Hallo dames, Sinds maart is er bij mij PCO ontdekt. Was natuurlijk een hele zware klap en voelde mij heel erg schuldig omdat ons grote kinderwens door mij niet lukte. Bij de gynocoloog kreeg ik eerst promulut voor het menstruatie gelukkig lukte het en ik werdt ongi. Na paar weken terug bij de gyn. Zag hij dat ik een spontane eisprong had gehad. Ik heeeel blij natuurlijk hoopte dat het toch lukte maar helaas 17 juni werdt ik ongi. Nu ben ik met de 1ste poging clomid 50 mg gestart voel me zo onzeker. Zijn er dames die met 1ste poging zwanger zij geraakt?? Of na hoeveelste poging is het toch gelukt ??
Hi licht, Omdat ik weet hoe prettig ik het vond positieve reacties te lezen zelf nu ook maar even bijdragen . Zelf heb ik zo'n 2 jaar aangemodderd (jaar 'alleen', jaar onderzocht in het ziekenhuis) voor we ontdekten dat ik PCO had. Ik heb toen Clomid gekregen, 50mg. De eerste ronde sloeg maar matig aan, 2e al veel beter en de 3e ronde bleek perfect! Ik ben nu 24 weken zwanger! Hou hoop, blijf het leuk houden met je man/vriend en weet dat heel veel Clomid gebruiksters uiteindelijk zwanger raken, de 1 alleen wat sneller dan de ander. Succes!! Gr Tamara
hey tamara, Wat ben ik blij voor je het geeft weer hoop. Voel me zo onzeker, Ik heb ook een jaar zelf geprobeerd toen bleef mijn menstruatie 4 maanden uit. Had veel pijn eindelijk doorverwezen naar de gyn. En met promilut ong. geworden. Daarna spontaan eisprong gehad die beëindigde met ong. 17 juni. Morge laatste pilletje clomid en daarna afw8
Klinkt hoopgevend hoor! Ik kreeg met primolut wel een bloeding maar geen eisprong. Jij hebt dus al gezien dat je lijf het zelfs zonder Clomid kan, dan zou je denken dat Clomid dat laatste zetje wel kan geven. Blijf positief, je hebt vast snel een positieve test in handen!!
daanxyz Bedankt voor je tip ik slik nu foliumzuur maar zal vandaag maar gelijk vitamine D kopen. Want vandaag is het laaste pilletje Clomid 50 mg. Eisprong zal volgende week zijn heb dus nog kans Ben blij voor je dat het gelukt is hoop dat het bij mij ook lukt
Ik weet sinds April dat ik Pcos heb, eerst een jaar zelf geprobeerd, maar door de aanhoudende lange cyclussen toch maar weer naar de huisarts en uiteindelijk ziekenhuis. Ik ben nu in mijn 3 ronde Clomid 50 mg, eerste 2 rondes sloegen goed aan, alleen helaas niet zwanger Dus nu weer flink klussen en hopen dt het raak is. Hopelijk slaat de Clomid bij jouw ook goed aan, succes !!
Hier ook een pcos meisje. Wij zijn in 2006 begonnen aan onze kinderwens. In 2009 naar geertgen kliniek gegaan daar bleek dat ik pcos had. Toen 2x clomid. 6x ovulatie inductie gonal-f en pregnyl spuiten. 3x iui En 1x ivf en eindelijk zwanger van ons mooie meisje. Ik dacht toen ik hoorde dat ik aan de clomid moest oh dat doen we wel even. Helaas bleek dat anders te zijn. Maar na 5 jaar mochten wij eindelijk ouders worden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat het natuurlijk meteen raak kan zijn, maar dat dat niet hoeft te zijn. Hou er gewoon rekening mee dat het ook helemaal anders kan lopen. Xxxxxx en heel veel succes
linda337 Ik kreeg mei 2012 te horen dat ik PCO had. Had ook 4 maanden geen menstruatie gehad en had veel pijn. Maar hoopte natuurlijk dat ik zwanger was. Maar steeds die negatieve testen werd niet goed van. Hoop voor je dat de 3 ronde clomid wel aanslaat. En zou het zijn dat het niet zou aanslaan wanneer mag je met 100 mg starten?? Ze adviseren niet zo mee bezig te zijn maar dat ik voor mij heel moeilijk doe je toch onbewust. En om de dag klussen is blijkbaar het beste want zaadcellen kunnen blijkbaar 72 uur nog leven. babyhope Bedankt voor je reactie heeft toch wel lang geduurd. Wat is w8 toch zo erg. Hoe was je partner in die 5 jaar? Want voor mannen is het ook best heftig vooral die schommeling van hormonen bij de dames . En die teleurstelling steeds Maar gelukkig ben je zwanger hoop dat het bij ons ook zal lukken.
He meid. Mijn vriend is mee geweest naar elke fm in de kliniek. Stond er altijd met zijn neus boven op. *denk dat hij zijn beroep heeft gemist* Tuurlijk hebben wij wel eens ruzie gehad of dat ik tegen hem zei ga nu maar een vrouw zoeken die je wel kindjes kan geven. Maar blijf vooral praten over je gevoelens meid. Nu achteraf vind ik het allemaal wel meevallen. Wel gaan wij niet de mmm weer in. We kijken wel hoe het allemaal komt nu. Ons meisje wordt volgende week maandag alweer 1.
