Ervaringen met PCO en clomid gebruik ????

Discussie in 'MMM clubs' gestart door licht, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL

Hoihoi

Morgen is mijn 20ste cyclusdag dus bloedprikken...hoop zo dat mijn eitje is gesprongen! Zou leuk zijn als ik gelijk zwanger ben maar ben al superblij als clomid heeft gewerkt.

Heeft iemand hier trouwens een hoge LH waarde op de 3e dag van de cyclus? Ik heb 12.4 terwijl het max 8 is...ook een indicatie van pcos.

Ook ik voel van alles maar het zal wel allemaal in mijn hoofd zijn.

11 juli heb ik een belafspraak met de fertiliteitsarts..sterkte iedereen.

@swss laat je weten hoe het is gegaan morgen?

2. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

ik baal er zo van. Mijn gny is sow stom moest tableten innemen 3 dag 5 dagen en dan maar afwachten en ovulatie testen doen.

Ik ben een nieuwe gync aangevraagd heb de 24 juli pas een afspraak dus vindt wel spannend,

Ik hoop voor alle dames dat we ooit met zoon mooie dikke buik mogen lopen.

3. SSWS

SSWS Lid

2 jul 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Hoi Dames,

Vien ik heb geen idee wat mijn LH waarde is. Ik heb wel bloed moeten prikken maar dat was voor hiv, hepatitis en chlamydia en mijn vitamines. Meid, als je van alles voelt blijf geloven vaak denkt men van "mijn lichaam houdt mij voor de gek", dit hoeft echt niet zo te zijn. Er gebeurt nu van alles door die hormonen dat je dingen voelt is niet raar, laten we hopen dat het een baby in wording is. Ik hoop dat je een eisprong hebt gehad, en natuurlijk helemaal geweldig als daar een zwangerschap uit voortkomt. Keep faith!

Ik kom net weer op kantoor en op mijn echo was nog niks te zien. Ik moet nu woensdag a.s. weer heen (cd 20) en dan gaat ze weer een echo maken. Is daar ook niks op te zien dan wordt de dosis verhoogd. Ik heb niet het gevoel dat 50 aan zal slaan, er was echt helemaal geen groter eitje te zien. Maar goed, ze wil me toch de 20e zien omdat het niet de eerste keer zou zijn dat clomid toch nog voor een eitje zorgt.

Licht
    voor je het weet is het 24 juli, wees blij dat je toch die stap hebt gezet om een andere gyn aan te vragen. Heel veel durfen het niet en blijven maar aanmodderen :$. Ik blijf het stom vinden dat er zoveel verschillende werkwijzen bestaan :(. Het is bekend dat je met clomid meerdere rijpe eiblaasjes kunt krijgen. Desalniettemin, ik sluit mij bij jou aan dat we snel met een mooie dikke buik mogen lopen. Die extra kilo's zal ik omarmen :) :p

Groetjes

4. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hallo dames,

Ik had vandaag de eerste afspraak bij de gynaecoloog, omdat ik al 139 niet ongesteld geweest ben. Ze zag bij mij meerdere eiblaasjes zitten, dus ze denkt dat ook ik pcos heb. Ik dacht zelf dat het iets simpels zou zijn, veroorzaakt door mijn vmk in februari, dus dit was best even een klap in mijn gezicht, figuurlijk dan.
    Ik start morgen met primolut en op cd3 moet ik bloed laten prikken. Ze gaan eerst even kijken of er echt niets uit zichzelf groeit na die primolut en anders start ook ik met clomid.
    Ik baal er zo vreselijk van dat we nu al het ziekenhuis in en uit moeten. Ik moest echt even schakelen vanmorgen, had hier totaal geen rekening mee gehouden.

Dus als jullie het goed vinden, lees ik lekker mee.

5. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Licht kop op! Houd moed he..het komt goed. Ik weet hoe het voelt, machteloos en gefrustreerd.

@swss wat jammer dat er niks te zien was! Zo goed van jouw arts dat je de 20ste weer mag komen voor een echo dan weet je tenminste hoe je ervoor staat. Misschien is de clomid 100 we'll de juiste dosis voor jou. Ik duim in ieder geval voor je.. We zijn nu allemaal in Juni begonnen met clomid dus hoop dat we ook tegelijk zwanger worden. Beginnen we lekker een nieuwe topic over het zwanger zijn!

@babke welkom hier! Ik weet hoe je je voelt, ging naar de gyn omdat ik wilde weten waarom ik onregelmatig ongesteld werd, krijg ik te horen dat ik pcos heb. Had ik niet verwacht. Maar goed het is goed dat je nu geholpen wordt. Blijf je mee kletsen?

Ik heb net bloed geprikt! Voel me zo chagerijnig, heb de hele week al ruzie gemaakt met mij man en heb steeds trek in pittig en zuur eten. Hahaa..heb ik altijd een week voor ik ongesteld word.

Nou fijn weekend iedereen!

6. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Hallo allemaal,
    via google; ervaringen clomid kwam ik op deze site. Ik heb al even meegelezen en besloten om mee te praten als dat goed is...
    Wij zijn met de 4e ronde clomid bezig. De eerste drie waren 50 mg en nu de eerste van 100 mg. Vandaag is cd 25. Het is iedere keer weer spannend.
    Een klein beetje achtergrond informatie wil ik jullie niet onthouden. Zo'n 6 jaar geleden ben ik meerdere malen geopereerd aan myomen (=vleesbomen). Na de laatste operatie werd ik niet meer ongi. Na onderzoeken bleek dat ik PCO had. Toen nog niet relevant, maar handig om te weten. Vorig jaar juni bij dokter geweest om doorgestuurd te worden. Dit mocht pas in september van hem. Toen bij gyn geweest en die zei ik zie niks van PCO, dat heb je niet......
    Maar geen spontane ongi en na provera drie keer een gewone ongi en daarna niks meer. Begin dit jaar wederom onderzoeken gehad en mijn man moest ff doneren. daar was alles goed. En nu dus ondanks dat ik geen PCO heb (zal wel?!) aan de 4e ronde clomid.
    bij 50 mg clomid was ik ziek, misselijk en had hele erge migraine. Nu bij 100 mg geen last. Misschien betekent dit dat we nu de goede dosering te pakken hebben. Volgende week zou ik ongi kunnen worden, we hopen natuurlijk van niet :)
    Ben al druk aan het aftellen.

7. SSWS

SSWS Lid

2 jul 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Hoi ladies,

@ Babke van mij mag je lekker mee kletsen hoor :). Die ziekenhuisbezoeken, tja dat is niet niks, maar we weten allemaal waar we het voor doen, gewoon hopen dat het aanslaat het moet gewoon! :) Ik lees graag hoe het je verlopen gaat!

@ Vien onze mannen maken wat mee hoor, die van mij zou mij graag de afgelopen week achter het behang willen plakken. Ik hoop dat je een eisprong hebt gehad zou toch echt super nieuws zijn. Wanneer krijg je de uitslag? spannend spannend! Trek in pittig en zuur eten? Wat is het geworden? Probeer zoveel mogelijk te genieten! Het is echt toevallig (leuk wil ik het niet noemen) dat wij inderdaad in juni begonnen zijn. Zou toch super zijn om straks met z'n allen inderdaad een nieuwe topic te kunnen starten. we gaan er gewoon voor! :) :) :), ik word al helemaal blij van het idee (iets om naar uit te kijken)!

@ Imoan wat een verhaal en onzekerheid zeg, wel of geen PCOS. Sloeg de 50 mg clomid dan aan? omdat je het 3 rondes hebt gehad? Laten we hopen dat 100 mg dan aanslaat, ook spannende tijden dan voor jou. Wanneer is jouw NOD? Ik duim voor je.

Voor mij is het nu ook afwachten, na woensdag a.s. zal ik ook meer weten, ik ga ervan uit dat ik naar de 100 mg moet, zal wel eerst iets van opwekkers moeten slikken want als ik op mijn eigen menstruatie moet wachten :(. Ik wens jullie een hele fijne avond en weekend en Vien geef je mannetje een dikke knuffel, hij weet vast ook wel dat wat jij lichamelijk en geestelijk nu meemaakt niet niets is en dat je het recht hebt om zo nu en dan lekker chaggie te doen ;) :)

Groetjes

8. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo dames,

een stomme vraag misschien maar hebben jullie ook last van uitscheiding. heb behoorlijk last van deze week volgende week moet ik ongi worden. Dus effen doorzetten.

Ben helemaal mee eens het valt echt niet mee die schommeling van emoties. Bij mij dan tenmisten kan bijna voor alles huilen en kwaad worden. Mijn man heeft toch besloten niet op in te gaan als ik begin te schreeuwen.

hoop over paar weken leuke berichten te lezen.

Imoan
    veel sterkte meid lijkt me echt erg die teleurstellingen steeds
    De meeste hier zijn pas begonnen dus jij heb wat meer ervaring.
    Hoe gaat je omgeving er mee om. Ik krijg soms zulke stomme reacties van mensen die helemaal geen verstand van hebben.

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Fijn dat ik mee mag kletsen. Doe ik vanaf morgen. We zijn om van de schrik te bekomen onverwacht door mijn ouders op een weekendje mee gestuurd naar de Veluwe. We zijn dus heerlijk aan het genieten. Tot snel

10. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht

11. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Imoan
    veel sterkte meid lijkt me echt erg die teleurstellingen steeds
    De meeste hier zijn pas begonnen dus jij heb wat meer ervaring.
    Hoe gaat je omgeving er mee om. Ik krijg soms zulke stomme reacties van mensen die helemaal geen verstand van hebben.[/QUOTE]

De meeste mensen zijn heel lief en leven met ons mee. Een heel goede vriendin die wil ook steeds het hoe en waarom enzo weten. Zij leeft echt zo met me mee. Na een paar teleurstellingen kan ze wel met me mee gillen van frustratie.

