Ervaringen met PCO en clomid gebruik ????

Discussion in 'MMM clubs' started by licht, Jun 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    whahaha poppel...eerlijk ik heb ze nog niet gelezen...hou er niet van, en ben geen meeloper...maar ben wel geintereseerd aan het worden zo met al die verhalen.

Licht, wat een k...gyn.......ga gewoon bij je eigen, probeer ook alle afspraken daar te maken. Vraag zijn schema aan ivm vakantie en wanneer hij waar werkt....Onze gyn werkt ook in een ander ziekenhuis (samenwerkingsverband) en daar kon ik ook afspraken maken als hij hier niet was en ik kon echt niet zelf vrij krijgen enz....dus dat is nog een optie.

Dikke knuffel hoor!!

Je kunt wel nog meer afvallen, maar het is geen garantie datje eisprong op gang komt....je word namelijk geboren met PCOS...ik ken heel slanke dames die het ook hebben en heel erge vorm...alleen zwanger met icsi geworden!

Het klopt dat je gewicht de PCOS erger maakt..maar wie zegt dat jouw lichaam gaat doen wat het moet doen als je veel afvalt???

Gewoon door dringen...jouw wens, jouw zorg...jij betaald voor ziekenfonds (en rekenmaar dat je eigen risico volgend jaar heel snel terug word gevraagd....., zelfs dat van je man/partner......omdat jullie samen een kindje krijgen....bleuhhh)

Succes hoor!

2. Poppel

Poppel Actief lid

Jul 19, 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    Antaris mijn laatste boek was toen ik nog op school zat. Maar ik smelt helemaal weg. Echt aanrader en vooral goede afleiding dames!!

3. Vien

Vien Actief lid

Jun 27, 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames ff een korte update, afgelopen vrijdag een bloedtest gedaan en een echo, zag er rustig uit, slijm was goed opgebouwd, net gebeld met de poli gyn en progesteron was 62.2 dussss een eisprong gehad! Maar dat voelde ik al. Ik heb nu echte zulke zere tepels/borsten niet normaal. En mijn onderbuik trekt ook pijnlijk..zaterdag kan ik testen!! Let's hope for the best..zodra ik positief test neem ik gelijk chineze kruiden in om miskraam te voorkomen. -_- vind het allemaal nog zo eng maar ook weer spannend..ok ik ratel doeiiiii.

4. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL

meid super goed nieuws. en die chineze kruiden doe je daar een thee van maken of wat ? En zou het helpen

5. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

Ik ben afgelopen donderdag bij mijn eigen gyn geweest . Afgelopen week 4 keer naar fm controlen geweest 1 keer een ei van 11 gezien daarna niks meer en nu gaf hij aan je heb denk ik al een eisprong gehad ik zei zo van ben deze week al 4 keer geweest niks te zien en nu een eisprong mw. kan zijn dat we niet hebben kunnen zien. Nu moet ik woensdag bloedprikken om te kijken of ik eisprong heb gehad na 1 week wordt ik opgebeld door de gyn. Zou ik in de tussentijd ongi zijn doorgaan met clomid anders moet ik eerst 10 kilo afvallen om te kunnen starten met spuiten om zo meerling en overstimulatie te voorkomen.

lang verhaal sorry :(

6. Vien

Vien Actief lid

Jun 27, 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai,

Ja ik hoor wel vaker dat chinese kruiden helpen, ook bij het zwanger raken. Ik heb het 2 maanden lang geprobeerd en werd gewoon 2 maanden niet ongesteld..heel bizar..maar ja het is dus dat je het moet koken, en dan wordt het een soort thee die je 1x of 2x per dag moet drinken. maar wel iedere keer 50 euro per week..pff in januari nemen wij een extra aanvullend verzekering en dan wordt het tot 500 euro vergoed!