Clomid is een goed middeltje. Ik had 2x per jaar een eisprong, met clomid werd ik terug regelmatig. Het sloeg direct aan, zonder bijwerkingen. Na een aantal maanden clomid en drie iui's bleek de man heel slecht zaad te hebben, dus we zijn moeten overschakelen op icsi. Eerste poging zwanger. Als enkel je eisprong het probleem is geeft clomid je evenveel kansen als een 'normaal gezond' koppel. succes!
babyhope Kan me heel goed voorstellen van de ruzie's . Toen ik hoorde dat k PCO had heb ik gewoon aan mijn man gevraagd van wil je wel met mij verder want krijgen we wel een kind met behandelingen maar de kans zit ook in dat het ook niet zou lukken. Toen gaf hij zo duidelijk zonder bij na te denken antwoord . Ik ben met jouw getrouwd lukt het is hartstikke mooi lukt het niet ik ben zo ook gelukkig Gelukkig heb je een leuk meisje. Je weet wat het is ik hoop ook dat ik tenminste 1 kindje zou kunnen krijgen. Tussen donderdag en zondag moet ik mijn eisprong krijgen hoop dat het gaat lukken.
karnijn Wat leuk meid dat je zwanger bent. Hadden ze maar gelijk gekeken naar je man was je al die teleurstelling gespaard gebleven. Ik moest eerste instantie primolut gebruiken omdat ik al 4 maanden niet ongi was. Na de 1ste kuur ongi geworden, En de volgende maand kreeg ik spontaan een eisprong en werd ook ongi. Dus begint wel een beetje te werken allemaal 17 juni ongi geweest 3 dag begonnen met clomid 50 mg deze week zal de eisprong wel zijn .
He meid. Vergeet niet dat je nu geen normale eisprong krijgt he. Soms groeit het eitje te langzaam en heb je pap op cyclusdag 36 een rijp eitje. Zorg in ieder geval dat ze de ronde niet snel afbreken hij kan door groeien tot cyclusdag 40
De Clomid 50 mg slaat bij mij goed aan, heb inmiddels 2 cyclussen van 29 en 30 dagen gehad. Op de Follikelmetingen iedere keer een eitje die goed groeide te zien. Wel iedere keer maar een eitje. Ik mag nu 4 maanden verder gaan met de Clomid 50 mg zonder ziekenhuiscontrole. Dit is wel fijn, constant de ziekenhuisbezoekjes, iedere keer wat regelen op het werk, af en toe erg vervelend. Nu gewoon temperaturen en ovulatietesten gebruiken, mochten de ovulatietesten niet positief worden, moet ik wel weer terug naar het ziekenhuis. En er niet mee bezig zijn, tja........ je bent er elke dag mee bezig, is het niet de tabletten met de bijwerkingen dan is het wel elke ochtend temperaturen.
babyhope Bedankt voor de tip dat wist ik niet maar ik moet de 15 juli ongi worden volgens mij berekeningen. En de 24 juli heb ik een afspraak bij de gyn. dus zit toch wel wat tijd tussen dan zou je wel kunnen zien denk ik of er al een eisprong is geweest en bevrucht is . linda337 hey meid, Bij mij hebben ze niks gezegd over follikelmetingen. Ik moest de tabl. maar innemen. Maar had wel een rare gyn. zo zakelijk luisterde amper wat ik te vertellen had. Maar heb een andere gyn. aangevraagd en daar ga ik de 24 na toe. Mijn man hebben ze ook niet gecontroleerd. Dus het is allemaal zo onzeker Het is natuurlijk wel de 1ste poging hoop wel maar geloof niet dat het gelijk zal werken .
Wat gek dat ze je op ovulatie testen hebben gezet? Is algemeen bekend dat ovulatie testen en pcos niet samen gaan. Geven vaak positieve resultaat terwijl je nog geen ei hebt. Omdat bij pcos je een verhoogt lh hebt.
Omdat de eerste 2 rondes met clomid in combinatie met follikelmetingen goed verlopen zijn, mogen we nu zonder controle verder. Bij mij waren de ovulatietesten iedere keer maar 2 dagen positief en daarna niet meer, dus het werkte wel. Nu gisteren weer begonnen met testen en hij was vandaag alweer donkerder als gisteren, dus het gaat hopelijk de goede kant weer op. Nu om de dag maar weer klussen....... Door het temperaturen zie ik dat ik een eisprong heb gehad en heb ik dat stukje zekerheid. Hopelijk mag het nu binnen 4 maanden raak zijn, anders kom ik in een volgend traject, zou ik wel jammer vinden.
Sasjuh83 wat leuk sasjuh weet je ook wanneer je de eisprong heb gehad ?? Want ik ben 17 juni ongi geworden 3 dag clomid begonnen van 5 dagen Wanneer moest jij het gebruiken ?