Hallo dames, Omdat ik vorige keer een miskraam heb gehad en nu meteen weer aangeteld ben. Ben ik zoiezo heel angstig. Ook weet ik niet hoever ik nu precies ben. Normaal gesproken heb ik een cyclus van 32 dagen. Ik heb mijn ei vrij laat gehad. Test was 14 dagen geleden al positief. Maar kun je ook eerder dan 4 weken positief testen? Anders zou ik 6 weken zijn? Elke dag ben ik aan het tellen, kom elke keer op iets anders uit. Zucht. Zouden jullie mee willen kijken /denken?
Tot je termijn echo zal een verloskundige rekenen met de datum van je laatste ongesteldheid. Vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie ben je dan zwanger. Als je ei inderdaad laat was (was bij mij ook zo) dan zal je de datum van je ei +2 weken als termijn krijgen ongeveer met de 12 weken echo.
Jouw eisprong was 16 november, zie ik dat goed? Op dat moment ben je 2 weken zwanger. Als je dus jouw eisprong aanhoud ben je nu 5w2d zwanger. Dat zal met de termijnecho misschien paar dagen schelen ligt aan de innesteling. Ik zou wel stoppen met temperatuur opnemen heeft geen toegevoegde waarde meer. Een miskraam zie je er ook niet mee aankomen omdat de temperatuur vaak pas later omlaag gaat. Inderdaad kun je voor 4 weken positief testen. Ik testte op 3w2d (9 dpo) al positief. Succes met afwachten op de echo. Altijd spannende tijd.
Dank jullie wel.. Zal toch tot de 17e moeten afwachten. 1e echo. En moet inderdaad stoppen met temperaturen, ben er teveel mee bezig. En dat besef ik me maar al te goed.