Ervaringen met PCO en clomid gebruik ????

Discussion in 'MMM clubs' started by licht, Jun 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Poppel

Poppel Actief lid

Jul 19, 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    dag dames, ik zit weer op het wachtbankje. Ik had nog nooit van een samenlevingstest gehoord, dus heb ff snel gegoogld. ;)

Licht, jammer meid dat het niet gelukt is op naar de volgende!:)

2. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Zou ik met jullie mee mogen praten?
    Ik ben ook weer met Clomid begonnen en vind het fijn om met lotgenootjes te kunnen praten ;)

3. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    natuurlijk meid welkom :)

4. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Oke, fijn :)
    Zal me even voorstellen. Ben Sasjuh, 29 jaar oud en heb een dochtertje van ruim 7 maand. Ik ben bij haar zwanger geworden na de 1e ronde Clomid 50, heb nl PCO. Zwangerschap kwam toen alsnog onverwachts aangezien onze samenlevingstest negatief was. Zegt dus ook niet altijd wat ;)
    Nu een grote wens voor een 2e kindje en dinsdag weer bij de gyn geweest. Ik heb voor een half jaar Clomid meegekregen en moet daarna terugkomen als het nog niet is gelukt.
    Kreeg bij de 1e keer wel follikelmetingen, hoefde nu niet van de gyn. Ene kant jammer want vond al die controles wel fijn, maar ook wel fijn dat het niet hoeft want vond het lastig te regelen met mn werk en nu helemaal met ons dochtertje erbij.

Zit vandaag op dag 6, morgen laatste Clomid en dan weer afwachten!

5. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sasjuh83: Wel stom van je gyn dat ze eerst niet afwachten of je deze keer wel reageer op 50 mg want elke zwangerschap is anders. dat ze je gelijk voor 6 maanden geven.

Bij mij werkte 50 mg niet nu ben ik sinds gisteren begonnen met 3 ronde 100 mg omdat ik daarmee wel een eisprong krijg.

Hoop natuurlijk dat 50 mg goed bij je werkt.

6. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik had nog een kuur van vorig jaar thuis liggen en die heb ik al geslikt voor ik dinsdag naar de gyn ging en heb weer gewoon een eisprong gekregen op dag 17. Het is dus al 2 keer goed aangeslagen en dan gaan ze er vanuit dat het dat blijft doen.

7. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow ik snap het is bij mij nu ook maar omdat ik 2 keer ongi werd maar geen zwangerschap gaan ze fm doen lijkt me wel enorm spannend

8. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Blij! Uitslag van de samenlevingstest was nu positief! Mocht er even over bellen net. Zuurgraad was nu goed en bewegelijkheid van het zaad was 50% en dat is binnen de norm zei ze. Moet nu volgende week woensdag bloedprikken voor progestoron en als die ook goed is mag ik voorlopig gewoon doorgaan met clomid 150mg. Hoop natuurlijk dat dat na deze maand niet meer nodig is ;) maar wel een pak van mn hart!

@sasjuh83; welkom!

9. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat goed zeg super meid kom op ons gaat het deze keer lukken.

10. Poppel

Poppel Actief lid

Jul 19, 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom sasjuh83, hopelijk is het nu ook snel raak!

Fase30, gelukkig is de test nu positief! Nu afwachten..

Dames hebben jullie eigenlijk zussen die ook PCO hadden?

11. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    @poppel: geen idee mijn zusje is jonger als ik en is daar nog niet mee bezig.

@all; ik snap er niks van, kan nog geen eisprong vinden bij mij. Maandag voor een fm naar het zh geweest en toen was mn ei 20mm dus kan elk moment springen. Daarom heb ik vanaf maandag ovulatietesten gebruikt maar het tot nu toen nog geen positieve test gehad. Maandag had ik een licht streepje, dinsdag iets donkerder maar nog niet donker genoeg en net was hij juist weer ietsje lichter als gisteren! Zou het ook kunnen dat je is die tussentijd je ei hebt terwijl je nog niet echt positief hebt getest? Of hij is maandag al gesprongen maar dan moet je toch ook op de dag zelf een goeie test hebben?

12. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Popperl: Mijn zusje heeft een onregelmatige cyclus omdat ik pco heb heeft ze het laten testen maar niks uitgekomen, Maar ze hebben geen echo gemaakt . Hoop dat ze het niet heeft.

maar heeft je zus het ?

13. Poppel

Poppel Actief lid

Jul 19, 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    at Fase, dat is raar.. Bij mij was het wel zo dat ik op de dag van de eisprong een duidelijke positieve test had. Misschien is je eisprong nog niet geweest en komt dit nog?

at Licht, Ik heb 2 zussen de oudste heeft via ivf uiteindelijk 3 kinderen gekregen en bij mijn andere zus was het in een keer raak. Nou lijk ik heel erg op mn zus die via ivf zwanger is geworden. Dus ben heel bang dat het daarom bij mij ook niet lukt.

Hopelijk heeft je zusje er geen last van! Lijken jullie erg op elkaar?

14. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja het kan natuurlijk dat mijn eisprong nog komt maar vind het zo raar dat de test van vandaag lichter was als die van gisteren. Nou ja morgen nog maar eens testen.

15. Poppel

Poppel Actief lid

Jul 19, 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat heb ik deze maand ook gehad. De test van zaterdag was ook vrij donker en zondag weer lichter en uiteindelijk had ik maandag een positieve test.:)

16. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    dames, 1ste poging deed ik ook constant ovulatie testen. Maar mocht niet meer van mijn gynaecoloog omdat blijkbaar met pco veel afwijkende waarden kan lezen dus ben ik ermee gestopt.

17. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    zondag fm meting ben benieuwd

18. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Doen ze dat bij jullie ook in het weekend?! Bij ons niet maar is wel handig!

19. Fas30

Fas30 Bekend lid

Jun 18, 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    De test van vandaag was nog weer lichter als die van gisteren dus ws heb ik mn eisprong toch al gehad. Dan maar op het wachtbankje...

20. Poppel

Poppel Actief lid

Jul 19, 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    Licht ik moet juist het met die ovuluatie testen doen. Tot nu toe gaat het ook goed.

Fase30 waarschijndelijk heb je dan al maandag je eisprong gehad.

Ik mag al weer bijna testen. Echter heb ik deze maand niets gevoeld terwijl het vorige maand juist extreem was.

Share This Page