Ervaringen met PCO en clomid gebruik ????

Discussie in 'MMM clubs' gestart door licht, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien1982

Lien1982 Nieuw lid

14 aug 2012
    1
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus ben het allemaal even aan het verkennen!

Ik heb ook PCO en ben 27 juni met mijn eerste kuur Primolut begonnen en daarna 50mg Clomid. Helaas geen resultaat.

Afgelopen maandag, 13 augustus, ben ik weer begonnen met primolut en daarna begin ik met 100mg clomid.

Ben benieuwd wat dit gaat doen en hoe het bij jullie verloopt!

Groetjes Lieneke

2. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lien1982 hallo welkom ja bij mij is het eigenlijk het zelfde vorige maan sloeg 50 mg clomid niet aan dus primolut kuur ongi geworden en 3de dag clomid 100 mg ingenomen en deze week moet mijn eisprong komen heb wel veel last van mij eierstokken dus wie weet. en 30 augustus moet ik ongi worden dus we wachten weer rustig af,

3. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @lien1982, welkom! :)

4. vrouw000

vrouw000 Lid

10 jun 2012
    26
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat geschreven heb.
    Ik ben wel blijven lezen en er zijn weer wat nieuwe meiden bijgekomen.
    Ook ben ik erachter gekomen dat het praten met andere meiden erg fijn kan zijn.
    Hier het vervolg:
    Na provera 10 mg begonnen aan clomid 50mg op cyclusdag 5.
    vanaf cd 11 tot cd 22 ongeveer om de dag een FM gehad.
    Ik had links een eitje zitten en daar zat wat groei in op cd 19 was deze 13mm en op cd 22 was die niet meer te zien.
    volgens de gyn was die gekrompen dat zou kunnen.
    Ze vertelde mij dat ik 10 dagen moest wachten met provera innemen want ik kon misschien nog uit mijn eigen ongesteld worden.
    Best raar of niet? geen eisprong maar wel ongesteld worden.
    Ik heb dus niet 10 dagen gewacht en ben afgelopen donderdag begonnen met mijn proverakuur van 10 dagen.
    Nu moet ik op cd 2 gaan beginnen met clomid 100mg.
    De gyn vertelde dat op dag 2 beginnen beter was en dan op dag 10 al terug voor een FM.
    Vinden jullie dit niet raar?
    Ik had deze gyn nog niet eerder gehad en ze schreef eerst ook nog voor 1 dag te weinig clomid voor.
    Het is dat ik het zelf zag anders sta je daar weer in de apotheek.

Ik heb nu van CB digitale testen gekocht en ga nu ook zelf testen tussendoor of ik een ei kan hebben.
    Ik heb namelijk zo'n gevoel dat mijn ei van maandag die 13 mm was al voor donderdag gesprongen kan zijn.
    Zou dit kunnen?

5. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!!

Ik ben nog steeds niet gaan werken, begin morgen pas. Wilde echt bijkomen van alles wat er is gebeurt.

Ik was maandag naar de zhuis geweezt voor een cho en mijn baarmoeder zag er weer netjes uit. Er zat op mijn rechtereierstok een eitje van 10mm te groeien..woohoo zonder clomid ook nog wel. Of het blijft groeien weet ik natuurlijk niet maar het ziet er in ieder geval goed uit zei de gynaecoloog.

De oorzaak van de miskraam is niet bekend, het kan 1000 oorzaken zijn maar wat ik wel lees en bevestigd heeb gekregen is dat vrouwen met pcos een hogere kans hebben op een miskraam zo 30% ipv de gewone 10% maar desalnietemin zei de gynaecoloog dat er nog genoeg dames zijn die wel gewoon een kind kunnen voldragen..dus we zijn nu zoiezo om de dag ebezig. De gyn zei ook dat er groot kans is dat het cyclus zich vanzelf herstelt na een bevalling/miskraam. Fingers crossed! Ik moet over 4 weken terug om Met clomid te beginnen indien ik geen eisprong van mezelf krijg...

Nou dat was weer even een update. Succes iedereen xxx

6. SSWS

SSWS Lid

2 jul 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    #326 SSWS, 15 aug 2012
    Laatst bewerkt: 15 aug 2012
    Hoi dames,

Hoe gaat het met jullie?

Licht, wat een goed nieuws dat je je eierstokken voelt laat ze maar flink rammelen he. Ik had ook vreselijk last van pukkels. DUIM DUIM DUIM!!!!

