Hallo Meiden, Ik ben sinds 4 weken zwanger van ons eerste kindje. Super blij ben ik er mee. Ik heb PDS ( prikkelbare darm ) dus ik voel sinds een week al wel wat krampjes maar dat was te verwachten. Beetje vies, maar voornamelijk behoorlijk winderig. Nu kreeg ik gisteren avond ineens last van mijn rechterschouder.... en lees ik veel op internet dat dit een buiten baarmoederlijke zwangerschap kan zijn ? het komt met vlagen. Ik werk achter de computer dus dit kan het ook zijn. Als ik de VK bel, kunnen ze dan überhaupt al iets doen? Ik ben nu even in blinde paniek...
Ik heb hier ook last van gehad, in paniek natuurlijk maar het kindje zit gewoon in de baarmoeder. Met een week of 6 kun je een vroege echo laten maken Om te kijken waar het kindje zit.
Zeker weten zul je het pas bij een echo, maar ik heb dit ook gehad en daarbij ook kramp op de borst/schouders/tussen schouderbladeren. Ik was ook ongerust maar bleek dat de baby een zenuw afknelde waardoor die kramp/pijn ontstond. Na een tijdje ging het weer weg trouwens.
bij twijfel en meer pijn in bijv je buik, bij de eierstokken, uitstralings pijn naar schouder, been en liezen, zou ik gewoon bellen. Liever een keer te veel dan 1 x te weinig.
Ik had wat neergezet, maar dat klopte niet. Sorry. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt en jezelf niet te druk maakt.