he meid zoals je gyne al zegt het kan alle kanten nog op gaan. je zit pas op dag 13, ze gaan door tot dag 21.dus hopelijk groeien ze nu als kool door ik duim voor je @hier ik heb vanmorgen getempt toen ik in bed lag nog en net wakker me tenp was 37.6 en ik zit 7 dagen voor me nod. dus ben nu best benieuwd. was ook erg misselijk vanmorgen en 2 keer boven de wc gehangen kokhalse.. kwam er alleen niks uit. de rest van de meiden succes ik duim voor jullie
Hai Ik heb dit ook deze ronde, pas op dag 20 zagen ze een eitje van 12mm, op dag 23 een eitje van 15mm..en toen hebben ze me niet meer gevolgd. Iedere dag geklust en zit nu op dag 38 nog geen ongie. Dus ik zou het nog even afwachten!
Toch wel raar om te lezen dat ze er overal anders mee omgaan. Ik heb gisteren op de 12e dag een echo gehad en ze zagen nog niks. Omdat het mijn eerste echo was heeft ze me uitleg gegeven over het te volgen traject. Vanaf dag 12 t/m dag 21 echo's om de zoveel dagen. Vanaf dag 21 bij geen eisprong, medicatie om mijn menstruatie op te wekken. Dan weer vanaf dag 4 of 5 (ben dat even vergeten) Clomid gebruiken, maar dan wordt het meteen opgehoogd van 50mg naar 100mg per tablet. En zo de volgende ronde idem, dus evt. ophogen naar 150mg. Maar hier dus geen echo op dag 23. Dan krijg ik alweer medicatie.
haiko mestaal dag 5 tot dag 9.. ik moest vanaf dag 3 tm 7.. en had op dag 11 al 3 eitjes.. 1 van 14mm en 2 van 16 mm zit nu op dag 22.. en me temp is hoog was vanmorgen misselijk. Hopelijk dat dit keer raak is.. haiko ik hoop dat eitjes nog gaan groeien meid ik duim voor je
Hallo Sammii, ik hoop het voor je. Tja we zullen zien wat het brengt. Ik heb al het geluk dat ik gezegend ben met 1 zoon. Is altijd goede afleiding . Mijn nicht is ook zwanger geworden met clomid van een kerngezonde tweeling dus alles kan.
Bedankt voor jullie reactie. Ik wacht tot morgen af bij de volgende echo. Als er geen groei in zit wil de gyn het dan afbreken, maar ik duim voor mooie eitjes. Maar verwacht niks. Ik blijf dit topic verder volgen. Hoop op een kindje voor iedereen! Heeft iemand trouwens ervaring met metformine? Als je geen overgewicht hebt en geen diabeet bent?
Ik kon het niet laten vannochtend te testen en helaas negatief!! Ik baal als een stekker!!! najah wachten op mijn ongie en dan clomid 100!
hoe hoog is jullie temp? en hoe ver zijn jullie.. ik heb eisproong gehad zit 6 a 7 dagen voor nod. en temp nu in eens 36.8 terwijl gisteren elke keer mooi tegen 37.2 aan zat..
Ik zit nu op dag 41 en nog geen ongie..ik voel me verschrikkelijk..warm koud warm koud..lage rugpijn dat doortrekt tot aan mijn bovenbenen..misselijk duizelig, hoofdpijn..de hele mikmak..oja en mijn borsten gaan binnenkort exploderen..pfffffff
ah lieve schat wat kan je lichaam je voor de gek houden hea. Zal voor je duimen dat 100 mg wel aanslaat
he meiden, nou ik kreeg vorige week te horen clomid is aan geslagen heb een eisprong gehad. gisteren zat ik op dag 28 en verloor 1 druppeltje bloed.. en dat was ook echt het enige.. zit nu op dag 29 en nog geen ongi te bekennen.. wie kan me helpen wnnr kan ik ong testen? ik heb 23 a 24 jan me eisprong gehad. wnnr kan ik ong testje doen?