Wat ik me afvraag; ik lees hier en daar dat men terug moet naar het ziekenhuis voor een follikel meting. Daar heb ik mijn gyn niet over horen praten. Ik heb ook een klein beetje het gevoel dat ik stil sta. Heb met me mannetje afgesproken dat ik de afspraak (die over 5 weken is) afwacht en anders een andere gyn wil waar ik een beter gevoel bij heb.

Fijne zondag allemaal!

12. SSWS

SSWS Lid

2 jul 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    #72 SSWS, 8 jul 2012
    Laatst bewerkt: 8 jul 2012
    Hello Ladies,

@ Licht stomme vragen bestaan niet he ;). Ik heb ook wel last van afscheiding hoor, dit komt denk ik van de clomid, ik heb het nooit zoveel. Maar je afscheiding vertelt je ook heel veel.

@ Imoan, ik hoop dat je een regelmatigere cyclus zal krijgen dan.

@ All, ik heb zelf weinig te melden, heb een leuk maar druk weekend gehad. Ik moet gewoon even afwachten tot woensdag, dan weten we weer en dan weten we ook of 50mg toch nog heeft aangeslagen (ik geloof er niet in, maar mijn gyn wil het zekere voor het onzekeren, iets wat ik natuurlijk wel waardeer).

Ik wens jullie een fijne zondag, hier regent het echt heel erg, maar dat heeft ook wel weer wat ;) :).

Groetjes

13. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    SSWS

bedankt voor de site. was leuk om te lezen. 15 juli mag ik pas de test doen ben zo benieuwd. als ik dan niet ongi wordt natuurlijk. Alles is zo dubbel ene kant wil je ongi worden zodat alles beetje werkt andere kant wil je niet ongi worden i.v.m kinderwens

mijn hormonen beginnen weer denk ik. en wat he ik zere borsten.
    Gisteren kwam mijn vriendin aan dat ze zwanger was vond zo leuk voor haar maar moest van binnen wel slikken hoor.

De dochter van mijn collega heeft de 3 abortus laten plegen wat kan ik daar zo boos om worden wij maar zo ons best doen voor 1 wondertje en dat mensen zo laks mee om kunnen gaan onvoorstelbaar.

14. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    imoan78

heb het zelfde meid. mijn gync was ook zo stom bij mij is er ook geen follikesmeting gedaan. mocht zelf ovulatie testen doen. 3 dag van mij menstruatie beginnen met kuur clomid 5 dagen innemen en dan maar afwachten. ik heb nu een andere gync aangevraagd zou het ook doen als je niet goed bij voelt want het is jouw lichaam en jouw emoties.

15. SSWS

SSWS Lid

2 jul 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    @ Licht wat spannend allemaal he. Het is ook allemaal erg dubbel maar laten we hopen dat je niet ongesteld wordt en gewoon zwanger bent. Dat zou toch geweldig zijnj. Het is ook slikken hoor om baby's te zien. Ik had gisteren een verjaardag waar er drie vriendinnen met hun baby's waren, alle drie geboren in juni super schattig. Het is wat he de ene abortus na de andere onvoorstelbaar. Maar het is ook vaak oneerlijk, juist mensen die enorm graag een kindje willen hebben daar moeite mee. Andere krijgen de ene na de andere en kijken daar haast niet naar om. Maar onze tijd komt nog ik weet het zeker. Is het misschien een idee om een lijst samen te stellen om te kijken wie wanneer wat heeft? Bv jij zit nu op je NOD te wachten dat is de 15e toch? Zo blijven we mooi op de hoogte van elkaar. :)

16. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    het zou een goede plan kunnen zijn. klopt 15 moet ik ongi worden. En jij ?

17. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Hoi Licht
    We lopen gelijk,ik ook de 15de !!
    Nog een weekje in spanning zitten ;)

18. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii..ik mag ook volgend week testen mocht ik niet ongesteld worden. Spannendddd!

Ik heb nu ook zere borsten en jeuk bij mn tepels, nog steeds op zoek naar pittig en zuur eten en heb een zeeeeer kort lontje.

Succes iedereen!

19. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL

ooooww echt super gaaf ze hoop dat we zondag 2 positieve testen hebben en de andere dames natuurlijk ook.

ik duim voor ons allemaal meiden. Al is het niet bij de eerste is ooit worden we moeder wanneer het zal zijn maak niet uit .

20. linda337

linda337 Actief lid

30 dec 2010
    240
    0
    0
    Ik duim ook voor iedereen........

Hier ook jeukende tepels en zere borsten, veel witte afscheiding en de temp nog hoog.
    Maar het wil allemaal niks zeggen, ik heb het allemaal wel eens vaker gehad en werd ook gewoon ongesteld.
    Maar we blijven zeker positief !!!

Deel Deze Pagina