Ervaringen met PCO en clomid gebruik ????

Discussion in 'MMM clubs' started by licht, Jun 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Themar

Themar Actief lid

May 18, 2010
    127
    1
    0
    Hoi,
    1e keer zwanger clomid 50mg: ronde 5
    2e keer zwanger clomid 100mg: ronde 5, werd uiteindelijk een bbz
    Nu 1e ronde Clomid 100mg... Zie onderschrift.

Succes, de bijwerkingen zijn af en toe echt klote maar hoort er helaas bij.
    Oh ja, ik heb trouwens geen pco. Heb alleen een hele onregelmatige cyclus.

2. Jenna28

Jenna28 Lid

Mar 6, 2012
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ annedore, hij nu nu weer 2 weekjes thuis, maar blijft dan tot einde vh jaar weg.
    Wel vervelend dat wachten omdat hij weg is. Zeker nu ik weet dat t op de natuurlijke manier niet gaat lukken. Maargoed, tis niet anders en we beginnen gewoon in 2013 :) blijf jullie wel volgen hoor!! Ben erg benieuwd hoe t gaat lopen.

Groetjes Jenna

3. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    2013 is ie wel gewoon thuis? :)

Wel lastig ja. Maar ook op de natuurlijke manier is zo eigenlijk niet te doen ;) Nog een half jaar geduld. Ach, weet je? Da's niks als jullie kleine straks eenmaal onderweg is ;)

4. Vien

Vien Actief lid

Jun 27, 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoiii

op dag 11 ochtend geen smiley, in de avond dus een smiley en dag 14 geen smiley. ochtend avond op dag 15 weer smiley vreeeemd!! En nu dag 16 geen smiley.

Maar goed we hebben practisch iedere dag geklutst op verschillende tijdstippen ik heb nog steeds last van steken maar die komen en gaan. Heb wel steeds een ongie gevoel.

Ik probeer er niet te veel bezig mee te zijn maar het vreet wel aan je.

Hoe is t met iedereen?

5. SSWS

SSWS Lid

Jul 2, 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Hallo Dames,

Ik hoop dat ik met jullie mee mag kletsen en ervaringen mag uitwisselen. Bij mij is ook PCOS geconstateerd en heb net mijn eerste ronde clomid achter de kiezen. Vandaag heb ik mijn eerste FM gehad en er was helaas niet veel te zien. Ik moet nu vrijdag terug CD15. Ik ben begonnen met 50 mg en sta wel onder controle bij mijn gyn wat ik wel zo prettig vind. Je hoort inderdaad verhalen van dames die erg goed op clomid reageren en meer dan 3 eitjes hebben. Ik hoop dat we wijzer van elkaar mogen worden. Ik wens jullie een hele fijne en mooie avond.
    Groetjes :)

6. Vien

Vien Actief lid

Jun 27, 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii ssws,

Voel je wel dingen gebeuren daar bij je eierstokken? Ik hoop voor ons allemaal dat we bij de gelukkigen horen!

7. SSWS

SSWS Lid

Jul 2, 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Hoi Vien,

Ik had wel het idee dat ik wat voelde (krampjes/steekjes), dacht ook echt dat er op z'n mist iets gegroeid zou zijn (hoop doet leven toch) maar bij mijn echo vandaag zag de gyn niet veel. Ik snap er zelf sowieso weinig van ze liet het me wel zien maar ik was zo gespannen. Ik heb ook mijn bloeduitslag, ik ben namelijk direct getest op hiv, chlamydia en hepatitis en alles was gelukkig goed. Mijn partner moet ook zijn zaad laten testen die moet zich als "nieuwe patient" inschrijven. Ik vind het allemaal zo spannend en ben er zo enorm mee bezig. Ik probeer mij wel op andere dingen te richten maar makkelijk is het niet. Best lastig als je iets graag wilt maar de natuur denkt daar anders over. Ik heb zoveel bewondering voor de vrouwen die al jaren bezig zijn. Maar geduld is een schone zaak denk ik dan maar. Hoelang ben jij al bezig als ik dat vragen mag?

