Ervaringen met PCO en clomid gebruik ????

Discussie in 'MMM clubs' gestart door licht, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    bij mij meestal wel... maar je moet toch nog eens terug komen denk ik of niet?

2. sammii

sammii Bekend lid

15 dec 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik moet pas de 28e dan zit ik op dag 21 bloedprikken verder hoef ik niet na me gyne.

vanaf welke dag moet jij beginnen met clomid ook op de 3e dag?

3. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Zeer duidelijke verhalen hier.

Mijn verhaal:
    1e ronde 50mg Clomid (dag 3 t/m 7) en dan vanaf dag 12 naar het ziekenhuis voor Echo's.
    Bij mij is er 2 maanden geleden PCO vastgesteld.

Wat zeer vreemd is, want van mijn zoontje ben ik meteen de 1e keer zwanger geworden. De arsten noemen het dan ook een wondertje :).

Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen. Een nicht van me is met Clomid zwanger geworden van een tweeling en inmiddels bevallen.
    een tweeling lijkt me enorm zwaar, maar stiekem hoop ik erop. we willen graag 3 kindjes als we zo gelukkig mogen zijn, en bij een tweeling zijn we meteen klaar :).

We zijn 3 maanden na de geb. van mijn zoon weer begonnen met "klussen" en zoonlief is morgen 1 jaar.

4. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen, welkom alle nieuwe dames!!

Leuk!

Ik zit nu op dag 31, ik heb geen idee wanneer ik ovuleerde..maar heb echt als een gek lopen klussen..elke dag!

En nu heb ik zere tepels and that's it. geen klachtjes oid..

We wachten wel af..begin februari test ik wel indien ik nog niet ongesteld ben!!!

SPANNEND!

5. djoon

djoon Niet meer actief

Hooi meiden!

Ik heb vandaag gehoord dat ik pcos heb!
    Dus wil hier graag mee kletsen!
    Voel me ook heel onzeker!
    Ben nog jong dus hebben geen haast maja als ik nu dus weet dat ik verminderd vruchtbaar ben... :(

6. Poppel

Poppel Actief lid

19 jul 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom allemaal!!!

Licht had je afgelopen maandag afspraak bij het ziekenhuis of aankmende? En als je al geweest ben wat zeiden ze? Moet je beginnen met spuiten?

Vien spannend! Hopelijk is het raak!!

Ik moet maandag op dag 15 naar gyn. Kon wel eerder maar wil niet bij een andere dokter. Mijn cyclus was vorige keer 35 dagen dus moet kunnen. Klussen doen we toch wel :).

7. love2beme

love2beme Actief lid

7 jul 2012
    259
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende
    noord holland
    Hoi meiden

En alle nieuwe meiden :)welkom

Ik heb een vraagje hebben jullie ervaring met ovulatie testen en pcoc in combinatie met clomid.

Ik heb clomid 100mg gebruikt deze cyclus en zit nu op dag 10.

Deed net een ovulatie test en hij lijkt mij positief.

Weet dus niet of het komt door pcoc of dat ik misschien een eisprong krijg heb gelijk gebeld en morgen krijg ik een echo.

Want volgens mij heb je met clomid toch pas rond je 17-19 je eisprong.

zal een foto erbij doen lijkt het positief ben gewent aan de clear bleu dus vandaar

Bijgevoegde bestanden:

• test.jpg
      test.jpg
      Bestandsgrootte:
      3,6 KB
      Weergaven:
      57
  8. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL

Hallo,

Mij is destijds advies gegeven om geen ovuluatie testen te gebruiken omdat met pco je hormonen veel spelen en afwijkende waardens kan geven. Bij iedereen is de eisprong verschillend bij mij was het dag 13

9. djoon

djoon Niet meer actief

Aha nog een teken dat ik dus pcos heb!
    Ik had vorige cyclus ovu testen gebruikt! En die bleven maar positief maar nergens een ei!

Gek hoor ik doe nu tempen om gewoo te kijken o ik wel een eisprong heb!

10. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Alle nieuwe dames van harte welkom.

Ik ben afgelopen maandag naar de academische ziekenhuis geweest. Was in 1ste instantie erg blij en opgelucht en vol vertrouwen voor het ziekenhuis. Maar 2 dagen voor de afspraak begon mijn onzekerheid en slecht gevoel te krijgen. Het was erg vies weer dus om 9.45 afspraak wij vertrokken om 07.00 van huis we waren rond 9.15 in het ziekenhuis kopje koffie gedronken en daar gingen we dan. Ze gaven aan ons dossier kwijt te zijn in het ziekenhuis. Toen moesten we hele vragenlijst. we mogen na 10.30 naar binnen liep uit. Toen een echo gekregen uitstrijkje baarmoeder en ze gaven aan ow voor 10 uur kon u de zaad nog inleveren nu is het te laat deze week weer terug komen voor zaad. En nu kom het omdat ik een bmi heb van 41 willen ze mij niet behandelen. Je moet BMI hebben van 40 dus 5 kilo afvallen anders willen ze mij niet behandelen. Geef ik die mw. aan van is het probleem dan opgelost nee probleem is niet opgelost maar dan kunnen we beter bij de echo zien en het is ons protocol.