Lien, welkom, ik heb ook nu 100mg clomid achter de kiezen. 50 mg sloeg bij mij niet aan.

Vrouw, als je geen eisprong hebt gehad kan je ook inderdaad volgens mij niet ongesteld worden. Ik had zelf bij de 50mg tijdens de echo geen groei. De laatste FM zag zij vocht in mijn baarmoeder zitten, dit zou een eisprong kunnen zijn. Ik moest toen bloed prikken en mocht ook niet met provera beginnen. Uit mijn bloedonderzoek bleek dat ik geen eisprong had. Het kan zo zijn dat je ei opeens begint te groeien en toch nog springt. Ik moet zelf altijd op CD3 beginnen met clomid en dan op CD10 voor een FM, maar het is bij een ieder verschillend. Wel goed dat je zelf zo oplettend bent geweest met het tellen van je clomid pillen. Bij mij werken ovulatietesten niet, krijg standaard 2 streepjes. Ik wil het zelf ook niet meer testen ik krijg constant echo's en dat vind ik wat prettiger. Ik hoop dat 100mg clomid goed zal aanslaan bij je.

Vien, ondanks het verdriet, toch een goed nieuws dat er al een eitje aan het groeien is en dat zonder clomid. Je leest het inderdaad vaker dat je lichaam een boost krijgt na een zwangerschap of miskraam. Ik hoop dat je eitje blijft groeien en je een mooie eisprong krijgt.

All, ik kom net van het ziekenhuis, mijn ei is 20mm. 100mg doet toch zijn werk. Mijn rechter eierstok kon ze niet goed vinden, ze zag op een gegeven moment een ei van bijna 18 mm maar dacht dat dit ook van de linker kon zijn. Links zag ze direct duidelijk en die was 20mm ik snapte het niet meer. Ze weet nou niet of het 1 of 2 eitjes zijn. Ik ga er maar van uit dat ze inderdaad de linker 2x gezien heeft. Ik moet morgenochtend terug voor een samenlevingstest en krijg dan in de loop van de dag de uitslag. Ik heb nou geen idee wat mijn NOD is, weet absoluut niet hoe ik dat uit moet rekenen omdat ik mijn cyclus niet ken.

We wachten maar weer even af.

Succes iedereen en ik wens jullie een mooie dag.

Liefs,

7. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Swss successs!!!!! Ik duim voor je!

8. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens, ik werd wel altijd iedere maandongesteld maar dus niet altijd een eisprong. Dus een menstruatie zonder eisprong bestaat... :(

9. SSWS

SSWS Lid

2 jul 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Klopt inderdaad je kan een follikel zonder ei hebben sorry, ik dacht altijd dat je wel een ei moest hebben dan maar hoor net dat het dus niet zo is. :)

Nog een andere vraag misschien heel dom maar hoe kan ik mijn NOD uitrekenen als ik niet weet wat mijn cyclus is?

Liefs,

10. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ SWSS: wat goed dat je eitjes groeien! Temperatuur je? Dan kan je nl je NOD wel uitrekenen omdat je temp meestel 1 a 2 dagen na je eisprong omhoog gaat. En anders gok je dat je eisprong over een dag of 3 a 4 springt (met clomid groeien de eitjes vaker langer door) en dan 14 dagen verder.

@ Vien: heb je je miskraam een plekje kunnen geven? Fijn dat er een eitje uit zichzelf groeit.

@ vrouw000: je eitje kan wel gesprongen zijn voor je laatste fm, maar dan zou ie nog wel klein zijn geweest. Omdat ze meestal langerd doorgroeien oiv de hormonen is die kans denk ik niet zo groot. Maar je weet nooit he...

@ licht: fijn he dat je ze voelt groeien die eitjes, ws doet de clomid dan toch wat!

@ All: ik ben maandag op cd 10 voor de fm geweest. Er zat in de rechter 1 eitje van 17 en een heeele grote cyste van een paar cm! Ik had al het gevoel dat er iets zat wat niet hoorde, en ja hoor.
    Volgens de gyn kan het niet zoveel kwaad, kan ie uit zichzelf weggaan of knappen en dan flinke buikpijn krijgen. Ook kan het eitje dat ernaast zit te weinig ruimte krijgen om te groeien en springen dus schieten we er nog niets mee op. Maandag pas weer terug en misschien gaat ie de cyste dan lekprikken :(.
    Ovutest was ook bijna geen streepje meer zichtbaar, zondag nog wel dus heb het idee dat t eitje geslonken is ipv de cyste. Zou dat kunnen???
    Word er moedeloos van, na maanden eindelijk weer proberen en hebben we dit! Nu echt ff geen zin meer in al dat gedoe...

11. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ssws, dat is een goeie vraag! Dat weet ik nl. Ook niet dus ben benieuwd of iemand daar antwoord op heeft!

@uk, wel een goed ei al voor dag 10 hoor! Maar snap het wel, soms zie je het ff niet meer zitten maar kop op meid!

12. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    SSWS meid wat ben ik blij voor je dat 100 mg wel slaat. nu maar afwachten voor de zwangerschaptest. meid bij deze site is alles zo duidelijk probeer maar een keertje Biologische klok - Predictor

Uk1983 ah meid balen zeg terwijl je een mooie ei had. Je wordt gek als die artsen zo nuchter doen. je krijg alleen flink buikpijn of we niet genoeg bijwerkingen hebben . maar meid we weten waarvoor we het doen.

Vien Meid wat leuk dat je lichaam van zelf een beetje terug oppakt. En goed van je dat je eigen tijd heb gegeven want het is niet weinig wat je heb meegemaakt. maar nieuwe ronde nieuwe kansen. Ik zeg altijd het zal wel een rede hebben dat het zo is geworden. ( mijn menig)

All afgelopen 3 dagen enorme pijn in mijn eierstokken vandaag gelukkig geen last terwijl vandaag mij eisprong zou plaatsen mischien is het toch wel gelukt ik weet het niet. Maar ik kan echt om alles huilen. Heb gisteren heel de nacht zitten huilen om stomme dingen mijn man werd er gek van. Maar andere kant wil ik geen niet in geloven want ik voelde steeds wel iets aan mijn lichaam omdat ik zo graag wil. Maar meiden hebben jullie vergeleken met 50 mg bij 100mg meer bijwerkingen. Ik wel hoofdpijn , moe , stemmingswisseling, pijn in eierstokken. had bij 50 mg niet

13. SSWS

SSWS Lid

2 jul 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Hallo Dames,

Ukk, ik temparatuur niet, ik ben altijd zo verschillend wakker, geen peil te trekken. Het het geprobeerd maar niks voor mij. :)

Licht, heb jij je eisprong? Oh dat zou gaaf zijn Ik zal die site even bekijken. Dank je wel :D. Ook ik voelde van de week mijn eierstok maar hij is nog niet gesprongen. Oh ik gun het je zo. Dat huilen haha het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal lees, ik heb de afgelopen 3 dagen flink wat tranen gelaten, zelfs op het werk, gegevens die ik normaal in een uur verwerk heb ik 5 uur over gedaan vreselijk. Zaten we gisteren tv te kijken, nou daar ging ik weer, kleenex was niet aan te slepen. Maar oh dat is goed hoor laat die hormonen ons maar flink gek maken, dan weten we tenminste dat er wat gebeurt. Bij 50mg had ik 1 dag flinke hoofdpijn en na mijn stopweek kreeg ik warmte aanvallen, maar emotioneel en pukkels en moe en een irritante zeurderige hoofdpijn en stemmingswisselingen heb ik enkel bij de 100mg gehad.

All, ik ben net teruggebeld door het ziekenhuis. SLT was perfect qua slijm en de zaadjes bewogen goed. Ze zei wel dat er een aantekening was gemaakt omdat er niet heel veel zaad was, die er waren bewogen super. :$ Mijn partner moet een semenonderzoek, ik heb aangegeven dat die papieren daar al liggen maar dat mijn eigen gyn op vakantie is en zij ons beiden zelf onder behandeling wenst te houden. Ik heb ook aangegeven dat wij al 3 dagen achter elkaar geklust hebben. Volgens haar is het een moment opname maar ze waren erg tevreden met de uitslag.

Vandaag dus ff niet klussen en morgen weer flink aan de bak omdat ze verwacht dat mijn eitje dit weekend wel zal springen. Vanmorgen was hij 21mm. Ik moet nu maandag terug voor een echo om te kijken of hij gesprongen is.

Liefs,

14. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vandaag ongesteld geworden dus zaterdag beginnen met 150mg! Hopelijk hierbij ook geen last van bijwerkingen...

