Hoi, Wat zijn jullie ervaringen met de Phil en Teds, en welke versie zouden jullie adviseren? Groetjes
Wij hebben de phil and teds basic uitvoering, de meest eenvoudige zeg maar. Wij vinden hem echt ideaal. Eerst ging het een beetje tegen mijn gevoel in dat je het babytje onder je andere kindje legt als het ware en later zit de jongste onder in het stoeltje, maar we hebben hem toch gekocht. En ik moet zeggen: HEEL VEEL PLEZIER! Het is ook gewoon handig, wil je eens met 1 kindje op stap, is dat ook geen probleem, en met twee ben je gewoon net zo smal en kort als met een gewone kinderwagen. Heb je een wat uitgebreidere versie van phil and teds, kun je bv het handvat verstellen en het zitje heeft (dacht ik) 2 standen. Maar goed, wij vonden dat overdreven maar dat is natuurlijk persoonlijk. Net wat je handig vindt en nodig vindt! Succes! Wij vinden het een echte aanrader.
Top! Ook de gewone versie. Het enige waar je een beetje op moet letten vind ik, is dat je baby niet te warm wordt onderin. Dus niet te dikke kleren aan in het babymandje. Hij klapt gemakkelijk in, goede regenkap. Hij is niet te breed. En het kan je vermakelijke gesprekken opleveren. Men hoort dan wel een baby maar waar is hij dan?
Haha ja dat is leuk he! Kijken ze echt naar de oudste zo van: huh?? M'n jongste zit al een poos in het stoeltje onderin en hoe vaak je dan nog hoort: kijk daar nou, dat heb ik nog nooit gezien. Heel grappig.. Maar Anta: je hebt het over een regenkap? Kun je die los kopen dan?
Wij hebben hier de phil & teds vibe. Topwagen, eerste maanden ligt de kleine lekker beschut en nu met het tweede zitje onderop wil de oudste het liefste onderin zitten! Krijg idd altijd reacties van oohh wat handig en ooh dat heb ik nog nooit eerder gezien. Hier nog geen rare reacties gehad (of mensen durven die niet recht in gezicht te zeggen). Regenkap kregen wij bij de wagen 2 verschillende trouwens 1 voor 1 kind en 1 voor als je de wagen als duowagen gebruikt.
Help! Ik wil de phil&teds classic kopen, met duozitje.. Maar op een webwinkel lees ik dat dit zitje geschikt is vanaf 6 maanden De phil&teds vibe duozitje is vanaf de geboorte, maar de vibe vind ik nu echt te duur! Maar met de classic kun je dus pas op stap met 2 kids wanneer de jongste minimaal 6 maanden oud is? Of zijn er andere oplossingen?
Wij hebben de Phil & Teds Vibe en ik vind het echt een topwagen. We hebben lang getwijfeld of we hem zouden kopen aangezien we ook een goede enkele wagen hebben. Achteraf gezien ben ik zo blij dat we hem gekocht hebben. Mijn kinderen zijn nu bijna drie en zestien maanden en ik gebruik de wagen nog dagelijks zowel als enkele als dubbele.
Ik heb de Phil en Teds sport, waar nu mijn oudste (ruim 2,5) en de jongste (net 1) in zitten. Is vanaf de geboorte al te gebruiken. VInd het echt een ideale wagen. Bij de sport kan het handvat nog net iets hoger worden ingesteld dan de andere versies, wat wij plezierig vonden omdat we beiden vrij lang zijn. Vind het een ideale wagen. Makkelijk te manouvreren, klein op te vouwen, voor een duowagen licht en ziet er (kwestie van smaak natuurlijk, ik weet het...) ook nog leuk uit! Mensen vragen zich af of het niet zielig is dat het onderste kindje zo verstopt zit, maar mijn oudste dochter heeft echt een duidelijke voorkeur voor het onderste zitje! (Kan ze namelijk zelf in en uit klimmen).
Nou... de knoop is doorgehakt. Na lang wikken en wegen hebben we een Phil en Teds Vibe gekocht, via marktplaats. Is pas 1 jaar oud en..... hij past ook nog eens in mijn auto. Hij is dus zelfs (zonder duozitje) compacter als mijn easywalker quatro. Deze heb ik trouwens als het goed is ook nog verkocht dus per saldo heb ik dan 50 euro moeten bijleggen... een super deal zeg ik zelf.
Gefeliciteerd Hierboven schreef ik dat ik de classic wilde. Maarrrr ook wij hebben de Phil & Teds Vibe gekocht. Ook via Marktplaats en ook nog bijna helemaal nieuw joh!!! Wauw! Hij is zó mooi Ben er helemaal weg van, dit is écht DE ideale duowagen, hoor. ben nu nog op zoek naar een Phil & Teds XL cocoon voor de baby... want die zat er niet bij. Online zie ik alleen de standaard cocoon van 60 cm. Balen! Lijkt me toch net wat te klein. kom er nu achter dat ik eventueel ook de Peanut reiswieg kan kopen en dan kan de oudste in het duozitje onderin. Even kijken nog..
Ik heb hetzelfde, ben ook op zoek naar de xl cocoon en de voetenzak. Dacht dat je de peanut dan niet kon gebruiken met een ander kindje erop dus dat moet je maar eens goed nakijken maar dat zou ook wel handig zijn zeg. ALs je dat hebt uitgezocht, zou je me dat dan willen laten weten? Ja, ik ben ook super happy... zelfs nieuwer als mijn oude wagen (en die was pas anderhalf jaar). En pluspunt dat hij dus wel in mijn auto past dus ik hoef ook niet voor een andere auto te kijken! GEWELDIG
@ Hope, ja ik lees op een site (online shop) dat de Peanut niet i.c.m. het duozitje gebruikt kan worden. Maar ik zag dus op Marktplaats, toen ik op zoek was naar een XL cocoon, toevallig een Vibe voorbij komen. Die mensen hadden de Peanut reiswieg op de Vibe geplaatst en hun peuter zat onderin in het duozitje... Dus sja....don't know! ik ga ook even googlen op foto's. Als je googled op Phil & Ted kom je hun officiele site ook tegen. Met heel veel foto's als voorbeeld. Ik ga daar even een kijkje op nemen.
Hi, ik ga in de toekomst ook de phil en teds kopen, kijk eens op de website van pingpong-online in duitsland. hier verkopen ze ook de xl nestjes. Heb al een keer een kinderstoel bij ze gekocht en is een prima verkoper. succes.
Hier een paar duidelijke foto's van de mogelijkheden met de vibe. Vibe with Double seat on top | Flickr - Photo Sharing!
Wij hebben de explorer. Ik ben er ook echt heel blij mee. Alleen wel jammer dat mijn jongste ook zo'n grote baby is. Is eigenlijk al uit het nestje gegroeid met zijn nog geen 10 weken. Ik wist niet eens dat er XL-nestjes bestonden, had me wel wat geleken. Het grootste voordeel aan de wagen vind ik vooral het feit dat je niks groter bent dan met een normale kinderwagen.
Wat is nou het grote verschil tussen de explorer en de vibe? Zie soms ook een dash voorbijkomen. volgens mij wordt de explorer en vibe het meest verkocht. Is de vibe nieuwer?