Groetjes

8. Vien

Vien Actief lid

Jun 27, 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn in totaal nu 5 cyclussen bezig. Dit is de eerste cyclus waar we clomid hebben gebruikt. Ik ging naar de gynaecoloog eigenlijk om me te laten onderzoeken omdat ik onregelmatig ongesteld was sinds ik ben begonnen ben met menstrueren. Ze zagen dus tijdens een inwendig echo een pco eierstok (rechter) en mijn lh waarde is wat aan de hoge kant. Pcos diagnose, dus toen had ik en mijn man besloten om niet langer te wachten met kinderen en zijn direct actief bezig geweest en na 4 maanden het zonder hulmiddelen geprobeerd te hebben zobder succes, zijn we in juni begonnen met clomid. Ik wil echt voor de 2e ronde ook metingen zodat ik weet waar ik aan toe ben.

Het klussen wordt er ook niet fijner van als het op commando moet !!!

En jij? Hoe lang ben je al bezig?

9. SSWS

SSWS Lid

Jul 2, 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    @ Vien

Fijn dat jullie direct zijn begonnen. Ik heb net mijn eerste ronde clomid achter de rug. Ik ben ook in Juni begonnen en heb ook PCOS. Ik heb het niet zonder hulpmiddelen hoeven te proberen. Het klussen op commando is inderdaad niet fijn, maar je weet waar je het voor doet en probeer het spannend te houden, dat scheelt echt een hoop. Ik zou inderdaad die metingen vragen snap niet waarom ze het niet doen, er kunnen namelijk meerdere eitjes rijpen en dan moeten ze dit wel in de gaten houden natuurlijk. Wanneer is jouw NOD? Steken hoeft niks te zeggen he, laten we hopen dat de eerste ronde gewoon mooi aanslaat en dat er een mooi eitje of 2 aan het wachten zijn.

Groetjes,

10. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames ,

ik ben ook in juni gestrat met eerste kuur clomid 50 mg. 20 juni (3dag menstruatie) mag ik met de kuur beginnen. Zou afgelopen zondag een eisprong moeten krijgen. Maar ik had gisteren zoveel krampen in mijn onderbuik. En heb vannacht zitten dromen dat ik een positieve zwangerschap test in mijn handen had. Hoop echt dat mijn droom uitkomt.

Vindt wel fijn dat meerdere dames in juni zijn begonnen

11. SSWS

SSWS Lid

Jul 2, 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Hoi Licht,

Welkom :). Heb jij ook PCOS? En ben je niet onder behandeling bij de gyn m.b.t. het maken van een echo op de 10e CD? Ik hoop voor je dat je droom werkelijkheid wordt. Ik zelf ben ook in juni begonnen en heb gisteren mijn eerste FM gehad. Ik moet nu vrijdag weer heen omdat mijn eitjes niet echt groot waren. Ik duim met je mee!

Groetjes,

12. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey meid ik had deze gesprek geopend als je de 1ste tekst leest zal je meer weten zal nog effe in het kort vertellen.

Maart pco ontdekt omdat mijn cyclus 5 maanden uitbleef primolut gestart werd hierdoor ongi. in juni gestart met clomid 50 mg

Maar deze week heb ik best last van lage rugpijn en schommeling van emoties wordt er niet goed van. En veel uitscheiding en erge hoofdpijn

zit nu in week 3 dus ik weet het niet. Hebben jullie ook verschijnselen?

13. Loppie

Loppie Lid

Jul 1, 2012
    60
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Hoi,

ben ook 1,5 jaar geleden gestopt met de pil. Deze maand voor het eerst ook begonnen met Clomid, zit op dag 23 vind het allemaal heel erg spannend!

