Ervaringen met PCO en clomid gebruik ????

Discussie in 'MMM clubs' gestart door licht, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poppel

Poppel Actief lid

19 jul 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    #221 Poppel, 27 jul 2012
    Laatst bewerkt: 27 jul 2012
    Dag Dames, Ik zou me graag bij jullie willen toevoegen als dat mag natuurlijk :) Ik heb meteen jullie advies nodig. Ik ben 20-7 begonnen met 10mg Provera. Nu moet ik van de 3de t/m 7de dag Clomifeencitraat 50mg nemen. Echte is er bij mij nu verwarring ontstaan. Omdat ik nu niet weet of ik 23-7 met de Clomifeencitraat had moeten beginnen of pas echt bij menstruatie de 3de dag? Alvast super bedankt!

2. SSWS

SSWS Lid

2 jul 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Hoi Licht,

Ik moet de 3e dag beginnen en dan de 10e CD een FM. We lijken inderdaad wel robots maar het is voor een goed doel denk ik maar :D.

Oh dat zou echt mooi zijn he, op je huwelijkreis locatie erachter komen dat jullie zwanger zijn, alvast ff testen inslaan dan maar he hahaha en direct in je koffer stoppen het moment jullie gaan inpakken. We gaan weer op het duimbankje.:)

Liefs,

3. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo Poppel:
    tuurlijk mag je meekletsen. Je moet even wachten tot je ongi wordt en dan de 3 dag van je ongi clomid innemen tot dag 7 al zou je klaar zijn met ongi.

4. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Welkom hier !!
    Je begint op de 3de dag van je menstruatie t/m de 7de dag.
    Succes met je eerste ronde, hopelijk een mooie eisprong ;)

5. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Ik heb nooit primolut geslikt, maar van de clomid heb ik wel wat bijwerkingen:
    - Pijnlijke rug
    - Opvliegers
    - Stemmingswisselingen
    - Heel heftig ongesteld !!

Je moet er wat voor over hebben he maar af en toe valt het niet mee :(

6. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Dat zou inderdaad heel mooi zijn :D

7. Tatjana81

Tatjana81 Lid

20 jun 2012
    34
    0
    0
    Secretaresse
    Kerkrade
    Hoi lady's,
    Ook ik zou graag mee willen kletsen als dat mag. Ook hier begin juli pcod geconstateerd. Ben afgelopen woensdag gestart met Provera (moet totaal 10 st nemen) en start 3e cd met 50 mg clomid. Gisteren het zaad van manlief gebracht voor onderzoek en hoop maandag de uitslag te krijgen. Ben wel heel bang dat de uitslag niet goed is omdat hij als kind geen ingedaalde balletjes had en daar operatief aan geholpen is. Ook heeft hij twee jaar geleden een ontsteking aan 1 bal gehad. Niet echt bevorderlijk voor goed zaad dus. Maar ik hoop dat het toch voldoende is.
    Groetjes Tatjana

8. Loppie

Loppie Lid

1 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Linda337:
    Ronde 4: voor Eerste Kindje --> Clomid 50 mg --> NOD 17 Augustus.
    Licht:
    Ronde 2: voor eerste kindje--> Clomid 100 mg --> 23-07 begonnen met primolut kuur
    SSWS:
    Ronde 2: voor eerste kindje--> Clomid 100 mg ---> 18-07 begonnen met provera kuur
    Loppie:
    Ronde 2: voor eerste kindje -->Clomid 100 mg --> 28-07 begonnen met duphaston kuur

9. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo tatjana81,
    tuurlijk mag je meekletsen. spannend allemaal vooral als je 1ste ronde begint je weet niet wat je te verwachten staat en die onzekerheid. Ik heb die onzekerheid ook maar weet hoe het loopt ben nu zelf met 2 ronde bezig omdat 1ste ronde clomid 50 mg niet aansloeg. Kijken of 100 mg aanslaan. Als hij aanslaan ben ik zwanger of menstruatie. Slaat hij niet aan wordt ik niet ongi. Maar hoop natuurlijk voor een positieve test :)

10. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    linda337 : klopt meid soms valt het echt niet mee. Maar we blijven hopen

Loppie: : hey meid hoe is het bij jouw? zag dat je vandaag bent begonnen met de kuur.

SSWS: : ben je al ongi geworden?

Dames we lopen met paar dagen verschil dus.

Lijst met volgorde POSITIEVE TESTEN :):)

1- Ssws
    2- Linda
    3- Licht
    4-loppie.

Meiden zolang we hoop hebben en nog kunnen dromen hebben we alle kansen.

Fijne weekend allemaal :):)

11. Tatjana81

Tatjana81 Lid

20 jun 2012
    34
    0
    0
    Secretaresse
    Kerkrade
    Ik had idd niet gedacht dat er een heel proces voor nodig zou zijn maar we doen het voor een goed doel ;)
    Ik duim voor je dat de 100 mg wel aanslaat en dat je snel een positieve test hebt. Net als alle andere meiden hier! Leuk om elkaar op de hoogte te houden en ervaringen te delen.
    Succes meiden en een fijn weekend!

12. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Mooi gezegd ;) Jij ook fijn weekend !!

13. Poppel

Poppel Actief lid

19 jul 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    #233 Poppel, 28 jul 2012
    Laatst bewerkt: 28 jul 2012
    Licht; dankje! Dan moet ik ben ik bang maandag maar even de gyn bellen, moet morgen mijn laaste pil nemen en ben nog steeds niet ongi.

Linda337; dankje, Hopelijk gaat het snel soms een beetje ongeduldig maar ik heb al gelezen dat ik daar niet alleen last van heb ;)

Tatjana81, we duimen voor je hopelijk krijg je maandag goed nieuws.

Bij mijn man is er in januari al een test gedaan, dit was allemaal goed dus de bal ligt nu bij mij :)
    Fijn weekend allemaal!

14. Tatjana81

Tatjana81 Lid

20 jun 2012
    34
    0
    0
    Secretaresse
    Kerkrade
    Dank je Poppel, ik hoop het ook :)
    Maar moet je morgen je laatste Provera nemen? Dan word je namelijk na 4 tot zeven dagen ongesteld. Vanaf de derde dag dat je ongesteld bent start je met die andere tabletjes (weet even de naam niet meer sorry). Op de 1e dag van je menstruatie bel je om een afspraak te maken voor een eerste echo. Zo gast het bij mij nu in ieder geval. Maar elk ziekenhuis is anders natuurlijk :)

15. SSWS

SSWS Lid

2 jul 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Ooohhhhh nou mijn menstruatie komt eraan :D het is nog heel licht (roze afscheiding "onsmakelijk sorry") maar het komt. Ik merk het aan alles ik heb normaal echt nooit pukkels nou mijn kin, ze voeren er oorlog! Op mijn kaak heb ik er al 2 ik ga ze maar sparen denk ik. Zullen wel de hormonen zijn nou laat ze maar komen dan he :). Van mij mag het doorbreken maar meestal (met de pil) komt het de 2e a 3e stop dag en vandaag was mijn eerste stop dag maar eergisteren begon het al een beetje. 5mg provera is dus wel genoeg om een ongi op te wekken volgens mij.

Voor de nieuwkomers WELKOM!!!!!!! :)

Ik wens jullie allen nog een fijn weekend.

Liefs,

16. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Bij is de primolut kuur afgerond. nu maar wachten op ongi en daarna beginnen met clomid. Hoop dat ik de primolut kuur niet meer ga innemen kreeg zoon vieze smaak in mijn mond bah bah

En hoe is het bij jullie ?

17. Tatjana81

Tatjana81 Lid

20 jun 2012
    34
    0
    0
    Secretaresse
    Kerkrade
    SSWS Gelukkig komt je menstruatie nu op gang! En nu 2e ronde Clomid?

licht We duimen dat het niet meer nodig is en dat de Clomid aan gaat slaan!

Ik heb helaas nog geen uitslag. Was nog te vroeg :S Hopelijk eind van de week. Vrijdag neem ik ook mijn laatste Provera en hoop dan volgende week te beginnen met de Clomid.

Spannend voor iedereen nu!!! :)

Groetjes!

18. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Morgen moet mijn man zijn kwak inleveren in het ziekenhuis. Kijken hoe goed ze zwemmen ben benieuwd. Weten jullie hoeveel dagen later je uitslag al kan krijgen? Vindt enorm spannend.

Morgen zijn we ook 2 jaar getrouwd dus spannend .

19. Tatjana81

Tatjana81 Lid

20 jun 2012
    34
    0
    0
    Secretaresse
    Kerkrade
    Oh dus voor jou breken ook spannende dagen aan. Zitten we in dezelfde spanning. Hopelijk krijgen we allebei een positieve uitslag :)
    Mijn man heeft zijn zaad afgelopen vrijdag ingeleverden ik belde vandaag voor de uitslag maar was nog te vroeg. Ik denk dat het ongeveer een week duurt.
    Succes morgenochtend ;) en alvast een mooie dag gewenst!

20. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hallo meiden,

Ik begin waarschijnlijk binnenkort ook met Clomid.
    Morgen gaat mijn man zijn potje inleveren in het ziekenhuis. En ik heb bij de eerste afspraak een inwendige echo gehad met een kralenkrans in rechter eierstok. De linker kon ze niet vinden.

10 augustus moeten we terug komen voor uitslagen van zaad en ook van bloedprikken van mij. Ben benieuwd. Maar ga uit dat het gewoon PCOS is. En ze begon al over Clomid, maar volgende keer zit ik bij een andere gyn of een assisitent, weet niet precies meer.

Ik hoop zo dat zaadjes van manlief goed zijn en we met Clomid dus een goede/betere kans maken. Dan doe je het eigenlijk nog zelf, met wat hulp. ;)

Dat we maar snel allemaal een positieve test in handen mogen hebben he?! :D

Deel Deze Pagina