Baby niest veel...

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Meryl, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Hallo dames,

Het valt me nu wel op dat mijn meisje best veel niest....:(
    Ook heeft ze sinds gisteren een ontstoken oogje en soms heeft ze wat rode vlekken in haar gezichtje.....
    Wat kan dit zijn? Of kan dit gewoon bij 'het begin' horen?
    Ik heb donderdag pas de 1e afspraak bij het CB....toen de kraamhulp er was was er nog geen sprake van het oogje en de rode vlekken...het niezen wel, maar daar dachten we niets bij op zich...

Nu zat ik vandaag opeens te denken 'ze zal toch niet allergisch zijn voor de poezen?' (ze slaapt trouwens in een afgesloten kamer ivm de poezen en ik stofzuig veel.....soms voed ik haar in mijn armen op bed waar de poezen ook wel eens liggen - die liggen dan aan het voeteneind)....

Ben benieuwd...maak me toch wat zorgen...:(

2. Toen onze zoon een paar dagen oud was, begon hij ook veel te niezen. De kraamhulp zei toen ,dat dat normaal was, omdat zijn neusje nu met allerlei stofjes en geurtjes in aanraking komt. Alles is nieuw.

Maar dat oogje en die vlekken weet ik niet.

3. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Mijn zoontje had dit, niezen, rode (soms dikke) oogjes en uitslag. Hij blijkt achteraf koemelk allergie te hebben. Hou het even in de gaten!

4. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Rode vlekken kan gewoon door de hormonen nog van jou komen. Maar ze kunnen bijv. ook allergisch reageren op iets. Dus even in de gaten houden of het zich niet gaat uitbreiden.

Ontstoken oogje, komt best vaak voor. Weet niet of je bv geeft? Dan kan je een druppeltje bv een paar keer per dag in haar oogje druppelen. Werkt als een tierelier. Mocht je geen bv geven of dat druppeltje niet zien zitten kan je met een gaasje (steeds een nieuw puntje pakken) van buiten naar binnen vegen/strijken met stromend water uit de kraan (mag tegenwoordig) of afgekoeld gekookt water. Dat afgekoeld gekookt water kan je dan bewaren in een afgesloten bakje, 1 a 2 x per dag verversen.

Tja, en of ze allergisch kunnen zijn voor poezen dat zal de tijd uit moeten wijzen. Ze kunnen dat volgens mij nu nog niet testen. Komt er bij je in de fam. (beide kanten) allergieen voor of ben je zelf ergens allergisch voor of je partner?

Niezen doen beebs ook best regelmatig in het begin omdat hun neus nog niet gewend is alle stofjes te filteren vanwege dat ze dit eerst nog niet hoefden in de baarmoeder. Vandaar dus dat ze vaak wat meer niezen in het begin.
    Ook heerst er op dit moment verkoudheid overal en die kleintjes pakken nogal snel wat op.

5. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Bedankt voor de reacties :)

@ mama van Jordy; wij hebben zelf geen last van allergieen, ook niet bekend verder binnen de familie. Inderdaad maar even afwachten. Bedankt voor de tips & uitgebreide antwoord, geeft toch weer rust ;) groetjes Meryl

p.s. echt nog maar heel even voor jou, spannend hoor!! :) Succes!

6. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hoi, hier ook een klein meisje die veel niest, maar bij haar komt het door de verkoudheid. Haar hele neusje zit vol met groene snotjes!
    Misschien bij jouw kleintje ook een beginnende verkoudheid?

De rode vlekjes hebben wij hier trouwens niet!

groetjes joyce

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Veel niezen hoort erbij. Vigo niest nog steeds veel, en steeds harder ook :D. Babies hebben geen neushaar dus moeten ze alle stofjes en luchtjes etc. eruit niezen.

8. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    De rode vlekjes zijn weg & het ontstoken oogje ook :)
    Het niezen nog wel, maar nu weet ik dat het erbij hoort. De wijkverpleegkundige belde gisteren, toen heb ik het nog even voorgelegd, zij reageerde net zoals jullie...hoort erbij! Ook vanwege de slijmvliezen et cetera...
    Dat weten we ook weer...

Nog geen snotjes verder ;) maar ik houd haar in de gaten!

Thnx nogmaals voor de reacties.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ons meisje heeft ook veel geniest in de eerste maanden. Ook heeft ze wel eens een ontstoken oogje gehad. Met een paar keer "poetsen" met watje gedrenkt in gekookt water (afgekoeld natuurlijk) heeft prima geholpen.

10. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Mijn uk niest ook veel. We hebben de eerste tien dagen na zijn geboorte in het ziekenhuis gelegen, en daar nieste hij ook al (gelukkig). Ik was namelijk ook bang dat hij allergisch zou zijn voor onze katten. Hij niest ook flink hard trouwens, haha. Je moet echt dekking zoeken (als je die kans al krijgt).
    Maar rode oogjes en vlekken, daar ben ik niet bekend mee. Als je het niet vertrouwt, vraag de huisarts of het cb. Al is het voor je eigen gemoedsrust.

Deel Deze Pagina