Wat voor badcape???

Discussion in 'De babyuitzet' started by Wijfie79, Jul 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wijfie79

Wijfie79 Actief lid

Oct 15, 2010
    208
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik was gisteren weer lekker aan het neuzen voor de babyuitzet en kwam een heerlijk zachte badcape tegen bij de Prenatal maar ook gewoon eentje van badstof. Welke kun je nou beter aanschaffen: zo'n lekkere zachte of een badstofcape??? Welke hebben jullie gekocht? Of gewoon beide omdat je toch ook veel met de hydoluiers afdroogt??? :(

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Lekker doen wat je zelf fijn lijkt en mooi vindt! :) Afdrogen doe je met hydrofielluiers, badcape is puur om je kindje na het bad/douchen even in te wikkelen zodat hij/zij warm blijft. Als het een mooie doek is, kun je je kindje er natuurlijk ook ingewikkeld mee in de box of de reiswieg leggen.

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    3,692
    32
    48
    Tip: Koop er genoeg, ik gebruik ze heel veel! Had een aantal badstoffen voor na het badje/douchen en bijv bij zwemmen, en ook een lekkere zachte. In het begin ligt je kindje eigenlijk de hele dag ingewikkeld in zo'n doek, behalve in bed ;)
    Ik vond die zachte toen wel heel fijn. Ook met mooi weer liggen ze in het begin veel in die badcapes/omslagdoeken omdat ze heel snel afkoelen.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik had er een stuk of 6 (meeste cadeau gekregen), naast een hele stapel hydrofielen.
    Pasgeboren babytje droogde ik alleen af met hydrofielen, maar daarna heb ik de badcapes vaak gebruikt in combinatie met hydrofiel. (kindje in badcape op het aankleedkussen, dan afdeppen met hydrofiel)

De badstof capes absorberen meer water en zijn dus beter geschikt voor na het bad of de douche. Maar zo'n heel zachte is bijvoorbeeld weer heel fijn om mee te nemen naar het CB als je even moet wachten voor je aan de beurt bent (en je kind al is uitgekleed) of als je na je afspraak gelijk wilt voeden ipv eerst je kind weer aan te kleden.

Je zou ze dus allebei kunnen kopen. Komt allebei wel van pas.

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Met zo'n "zachte", bedoelen jullie dan zoiets als een wikkeldeken van bijvoorbeeld de kruidvat?

6. Bertha

Bertha Bekend lid

Oct 13, 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb er 3; 2 van badstof van de Hema, ideaal voor na het bad. En aangezien je een baby niet dagelijks badderd is 2 voldoende.
    De 'zachte' gebruik ik nu al niet meer, alleen de eerste dagen om haar warm in te houden als ze niet in bed lag.
    Voor het consultatiebureau neem ik een wikkeldoek mee.

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb gewoon badstoffen. 2 mooie dure en 2 goedkopere. Ik wil nog een wikkeldoek van de hema met de naam bestellen.

8. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ik heb er een van badstof en een zachte. De zachte is deze van de Prénatal Prenatal - Bad en Verzorging - Badcapes - Prenatal
    Verder het zelfde wat Bri zegt: uit de douche meenemen in de cape en afdeppen met een hydrofiel. In het begin deden we alles met de hydrofiel.
    Verder ook superhandig voor op het CB inderdaad. Toen m'n meisje net geboren was heeft ze de eerste dagen nog de zachte badcape als extra dekentje over gehad in bed, en ik heb het ook weleens als dun dekentje in de kinderwagen gebruikt, toen het erg warm was.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,266
    6,791
    113
    Ik heb alleen badstof. Ik droog de kinderen daar nu mee af. Julian alleen het meeste water en daarna met hydrofiel. Maar Isabella gebruikt ze gewoon als handdoek.

Ik heb er wel 10 of zo

Ideaal.

Die zachte heb ik dus niet. Dat is meer gewoon een deken.

10. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

Apr 23, 2010
    4,523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier dus amper gebruikt. Alleen als badcapeje van badkamer naar aankleedkussen / als extra laagje op het aankleedkussen zodat kussenhoes niet direct zeiknat werd. Baby heeft overdag nooit in een wikkeldoek of badcape gelegen. moet zeggen, wel een hoog-zomer-baby.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Ik heb ze ook niet veel gebruikt. Inderdaad alleen als badcapje van badkamer naar aankleedkussen / als extra laagje op het aankleedkussen zodat kussenhoes niet direct zeiknat werd. En ze heeft misschien twee keer zo in een doek gelegen.

Ik zou er een stuk of twee/drie kopen en als blijkt dat je ze echt heel veel gebruikt, dan kun je er altijd nog bij kopen.

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb 2 badstoffen en dat is in mijn geval meer als voldoende het badje staat hier op de badkamer en daar ligd ook een aankleedkussen met een handoek erop daar drogen daar drogen wij ze af en kleden ze zo ver aan.dus meer is echt niet nodig in ons geval.

ik heb trouwens nooit geen doeken gehad voor beneden fynn heeft nooit in een doek gelegen na de bevalling.

13. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben allebei. In het begin gebruikten we het alleen maar om de hele dag om te doen ivm warm blijven. Dan zijn die hele zachten ook echt heerlijk..!
    Nu gebruik ik ze ook met zwemmen e.d. Daar heb ik die zachte nooit voor gebruikt. Maar afdrogen e.d. doen we nog steeds met hydrofiele en flanellen luiers.

14. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Ik heb er 4 en die had ik de eerste 2 weken ook echt nodig! Ondanks een mei-kindje had ze de eerste 2 weken bijna altijd een badcape extra om.
    Nu heb ik er standaard 1 in de luiertas voor 101 doeleinden (CB, subtiel voeden in openbaar, snel dekentje maxicosi of als het warm is kinderwagen, afscherming zon/wind enz enz ;)
    Ik heb enkel badstoffen, trouwens.

15. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

Jul 22, 2011
    2,115
    222
    63
    ik heb vandaag een mooie blauwe gekocht bij de C&A. De binnenkant lijkt op badstof en de buitenkant is zachter. 9-

16. Wijfie79

Wijfie79 Actief lid

Oct 15, 2010
    208
    1
    0
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties dames! Ik denk dat ik idd badstof badcapes ga kopen en misschien een zo'n zachte, die kan ik dan altijd nog als dekentje gebruiken oid. :)

Share This Page