn dochter drinkt ook altijd aan beide kanten en ik kolf ook aan beide kanten (ik heb een dubbelzijdige kolf).

Misschien is het een idee om eens 's ochtends na de voeding eens na te kolven. Je zit vaak 's ochtends ruim in de voeding en dat is denk ik wel een goed moment om het kolven eens uit te proberen.

Succes en hopelijk kun je met kolven en het inzetten van je man een keertje bijtanken.

3. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Ik heb nog geen kolf, deze moet ik nog aanschaffen.
    Zou mijn man dan ook een fles in de nacht kunnen geven of moet dit overdag ivm de productie?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Waar ligt je kindje 's nachts?
    Mijn ervaring is dat als je kindje dichtbij je ligt (maximaal meter afstand) dat je wakker bent voor je kind wakker wordt, en dus nooit gestoord wordt in je diepe slaap, en je na voeden ook sneller en beter slaapt.

Het is even bikkelen die eerste weken, maar het blijft natuurlijk niet zo hè!

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de ervaring dat ik eigenlijk wat heel goed heb geslapen met m'n dochter bij me in bed of in de reiswieg net naast bed. De keren dat ik wel beroerde nachten heb gehad zijn daardoor in 7 maanden op één hand te tellen.

Zelf heb ik het ook altijd heel fijn gevonden om liggend te voeden. Daarbij is het ook fijn als je kleintje vlak bij je ligt want dan hoef je er niet uit.

Als je gewend bent om 's nachts veel te voeden en je zou het met gekolfde melk in een fles gaan doen heb je wel kans op stuwing. Dat je dus alsnog eruit moet om te kolven...

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.149
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ben je op zich wel van plan om lang te voeden? En ga je nog werken in die periode? Want dan zul je waarschijnlijk sowieso een kolf gaan aanschaffen. Dan zou ik dat vast doen en het gewoon eens gaan proberen.

Speciaal hiervoor een kolf kopen, lijkt me een dure uitgave. (Hoewel.. Ik weet niet wat een handkolf kost. Als je toch maar af en toe kolft, is dat misschien een oplossing.) Ik ben er geen voorstander van om een baby bij de ouders in bed te laten slapen. Ieder moet het voor zich weten, maar ik doen het niet. Wat ik wel vond schelen, is als mijn man een paar keer per week "haal en breng-service" verzorgde. Ik werd dan eigenlijk maar half wakker, ging op de goede zij liggen en legde de baby aan. En dan sliep ik eigenlijk weer verder. Dat vond ik een beel minder grote belasting dan er echt uit moeten en dan wakker blijven tot de baby klaar is om hem terug te leggen.

7. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou een kolf kunnen huren bij de kraamzorg.

Is het niet het advies om kinderen (op een wiegje) de eerste 6 maanden op de ouderlijke slaapkamer te laten slapen? Dat is mij ten minste verteld...

8. Unox

Unox Fanatiek lid

28 feb 2011
    1.205
    1
    38
    Gelderland
    Onze zoon slaapt in een gulliver ledikantje van Ikea naast mij. Bedbodem halverwege plaatsen, matrasje erop, vastmaken met tie-rips aan ons bed en tukken maar. Ik hoef er niet uit en hij slaapt na een nachtvoeding (die nu sinds een paar weken weer zijn begonnen.. ) weer door.

Kolven zou ik idd na de ochtendvoeding doen zodat je ook meteen een voorraadje kan opbouwen voor als je weg wilt. En idd, huur een kolf of koop een handkolf. Dan kan je proberen of het je bevalt.

Bovendien: het moe zijn hoeft niet alleen aan de bv te liggen. Je kindje zal in de nacht ook kunnen komen op kunstvoeding. natuurlijk kost het energie, maar het bed uit moeten om een flesje klaar te maken, op te warmen en te geven lijkt me meer inspanning in de nacht dan aanleggen en wegleggen.

9. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Onze zoon ligt bij ons op de kamer, om eerlijk te zijn bij mij in bed, maar binnenkort gaat hij in zijn ledikant op onze kamer.
    Mijn man verschoont onze zoon en daarna drinkt hij bij mij. Liggend voeden vind ik zelf niet prettig, al vind ik dat ook erg jammer.

Ik weet niet hoe lang ik van plan ben om bv te blijven geven. Ik weet dat het goed is voor onze zoon en het is erg makkelijk, maar voor mijn gevoel is een fles net zo makkelijk. Ik wil wel proberen de 3 maanden te behalen (en zo verleg ik mijn grens steeds, want deze was eerst 6 weken :) )

Ik heb vanmorgen telefonisch contact gehad met een lactatiekundige.
    Zij gaf aan dat het niet normaal is dat onze zoon van bijna 8 weken een half uur over de voeding doet en dan weer zo snel komt. Hij kan wel zo snel komen, maar hij moet na 20 minuten toch wel klaar zijn met drinken. Na even gepraat te hebben begon ze over zijn tongriempje. Tja deze vond ik al strak staan, maar de kraamhulp heeft er toen niks over gezegd en de bv gaat op zich goed. Ik heb een foto gestuurd en ze gaf aan dat deze idd te strak staat en geknipt moet worden. Waarschijnlijk kan hij dan beter drinken en doet hij er minder lang over en krijgt hij meer binnen.
    Morgen ga ik langs de huisarts en kijk wat zij zegt.

Unox, ik weet dat met kv onze zoon ook vaak kan komen, maar dan kan mijn man een voeding doen. Dat zou al wel iets schelen.

10. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat je een mogelijke oplossing hebt gevonden.

Overigens dronk mijn meisje op het begin (en nu vaak nog steeds) 20 minuten aan élke borst. Dat hielp haar ook erg met haar zuigbehoefte. Ik heb me er nooit aan gestoord en ik heb me nooit gerealiseerd dat dit te lang zou zijn... :)

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, het tongriempje! Helaas, veel huisartsen en kraamverzorgsters zien het nut van klieven niet. Als je huisarts niets wil doen, op borstvoeding.com is een lijst van zorgverleners over het hele land die je kunnen helpen.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kind hoeft niet perse bij je in be te liggen om op minder dan een meter van je vandaan te liggen! Cosleeper of wieg naast het bed, advies is om kind eerste 6 maanden op je kamer te houden.

Deel Deze Pagina