Ervaringen met PCO en clomid gebruik ????

Discussie in 'MMM clubs' gestart door licht, 22 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Mag ik vragen hoe jullie het volhouden.
    Er zijn er meerdere van jullie die dus al een miskraam hebben gehad.
    Zelf weet ik niet of ik het vol hou. Ik mag niet klagen ben immers de eerste ronde aangeteld, maar emtioneel doet het allemaal veel met me, sinds begin vorig jaar ben ik alleen maar bezig met een 2e kindje. Dat ik me afvraag of het wel gezond is.
    Sinds ik weet dat ik PCO heb met ik alleen maar bezig geweest met schema's, tempen, om de dag vrijen etc. De romantiek en het spontane is er helemaal uit. En om dan nu weer van voren te beginnnen, terwijl ik hier lees dat er veel dames zijn die na maanden proberen nog bezig zijn.

Ik ben bang dat als ik hiermee doorga ik me weer echt klote ga voelen dat het niet wil lukken en hierdoor tijd met mijn zoon, die ik overigens spontaan heb gekregen :) mis.

Twijfelen jullie wel eens of het wel de goede manier is?

2. NieRo

NieRo Actief lid

22 okt 2012
    149
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ha Haiko en de anderen,
    Goede vraag... Ik moet zeggen dat ik het allemaal heel zwaar vind. De lol is er totaal af en je leven wordt erdoor beheerst. Eerst door de (ovulatie)testen en het wachten, later doordat je geen alcohol kunt drinken en het ook niet tegen iedereen wilt vertellen. En wat ik zelf ook heel lastig vind is dat allerlei anderen wel (makkelijk) zwanger worden en er vaak geen rekening mee houden dat dit niet voor iedereen zo geldt. Maar ja, ik heb geen idee wat een alternatief is. Ik wil toch heel graag een kindje en heb het idee dat het met deze medicijnen best dichtbij komt. Het is bikkelen, gewoon doorgaan en maar hopen... Maar leuk is het niet :(
    Wel fijn trouwens om dit zo met elkaar te kunnen delen, ik heb toch het idee dat je elkaar het beste begrijpt als je in hetzelfde schuitje zit.

3. sammii

sammii Bekend lid

15 dec 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Niero,
    nee heb eigelijk niet zo last van, ben er wel mee bezig maar tot een bepaalde hoogte, wij klussen wnnr wij willen en kijk niet echt precies na me eisprong kan me vriend niet dwingen..
    je moet klussen met plezier niet omdat het moet..

een kindje komt wnnr het hoort te komen en nie anders

4. sammii

sammii Bekend lid

15 dec 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    he meid,, over drank drinken..
    waarom drink je niet,, kijk daar ga je de fout al in je bent er zo mee bezig dat je alles belemmert.. je moet wel beetje blijven leven.. ik drink ook gewoon een borrel.. ik probeer ook zwanger te worden. Volgens me gyne mag je soms heus wel een borrel pakken en je moet wel blijven leven.. Als je helemaal niks meer doet omdat je zwanger word ja dan word de seks en leven niet meer leuk..;)

maar goed iedereen ze eigen keuze, ik ben er wel veel mee bezig maar aan de andere kant ook weer niet.. wil wel blijven genieten zodra ik weet dat ik zw ben laat ik alles in 1 keer los.. dan stop ik met drinken enzenz..:)

5. NieRo

NieRo Actief lid

22 okt 2012
    149
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik drink niet vanaf de eisprong, omdat je vanaf dat moment zwanger kunt zijn. Ik heb ook gehoord dat het voor de innesteling beter is als je niet drinkt.

6. sammii

sammii Bekend lid

15 dec 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niero alles is elcht voor je,
    dan mag je ook vanaf dan geen rauw vlees enz.
    das toch geen leven meer dan?
    je moet wel beetje blijven leven, zou je vertellen bij allebij me zw dronk ik gewoon en rookte ik tot dat ik een test deed.. en maakte nooit wat uit zei me gyne..

je leven houd niet op, wnnr je zwanger wilt worden.
    Als je dat doet dan word alles minder leuk, want je leeft niet echt meer je bent er dan te mee bezig en dan lukt vaak ook niet eens..

7. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik heb hetzelfde als Niero.
    Sinds we zawnger proberen te worden, vermijd ik alcohol, let op met eten etc. Hou overal rekening mee.
    O.a. dat breekt me op, heb van het weekend dan ook flink gezondigd in de hoop de miskraam op te wekken.

8. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

ik ben al weer een jaar bezig, en geloof me na een tijdje ga je niet meer zo letten op geen alcohol of wel, wat je eet etc. na mijn miskraam heb ik er nog meer schijt aan. Betekent niet dat ik nu wel alcohol drink (heb ik nooit gedaan vind het niet lekker) maar ik merk dat ik het steeds makkelijker los kan laten...niet meer met ovutesten bezig zijn enz heerlijk! Zolang ik weet dat ik ovuleer dan heb ik net als "gezonde" meiden eveneens kans en ik ga er van uit dat ik geen andere "bijzonderheden" heb..en miskramen gebeuren nou eenmaal, dat ik heb leren te accepteren. Ik was er ook echt kapot van, maar uiteindelijk is de kinderwens toch te groot om ermee te kappen...