Hoi hoi, Ik heb vrijdag weer een echo, maar de clomid sloeg aan zeiden ze. Ik heb 1 eitje wat 19mm is. Waarvan ze verwachten dat het binnenkort kan springen. Ik ben zo benieuwd. We zijn in elk geval hard aan het "klussen" geslagen.
Hoi meiden, Ik wil ook graag een beetje meelezen en schrijven. Ik zal even een beetje mijn verhaal vertellen, alhoewel het heel erg overeenkomt met jullie verhalen. Sinds 2007 slik ik al geen pil meer. Geen echte kinderwens, woonde samen en als het er van kwam was het welkom. Helaas hele lange en onregelmatige cyclus. In mei 2010 werd onze wens toch wel groot en hebben we de stap naar het ziekenhuis gewaagd. Helaas doordat er een tekort aan personeel was, zijn daar de behandelingen stop gezet. Altijd wel gehoopt om toch uit onszelf zwanger te worden, helaas. Vorig jaar zijn we getrouwd en sinds augustus 2012 terug in MMM. September begonnen met clomid 50 mg, bloedprikken dag 21, waarde 36, perfecte eisprong. Na 28 dagen ongesteld geworden, ronde 2 50mg clomid. Helaas geen effect.. Progesteron waarde 4. Dec.2012 clomid 100mg. Dag 21 progesteron waarde 2. Weer niets gedaan. Morgen is mijn laatste ronde met clomid 150 mg. Afwachten dus, aanstaande woensdag krijg ik het HSG onderzoek. Ik heb onwijs veel last van deze ronde clomid en reageer er sowieso niet zo goed op. Heb dus ook meteen een gesprek met de gyn aangevraagd a.s woensdag om te kijken of er geen andere optie. Sorry voor zo`n lap tekst, maar vind het wel lekker om een beetje van me af te schrijven. Meiden, heel veel succes met alles waar jullie mee bezig zijn. Hoe moeilijk het ook is, als je droom zo groot is, probeer er dan altijd voor te gaan. Liefs, Tamara
Hoi allemaal, Ik heb een tijdje meegelezen en wil nu ook reageren. In het kort mijn verhaal: september 2011 gestopt met de pil, in april 2012 doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik bleek een microprolactinoom te hebben en PCOS. Ik gebruik nu al lang medicijnen voor het prolactinoom en die werken, dus nu de PCOS nog In oktober 2012 had ik vijf weken na een kuurtje provera opeens een eisprong en werd zwanger! Helaas een miskraam. Nu heb ik voor het eerst clomid 50 mg gebruikt. Ik zit nu op CD 14. Bij de eerste echo op dag 10 leek alles goed te gaan: twee eitjes van 11 mm. Op CD 12 was er nog maar een eitje van 11 mm, niet gegroeid dus... Morgen is het CD 15, (tegen beter weten in) hoop ik dat er toch iets gegroeid is. Anders maar hopen dat deze cyclus snel wordt afgebroken en dan op naar 100mg Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en gewoon wat steun geven en krijgen zou ook wel fijn zijn We zitten toch in hetzelfde schuitje jammer genoeg.... Groetjes
Welkom allemaal!! Ook bij de 2 de keer clomid 150 heb ik eisprong gehad. Kan woensdag testen maar voel helemaal niets en acne wordt erger. Als nu weer niet lukt moet ik nog een keer clomid gebruiken en dan gaan we een stap verder. Spannend dus.
@ sammii om je vraag te beantwoorden: je kunt testen 14 dagen na je eisprong. @poppel spannend! Maar het is zo woensdag... Een vraag aan degene die meer ervaring hebben met clomid en ophogen van de dosis als het niet aanslaat: hoe gaat het dan verder? Hoe lang hebben ze bij jullie gewacht voor de volgende dosis en moest er altijd tussendoor eerst provera of iets?
Niero, zodra ik geen eitjes had moest ik meteen met provera beginnen en dan een hogere dosis clomid. Het komt veel voor dat je de eerste keer eisprong hebt en daarna niet meer. Dat had ik ook.