Ik was zo teleurgesteld is dit het ziekenhuis waar ik op moet vertrouwen ik weet het niet meer. Ik heb nu 1 week verlof aangevraagd goedgekeurd en zit nu thuis. Ben helemaal doorheen gaf mij man aan om te stoppen. Maar hij gaf aan van als je nauw volgend jaar wel wilt misschien zijn we dan wel te laat nu hebben we nog kans. Dus weet het niet meer ben alles even zat.

Sorry voor mijn depri verhaal

11. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Licht niet lullig bedoeld dit maar het is echt wel wetenschappelijk bewezen dat afvallen bij kan dragen aan een betere vruchtbaarheid. En als nu al 2 ziekenhuizen dit tegen je zeggen, je kinderwens zoooo groot is.. Waarom ga je er dan niet voor? Focus je een paar maand op dat afvallen, ze zeggen dat echt niet om jou dwars te zitten oid.

12. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh schat toch, ik begrijp je helemaal. Je had zo je hoop gevestigd op het gesprek. Meid, ik kan je alleen zeggen dat je door je emoties nu wilt stoppen, maar je wilt helemaal niet stoppen!! Je kleine dochter of zoon zit op je te wachten. Kom, vecht ervoor. En als dat betekent dat je moet afvallen, dan ga je ervoor. Geef het niet op, je bent zo dichtbij!! Als je het goed doet, dan ben je zo 5 kilo kwijt. Stop iig met koolhydraten..ga lekker veel groente en fruit eten. Volgend maand ben je al 5 kg kwijt ALS je niet vals speelt.

Vooral niet opgeven meid!!! Ik denk aan je.

13. sammii

sammii Bekend lid

15 dec 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai meiden,
    nou ik ben happy:D
    was vrijdag na gyne geweest waren 3 blaasjes gevonden 2 van 16mm en 1 van 14mm. Ik mocht van me gyne beginnen met ovulatie testjes gisteren was die knal positief en vandaag werd die al weer minder dus ben blij dat ik hem heb kunnen vinden. mag de 28e bloed laten prikken.. en hopelijk word ik 5 feb niet ongie:D

hoe is bij de rest van de meiden..?
    ik duim ook voor jullie:D

14. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel netjes!!! Ik duim voor je!

15. love2beme

love2beme Actief lid

7 jul 2012
    259
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende
    noord holland
    Hoi dames

Licht wat vervelend dat ze je niet verder willen behandelen.
    Komt zeker als een klap in je gezicht.

Ik heb zelf een bmi van 21,7 en wil die ook naar beneden brengen.
    het liefst naar 20 bmx het is een paar kg maar vind het zelf ook moeilijk.
    Advies van de dokter was juist niet afvallen maar doe het toch wie weet helpt het mij wel.
    mop hou de moet erin en het gaat je zeker lukken:)

effe een up date ben vandaag naar de gyn geweest follikel meting op dag 11. eitje gezien van 13mm ze konden nog geen iui in plannen omdat ze niet weten of het eitje ook wel door groeit.
    Moest dus dinsdag terug voor de 2de follikelmeting.
    Het is wel een goed begin maar het zegt nog niks.
    Dus het wordt weer heel spannend.

ps ovulatie test was vals positief zou ze eigelijk uit het raam moeten uitgooien.

16. licht

licht Actief lid

21 jun 2012
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel dames voor de lieve berichten ga maandag met cambrige dieet beginnen. Had dit ook tijdje geleden gedaan. En was toen in 3 weken 10 kilo afgevallen dus dat is het niet ik vindt het erg dat het niet mijn kilo is wat het probleem is.

17. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hadden jullie ook bij Clomid, telkens ontzettende hoofdpijn? Ik neem nu in de avond Clomid en elke ochtend kan ik de klok erop gelijk zetten, rond de middag barstende hoofdpijn?

18. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

nee nooit gehad, wel 's avonds zweetaanvallen niet normaal..maar voor de rest niks gemerkt.

19. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Hoi meiden, even een vraagje: hebben jullie ook progesteron moeten prikken na de clomid, om te zien of er een eisprong heeft plaats gevonden? Ik kreeg vandaag de bloeduitslag terug en mijn progesteronwaarde is 103. Is dat niet erg hoog, las op internet dat na een eisprong de progesteron rond de 50-60 is. Nu had ik tijdens de echo wel 2 eitjes en de gyn zag dat ze beide gesprongen waren. Komt die hoge waarde nu omdat ik een dubbele eisprong heb gehad. Word soms zo moe van mezelf, als het nou allemaal vanzelf ging.....

20. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Hallo Vien,
    Dank je voor je reactie. Zweetaanvallen heb ik dan gelukkig weer niet. Maar ik denk dat de hoofdpijn van de Clomid komt. Zal er snel achterkomen, ik heb nu de laatste pil van deze cyclus genomen, dus als het minder wordt of weggaat moet het er wel aan gelegen hebben.
    Gr.
    Suzanne

Deel Deze Pagina