Hoi hoi, Ik vroeg me af of ik het ledikantje wel goed heb opgemaakt. Ik heb nu een moltononderlegger (de katoenen van de Hema), daaroverheen een moltonhoeslaken en daaroverheen een hoeslaken. Alleen vroeg ik me dus af of de onderlegger en het moltonhoeslaken niet dubbelop is? Alvast bedankt!
ik denk dat het te veel van t goede is tenminste dat DENK ik he ik had moltondoeken van teddy ( heb ik ook nog op geslapen ) op t matrasje , hoeslakentje en en dan een katoenen doek voor bij het hoofdje liggen . mij lijkt 2 moltons erg warm wel lekker maar misschien komt daardoor ook warmte stuwing ? maar ik denk dat je kraamhulp het wel zeker kan vertellen
idd een beetje dubbelop. Ik zou gewoon het moltonhoeslaken doen, hoeslaken erover. En een hydrofielluier onder het hoofdje (bovenop het hoeslaken). Ik gebruikte de moltononderleggen in het wiegje (ipv moltonhoeslaken) en in de kinderwagenbak.
Ik heb wel dubbelop. Eerst de molton hoeslaken en daarop de moltononderlegger. Mijn zoon was een spuugertje. Zo heb ik wel t matras mooi gehouden. Spuug is dr nooit door getrokken. Ook nu heb ik het bedje weer zo op deze manier op gemaakt.
Volgens kan allebei hoor: enkele molton, of dubbele molton... een beetje afhankelijk van of je kleine een spuger/luierdoorlekker is... Maarre... geen paniek, één van de eerste dingen die je kraamhulp doet, is het bedje (opnieuw) opmaken, dus het komt zowiezo goed.
ik lees even mee/.....dus als ik het goed begrijp doe je dat als volgt: je lgt het matrasje op de lattenbodem (doe je daar nog iets tussen?) dan leg je een moltononderlegger óp je matras en daarover doe je het hoeslaken (wel of geen molton...)
Ik had molton hoeslaken -> molton onderlegger -> hoeslaken -> hydrofiel.. Gewoon een extra laagje onder de billen en het hoofd. Tussen lattenbodem en matras had ik nog een matrasbeschermer liggen.