@licht, wat lastig die emobuien zeg! Ik het met 50 en 100 nergens last van gehad maar met 150mg moet ik dus nog ff afwachten.

15. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ssws, wat een superei ofniet! Mooi joh! Ook dat SLT goed was! K'ga duimen voor iedereen!

16. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Fas30: succes met 150mg! Hopelijk deze ronde wel resultaat. Enne, je hebt gelijk hoor...maar na zo'n lange tijd ploeteren en wachten en dan weer ff een domper vind ik dat zwangerschapsgedoe soms echt om te kotsen :p.

@ Licht: jaa, die hormoontjes ook! Heb ik ook wel last van, ook stemmingswisselingen, moe en pijn aan mn eierstokken en bmoeder. Laat maar gaan hihi.

@ SWSS: superfijn van de SLT! Weer een zorgje minder dat dat goed is. Krijg je nog verdere uitleg over de hoeveelheid of is dit gewoon ok zo? Maandag dus ook terug, spannend! Wel ff doorgaan met gezellig maken he, kan zijn dat je eitje wat later springt. Op welke cd zit je nu?

@ All: vandaag toch weer een streepje op de ovutest, nog geen :) met CB dus heb weer een beetje hoop dat mn ei kan gaan winnen van de cyste haha. Heb weer zo'n beurs gevoel in mn bmoeder en vrijen is niet het fijnst nu maar toch maar om de dag ff bikkelen. Maandag zien we wel verder.

17. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Uk1983 ben blij dat ik het niet alleen heb. Ik heb ook behoorlijk pijn druk bij het vrijen ( sorry voor details) Of hij mijn eierstokken raakt . Had eigenlijk helemaal geen zin omdat het zo pijn vervelend was maar moest toch effe doorzetten voor die zaadcellentjes. Hoop dat het niet voor niets is geweest.

Linda is je ongi er al of heb je al een testje gedaan ?

All meiden vindt nu weer spannend worden eisprong ongi hoop volgende week mooie berichten te lezen kijken wie deze ronde is geslaagd ik duim voor ons allemaal. Na volgende week zal ik er 2,5 week niet zijn omdat ik op vakantie ben. Maar zal wel alles lezen in het hotel hebben ze wifi dus misschien kan ik toch wel wat reageren.

Ik heb voor mij eigen een beetje besloten als 100 mg ook niet aanslaat 150 mg nog wil proberen en dan even te stoppen. Voordat we moeten beginnen met spuiten lijkt me best eng en erg terwijl ik zelf dagelijks patiënten spuit voor me werk. Maar ja hoop dat het niet nodig zal zijn

18. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Helaas vandaag ongesteld geworden :(
    Had het gisteren al door, temperatuur was gisteren al gedaald, dus weer op naar de volgende ronde clomid !!

19. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @Linda: balen meid, hopelijk volgende ronde beter!

@Licht: ja, heb jij dat ook dat het dan lijkt alsof ie aan je eierstokken zit? Pijnlijk :$! Maar we moeten er hier vanaaf wel weer tegenaan...idd ff bikkelen. Ovutest nog niet donkerder, pijn nu in beide eierstokken dus hopelijk niet 2 cystes maar 2 gegroeide eitjes. Zit nu op cd 14.

Waar ga je heen op vakantie?

20. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fas30: meid dan gaan we dan ronde 150 mg hoop voor je dat het gaat aanslaan. Omdat ik veel bijwerkingen heb zou het mischien kunnen zijn dat het werk. Dus hoop klein beetje voor bijwerkingen voor je zodat je toch die mooie ei krijgt. zet hem op meid.

Linda Ah meid toch heb jij wel fm want je krijgt wel een eisprong en is je man getest ? misschien ligt het niet alleen aan jouw.

SSWS Ik weet niet of ik een eitje heb want krijg geen fm. Omdat ik niet ongi werdt dus niet aansloeg. Zou het zo zijn dat ik wel ongi wordt deze maand. Dan gaan ze wel fm doen. 17-9 moet ik terug naar het ziekenhuis zou ik zwanger zijn dan ben ik 6 weken ofzo en als ik ongi zou zijn bijna mijn eisprong dus zou toch goed uitkomen als het tenminste werkt.

AllMijn pijn is stuk vermindert dus ben benieuwd ik wil zo graaaag die mooie test. WE ZIJN ER BIJNA WE ZIJN ER BIJNA MAAR NOG NIET HELEMAAL :):)

Deel Deze Pagina