Oooh laten we hopen dat ook jij een eisprong heb gehad! Hoeveel weeg je dan als ik vragen mag? Wat stom dat ze bang zijn voor meerlingen omdat je wat dikker bent, de kans ligt volgens mij voor iedereen even hoog??

7. deesje84

deesje84 Actief lid

Dec 17, 2012
    244
    0
    0
    huisvrouw
    ter aar
    hoi allemaal

bij mij is pco geconstateerd en ben 10 dec met de eerste ronden clomid begonnen na spontane ongesteldheid

nu stopte de ongesteldheid een dag nadat ik de eerste pillen had ingenomen dus op dag 4 zondag de laaste pil genomen en vandagg bruine vloed

heeft iemand een idee of dit ook meegemaakt bij het gebruik van clomid 50 mg

donderdag in elk geval een echo om te kijken of de eitjes gegroeid zijn

hopend op goed nieuws

ik zou graag in contact komen met vrouwen die ook in de medische molen zitten voor een kindje

groetjes daisy

8. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Deesje 84 : Welkom ik heb dat ook gehad na de 1ste ronde clomid ik denk dat je lichaam dan even weer opstart. Maar daarna geen spontane eisprong gehad.

9. sammii

sammii Bekend lid

Dec 15, 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    he meiden,
    ik ben nieuw, maar ik weetniet of ik pco heb.
    wat ik alleen weet is dat ik geen eisprong heb, plus een hele korte cyclus. ik vraag me af hoe dat kan.
    ik word aan de clomid gezet, alleen werkt dat wel op korte cyclussen ik hoor iedereen over een lange cyclus.
    maar ik heb maar cyclus van ong 15. sinds de laatste 2 keer dat ik ms heb gekregen daar voor was die normaal.
    kent iemand dit probleem

10. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    Licht...wat een onzin..meerling zwangerschappen met overgewicht..je hebt er net zoveel kans op als anderen. Mag ik vragen hoeveel overgewicht je hebt?

Wat je zou kunnen doen is eens vragen aan je gynaecoloog of die nog iets anders wil proberen voordat hij met spuit hormonen aan de gang gaat.

(de reden vaak dat je moet afvallen van te voren...spuiten is duur...en leverd de artsen weinig op....erg maar waar.....)

Hallo nieuwen!

Je kunt idd clomid krijgen bij een onregelmatige of korte cyclus...je zou eens moeten googlen op wat clomid eigenlijk doet..het is geen follikel stimulerend hormoon zoals een spuit, het doet namelijk heel wat anders......succes ermee!

11. sammii

sammii Bekend lid

Dec 15, 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    he antares,
    dankje wel. ik heb veel gegoogled.
    ik kon niks vinden over korte cyclus van 15 dagen.
    en me gyno zegt ook niet veel alleen ja ik zie je vrijdag dan hebben we een gesprek.
    ik heb al verschillende pijnelijke onderzoeken gehad.
    ik ben nu wel zat wil nu eens weten wat ik heb.
    pco heb ik der niet horen uit spreken,
    alleen als ik daar naar kijk zou ik haast denken dat ik het wel heb.

daarom denk ik vraag het misschien hebben meer meiden een idee wat het kan zijn.:)

12. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    lijkt mij dat je doorbraakbloedingen hebt...en dus geen eisprong.

wat voor onderzoeken heb je al gehad? Is er bloed af genomen om te kijken of je progesteron aangemaakt hebt (teken van eisprong)

Heb je echo's gehad om te kijken hoe je baarmoeder en eierstokken eruit zien, is er een cyclus opgevolgd om te kijken of je idd een eisprong hebt......

Wat clomid doet in het kort...