14. SSWS

SSWS Lid

Jul 2, 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Hoi Licht en Loppie

Licht ja sorry ik zie het hahaha. Ik heb mijn eerste ronde clomid achter de rug (50 mg) ik moet morgen terug voor een echo, op de eerste was niets te zien (CD 10). Ik heb ook verschijnselen gehad hoor, maar dat kwam ook door de spanning. Ik heb 1 dag flinke hoofdpijn gehad ik ben toen ook thuis gebleven. Verder was ik best emotioneel zat op de bank te huilen bij droomhuis in de zon? Het moet niet gekker worden toch en verder had mijn man geen makkelijke aan mij, maar dat kwam ook door de drukte op het werk en echt het gevoel van onmacht dat je lichaam iets NIET doet. Ik heb nu momenten dat ik het even warm krijg, het gevoel van een warme wind in je gezicht (opvliegers)? Maar echt ik heb het er allemaal voor over. Ik wacht morgenochtend even af, moet er om 08:30 al zijn ik hoop het zo maar durf ook weer niet te hopen, maar makkelijk is het niet. Ik heb verder geen last van rugpijn gehad, wel had ik trek maar ook dit is emotie denk ik. Wanneer moeten jullie weer op controle?

Groetjes,

15. Loppie

Loppie Lid

Jul 1, 2012
    60
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ik ben helemaal niet op controle geweest. De gyn. had gezegd dat ik na dag 14 een afspraak moest maken om te kijken of ik een eisprong zou hebben gehad. Ik was toen op vakantie en ben dus niet geweest. Daardoor vind ik het wel extra spannend.

Verder niet veel bijwerkingen gehad van clomid behalve dat ik best wel moe was en soms wat duizelig. Nu heb ik wel het idee dat er vanalles gebeurt in mijn buik maar kan ook mijn eigen hoofd zijn :)

Heb trouwens ook last van pijn in mijn onderrug..

16. SSWS

SSWS Lid

Jul 2, 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Hoi Loppie,

Heb jij PCOS dan? Elke gyn/ziekenhuis heeft weer een andere behandelmethode. Ik ken je niet, maar ik duim voor je echt het is altijd positief als een vrouw zwanger wordt/is. Ik hoop het echt. Wanneer had je ongesteld moeten worden of is dat nog niet aan de orde? Kan je al testen? Of durf je niet? Sorry als ik teveel vraag maar hoop altijd op positieve berichten. :)

Groetjes,

17. Loppie

Loppie Lid

Jul 1, 2012
    60
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Ja ik heb ook PCOS, begin 2011 gestopt met de pil begin 2012 naar de gyn. geweest. Na bloedtest en echo werd PCOS geconstateerd.
    Zit nu op dag 23 dus hoop volgende week te kunnen testen..

En jij?

18. SSWS

SSWS Lid

Jul 2, 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Hoi Loppie,

Ik heb ook PCOS, ik heb nooit een regelmatige cyclus gehad en zat daarom aan de pil, dan merk je het ook niet. Na het stoppen met de pil werd ik maar niet ongesteld. Vorig jaar is er dus PCOS geconstateerd. Ik ben precies een jaar later naar de gyn gegaan omdat wij een kinderwens hebben. En ben daarom met clomid begonnen. Ik ben maandag jl. heen geweest voor een inwendige echo en toen was er nog niks te zien. Ik moet nu morgen weer heen dus spannend. Ik verwacht er eerlijk gezegd niet heel veel van denk dat 50 mg bij mij niet zal aanslaan, maar vertrouwen houden he :). Wat een spanning zal je nu hebben ik hoop het zo voor je, is er weer een positief verhaal voor de PCOS dames.

19. Loppie

Loppie Lid

Jul 1, 2012
    60
    0
    0
    NULL
    Amsterdam
    Probeer vertrouwen te hebben, dan komt het hopelijk op een gegeven moment helemaal goed.

Een vriendin van mij heeft ook pcos, bij de eerste was ze na drie rondes clomid zwanger van een tweeling! Tweede was ze na de eerste al zwanger van een jongentje. Dus dat geeft wel weer hoop!!

Nou hou me op de hoogte!!

20. SSWS

SSWS Lid

Jul 2, 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Ja vertrouwen blijven houden is zeker iets wat ik zal doen, hoop doet leven. Houd jij mij ook ff op de hoogte? Ik hoop het echt voor je. We moeten er gewoon voor gaan :) :) :)

Share This Page