Haiko, Houdt moed!!!

9. sammii

sammii Bekend lid

15 dec 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vien, je moet ook een beetje blijven leven hoor..
    ik drink ook wel eens een glaasje en ik rook ook en me gyne zegt dat maakt niks uit.. Ik eet alles, tot dat ik positief heb getest dan stop ik.. Maar zolang ik niet zwanger ben ga ik niet elke keer niks eten niks drinken enz.
    Je word er op en duur down van.. Je klust wnnr je moet het is op en duur anders niet eens meer leuk maar een verplichting.. Dat moet je verkomen dus blijven genieten van het leven.. Als kindje komt dan komt het..

Succes meiden ik ga na ziekenhuis krijg me controle:D

10. sammii

sammii Bekend lid

15 dec 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik kreeg geen goed nieuws, clomid zorgt er voor dat me slijm te dun word dus kan ik niet zwanger raken.
    Wij gaan over op spuiten.. Helaas maar ja waar een wil is, is een weg!

11. SSWS

SSWS Lid

2 jul 2012
    73
    0
    0
    Juridisch/Insolventie
    Groningen
    Hallo dames,

Ik kom weer even spieken. Sammii sterkte.

Met mij gaat het nu iets beter, ik heb helaas ook een miskraam gehad. Het spuiten gaat me elke keer wat makkelijker af. En dat van de miskramen, ik heb het met een vriendin van mij erover gehad, zij is arts en gaf aan dat wij net zoveel kans op miskramen hebben als een ander stel die geen PCOS heeft. Wij komen er steeds achter omdat we moeten testen alvorens we met een volgende ronde kunnen starten. Stellen zonder PCOS komen er soms niet eens achter dat ze een miskraam hebben gehad en denken aan een late menstruatie. Ik reageer niet heel vaak meer maar lees zeker wel met jullie mee hoor.

En een ding, houd het spannend ook voor je partner, wij moeten een hoop dingen ondergaan, maar vergeet de mannen in deze niet hoor. Mijn miskraam kwam bij mijn man volgens mij harder aan dan bij mij. Wees iets liever voor ze en koop een leuk setje om ze te op te fleuren als ze weer "moeten".

Ladies, keep faith.

Liefs,
    M.

12. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Awww jammer..maar gelukkig ben je er op tijd achter..nu spuiten en gauw zwanger worden!

13. Haiko7

Haiko7 Bekend lid

13 apr 2011
    830
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik heb gisteren een keuze gemaakt, om even een pauze in te lassen van mijn kinderwens. Voor mijn gevoel ben ik er te veel mee bezig (zit denk ik mede hierdoor niet lekker in mijn vel), waardoor ik te weinig geniet van mijn 1e wondertje.
    Daarbij hakt de miskraam er enorm in. Ik ben een gevoelsmens en merk dat het me heel veel doet. Ik wil even genieten en opladen voordat ik weer verder ga.
    Zal daarom ook een tijdje afwezig zijn op dit forum.
    (vanaf dat de miskraam echt achter de rug is)

Ik heb diepe bewondering voor jullie allemaal!

14. Vien

Vien Actief lid

27 jun 2012
    261
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wens je het allerbeste Haiko!

15. NieRo

NieRo Actief lid

22 okt 2012
    149
    4
    18
    NULL
    NULL
    Haiko, veel sterkte!
    Sammii, jammer dat Clomid niet aanslaat. Ik hoop voor je dat het spuiten snel een goed resultaat geeft!

16. sammii

sammii Bekend lid

15 dec 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop het ook, we wachten netjes af.. we moeten 5 april ong ongi worden dusja we wachten rustig af dan bellen leren prikken en dan beginnen:D

17. Poppel

Poppel Actief lid

19 jul 2012
    159
    0
    16
    NULL
    NULL
    dag dames, wat is het hier rustig zeg.. Ik heb goed nieuws heb mn eerste keer spuiten erop zitten en nu al bij dag 9 een groot eitje. Dus er is meteen pregnyl gespoten. Aankomende dagen flink klussen en dan weer op het wacht bankje!

Hoe gaat het met jullie?

18. NieRo

NieRo Actief lid

22 okt 2012
    149
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Ik had zondag en gisteren eindelijk een positieve ovulatietest (dag 22 en 23). Vandaag dus een eisprong. We hebben flink ons best gedaan en ik ben nu op het wachtbankje gaan zitten... Spannend!

19. sammii

sammii Bekend lid

15 dec 2012
    659
    0
    0
    NULL
    NULL
    He poppel
    hoe was het spuiten ik mag over een week beginnen..
    doet het pijn? of is moeilijk om je zelf te prikken ben best zenuwachtig.. hopelijk groeit bij mij ook zo snel asl bij jou:D

succes poppel hopelijk in 1 keer raak!!

20. NieRo

NieRo Actief lid

22 okt 2012
    149
    4
    18
    NULL
    NULL
    Poppel, wat een goed nieuws trouwens! Zitten we gezellig samen op het wachtbankje :)

Deel Deze Pagina