Clomifeencitraat is een kunstmatig hormoon dat werkt als een antioestrogeen (of ‘nep’ oestrogeen). Het bindt zich op de receptoren van het lichaamseigen oestrogeen en verhindert dat het eigen oestrogeen zelf kan binden. Wanneer het eigen oestrogeen minder op zijn receptoren kan binden (omdat die al bezet zijn) lijkt het voor het lichaam alsof er minder oestrogeen aanwezig is. Er wordt op die manier een signaal naar de hersenen gegeven dat er een tekort aan oestrogenen zou zijn. Oestrogenen worden door rijpende follikels in de eierstokken geproduceerd. De hersenen gaan er dus nu vanuit dat er geen follikels aan het rijpen zijn en proberen de follikelrijping en oestrogeenaanmaak op te drijven door meer GnRH te produceren dat dan de LH en FSH productie stimuleert. De hoeveelheid LH en FSH in het bloed stijgt waardoor er meer follikels gestimuleerd worden tot rijping.

LH en FSH zijn hormonen die je lichaam zelf aanmaakt...Moeilijke termen...maar eigenlijk zegt het dit..

Clomid houdt je lichaam voor de gek dat de eieren niet groeien...waardoor je lichaam meer hormonen aan maakt om de eieren te laten groeien...je eieren worden dan groter (meestal 1) en springen dan natuurlijk... het is een zetje wat sommige meiden nodig hebben...eitjes groeien niet of niet voldoende waardoor er geen eisprong gemaakt word.

13. sammii

sammii Bekend lid

Dec 15, 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb intake gehad,
    daarna gelijk bloed geprikt.
    heb echo's gehad om te kijken of er eitjes groeide..
    die groeide wel tot 20 mm.
    week er na moest ik bloed prikken of eisprong was plaats gevonden.
    me waarde waren niet goed dus geen eisprong..

heb de 11/12 een hsg (baarmoeder onderzoek gehad)
    en die was ook gewoon goed.

ze wil aan clomid beginnen wanneer ik weer op nieuw ongesteld word.

alleen wat vreemd vind is ik hoor iedereen met pco die hebben of lange cyclus of worden niet ongesteld.
    ik weet niet waar ik thuis hoor.
    ik word namelijk sinds vorige maand 2 keer per maand ongesteld.
    dus heb soms ma cyclus van 12 a 15 dagen.

dus ben overal aan zoeken of clomid daar ook voor werkt om je cyclus langer te maken..

14. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL

hey meid ik had met clomid 100 mg cyclus van 26 dagen het korst en denk niet gezond is dat het zo kort opelkaar is bij je

15. Vien

Vien Actief lid

Jun 27, 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sammii,

dat had ik ook hoor 2x in de maand ongesteld, maar soms ook 1x in de 2 maanden..mijn cyclussen waren dus niet te tracken! Clomid zorgt ervoor dat je regelmatigere cyclussen krijgt, of het nou korte of lange zijn, indien clomid werkt voor jou dan wel he :)

16. sammii

sammii Bekend lid

Dec 15, 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    haaai,

ok ik hoop eecht dat werkt.
    dit is de eerste maand dat dit gebeurt zo 2 keer in 1 maand ongesteld.
    daar voor had ik een mooie cyclus tussen de 26/30
    verschilde misschien beetje maar is beter dan dit.

ik mag gelukkig vrijdag op gesprek en in jan beginnen er mee:)

17. Poppel

Poppel Actief lid

Jul 19, 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag dames, ik ben vandaag naar de gyn geweest. Een eitje was 1,15 cm moet donderdag terug komen. Ik hoop dat ik nu wel een eisprong heb anders moet ik beginnen met spuiten.

18. Vien

Vien Actief lid

Jun 27, 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

hoe gaat het met iedereen? Ik ben nu op dag 25, Zaterdag mag ik testen, spannneNdddd!!..xx

19. licht

licht Actief lid

Jun 21, 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    vandaag is het dag 27 gisteren bloed laten prikken om te kijken of ik eisprong heb gehad krijg donderdag een tel. Dus we wachten maar af.

zal voor je duimen meid

20. sammii

sammii Bekend lid

Dec 15, 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    oeeeh spannend dames ik duim voor jullie!

hopelijk dat goed gaat mag nou wel een keertje

Share This Page