ervaringen met qlaira pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Caruli, 18 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Wie gebruikt er de Qlaira pil?
    Ik heb die nu voorgeschreven gekregen van de gyn
    Nadat vrijdag mijn spiraal eruit gehaald is vanwege baarmoederontsteking
    Nu wil ik graag weten hoe de pil jullie bevalt en of je last hebt van bijwerkingen enzo
    En hoe zijn de maandelijkse bloedingen?
    Zou je deze pil een keer kunnen doorslikken om een menstruatie een keer over te slaan?

Ben benieuwd.

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik lees mee...

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hey truusdemier
    helaas valt er nog weinig te lezen ;)
    ben benieuwd of er nog reacties komen van meiden die hem gebruikt hebben

4. sara 2000

sara 2000 Lid

25 mrt 2009
    59
    0
    0
    leiden
    ik gebruik de pil nu 6 mnd bevalt goed.groetjes sara

5. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Ik heb hem zo'n 6 maanden gebruikt en was er heel tevreden over! Ik had bijna geen bloedverlies als ik ongesteld was en ook de hoofdpijn die ik altijd had was helemaal weg!

Het enige nadeel is wel dat je hem niet kunt doorslikken.... Ik werk zelf bij de gynaecoloog en heb het nog eens extra nagevraagd, maar het gaat helaas niet.

6. Jay1970

Jay1970 Nieuw lid

23 mei 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga komende week met de Qlaira beginnen. Ben in afwachting van eerstvolgende periodiek. Dit is weer mijn eerste pil sinds tijden. Recept van de week gekregen wegens fors toegenomen pms klachten. Dus ben benieuwd of 't te doen valt met deze pil.

Mijn HA vertelde dat deze pil iets minder hoog percentage zwangerschapsbescherming heeft. Qlaire beschermt voor 98% voor andere pillen ligt dat hoger, rond de 99,..%

@mamvanjason: in de bijsluiter & de pilverpakking (wallet) staat: ....begin daarna zonder pauzedag(en) met de volgende wallet. Ook de apotheker wees me erop dat ik daarmee rekening moest houden. Deze pil slik je dus door, zonder pauzedagen. Dus als je start op zaterdag dan heb je 28 dagen later de pil van vrijdag. Dan is de wallet leeg en begin je de volgende dag op zaterdag aan de nieuwe.

7. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg

Ja dat klopt, maar je krijgt evengoed een onttrekkingsbloeding!! Dit is wat ik bedoel met "doorslikken". De laatste 2 pillen zijn placebo's, deze hoef je dus niet per se te nemen.
    Door de verschillende samenstellingen van elke afzonderlijke pil in de wallet (dit zie je aan de verschillende kleuren pillen) kun je dus niet doorslikken om geen onttrekkingsbloeding te krijgen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo... Veel succes met starten!

8. Jay1970

Jay1970 Nieuw lid

23 mei 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap nu wat je bedoelt. Maar je bent er tevreden over begrijp ik. Heb je veel last van ontrekkingsbloeding en duurt die lang?

Weet uit het verleden dat ik een pil had waarmee ik permanent ontrekkingsbloeding had. Was geen pretje... Hoop dat het nu anders loopt. Mijn periodiek duurt nu nog maar half zo lang (komt vast door de jaartjes). Dus wellicht valt het mee.

9. mamvanjason

mamvanjason Actief lid

9 jun 2009
    397
    0
    0
    limburg
    Ik was er heel tevreden over! Mijn onttrekkingsbloeding was nog maar minimaal. De eerste dag een maandverbandje maar daarna kon ik makkelijk met een inlegkruisje af. Dit duurde zo'n dag of 3. Zonder pil zijn mijn menstuaties veel heftiger (zoals ik nu helaas weer ondervind) Mocht ik na een 2de kindje weer aan de anticonceptie gaan, ga ik denk ik weer voor de qlaira.

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hebben jullie je toen ook ingelezen over de 24+4?
    Daar schijn je niet van aan te komen?

11. Jay1970

Jay1970 Nieuw lid

23 mei 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik het eea gelezen over Jaz 24+4. In US in de ban vanwege betrouwbaarheid en trombose risico. Allerlei rechtzaken ook. Maar goed in US zijn ze nu eenmaal strenger. Qlaira (Natazia) heeft daar pas in mei 2010 goedkeuring gekregen van de autoriteiten.

Op xanthe.nl kun je ook de werkzamestoffen en hoeveelheden bekijken van AP bekijken. Qlaira staat daar niet tussen. Dus die moet je even apart bekijken via bijsluiter. Jaz 24+4 heeft hoog progesteron gehalte. Dus is niet mijn eerste keuze.

12. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Mijn man raadde het af. Op grond van het grotere risico van veneuze trombo-embolieën zonder dat er voordelen tegenover staan, dient de derdegeneratiepil met name bij startende, jonge vrouwen niet te worden voorgeschreven.

13. Jay1970

Jay1970 Nieuw lid

23 mei 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    1e en 2e generatiepillen bevatten weliswaar andere hormoonsamenstellingen en -hoeveelheden/zwaartes maar hebben net als alle andere pillen net zo goed bijwerkingen.

Ik mis de nuance in de voorgaande reactie. Gesteld wordt (door 'de man van' die zelf geen anticonceptiepil slikt) dat er geen voordelen zitten aan de werking van 3e gen pillen. Waarom zijn er dan reacties van vrouwen die yasmin, yaz 24+4 of qlaira wel als fijn ervaren, die het kunnen afzetten tegen andere pillen die ze hebben gebruikt? Ieder vrouwenlichaam is uniek en reageert op een eigen manier op hormonale preparaten.

Maar t blijft medicijn. Denk dat je je dat moet blijven realiseren. Het is een eigen keuze. Laat je verder goed voorlichten en overleg met je HA wat risico's etc. zijn

Ik ben nu twee weken aan de qlaira. 't Is te kort om conclusies te trekken. Maar het voelt prima. Geen veranderingen in behoeften, geen bijwerkingen. Mijn PMS klachten nemen iets af. Tot nu toe prima tevreden.

14. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Mijn man is apotheker en zodoende kreeg ik dit als antwoord ;)maar ieder lichaam is anders en reageert anders uiteraard.

Maar hij raadde het mij af ivm grotere kans op trombose.

Deel Deze Pagina