nuvaring en borstvoeding

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door demy, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demy

demy Lid

18 jun 2008
    38
    0
    0
    hallo,

ik heb een vraag, ik ben vorige week begonnen met de nuvaring en ik geef nog 2 keer daags borstvoeding.

zou dit kwaad kunnen voor de voeding:(

ik weet nu eigenlijk niet zo goed of ik hem nou moet laten zitten of niet.

weet iemand hier mischien antwoord op?

2. Lady C

Lady C Bekend lid

19 jan 2007
    516
    1
    18
    Bel anders even met de huisarts.
    Moeders die bv geven gebruiken vaak Cerazette, omdat de meeste pillen (en bij sommigen ook de nuvaring) de melkproductie doen verminderen en soms zelfs stoppen.
    Voor de voeding is het geen probleem en als je productie op peil blijft kun je het volgens mij gewoon blijven gebruiken.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nuvaring en bv gaan niet samen!! Dat is mij altijd verteld door de artsen. Zitten de verkeerde hormonen in. Als je bv geeft moet je cerazette gaan gebruiken.

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    tegenwoordig is het beleid verandert. Je mag gewoon voeden met pillen en ook de nuvaring die uit twee hormonen bestaan.
    Alleen er is meer risico dat je productie terugloopt.
    Ik heb nooit dat risico genomen. Bij de eerste de cerazette genomen en nu de mirena spiraal.

Dus het mag wel maar kan link zijn qua productie

5. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Heb mijn vk hier naar gevraagd en zij heeft gezegd dat ik alleen cerazette mocht gebruiken of een spiraaltje

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    nuvaring en bv gaan niet samen!!!!!

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

klopt. ik heb ook de pil geslikt, nadat de ha en het cb me hadden verteld dat het tegenwoordig wel kon.

ha durfde me geen cezarette voor te schrijven omdat ze bang was dat ik daar doorheen zwanger zou raken.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik vind het maar raar dat jullie dat soort adviezen krijgen. Want in Cerazette zit niet hetzelfde hormoon als ik de normale pil enzo. En dat is juist slecht voor de baby, dus tijdens bv. Neem aan dat ze de pillen niet veranderd hebben!

En ben gister nog bij mijn VK geweest en zij zei dat tijdens bv de gewone pil enzo niet mag!!!

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik geef ook BV en ik slik de Cezarette..

MAAR ik hoor veel verhalen over vrouwen die er dwars doorheen zwanger raken?!?!
    Hij blijkt ook onbetrouwbaarder te zijn dan de lichtste pil! Cezarette is namelijk een minipil.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

t zal best, maar ik had toch echt geen zin om alweer zwanger te raken. En zoals Assi al zei is cezarette heel erg licht en ik raak verschrikkelijk makkelijk zwanger.

mij is door 3 mensen verteld dat het tegenwoordig wél mag: de ha, op het cb, en door een kinderarts.

11. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik begin ook steeds meer te twijfelen aan de Cerazette.
    Ik word ook héél makkelijk zwanger. Ik schrik dat de HA van Marieke haar deze pil heeft afgeraden terwijl ik hem gewoon kreeg 'aangesmeerd' zonder ook maar te kijken naar andere zaken... Ik werd bijv. ook heel snel normaal ongesteld om de 28 dagen ondanks volledige BV.

Ik slik deze pil nu iets langer dan 4 weken.. En heb sinds 23 mei al pijnlijke trekkende liezen, gevoelige onderrug en vlagen met menstruatiekrampen.
    Dit had ik precies zo toen ik zwanger was van mijn dochtertje. Ik had dit ver voor mijn NOD. Heb net getest, maar was negatief.
    Ik kon het staafje niet 5 sec. in de urinestraal houden want ik moest minder plassen dan ik dacht. Het zijn dus ongeveer 3 sec. geworden.
    En daarnaast heb ik natuurlijk niet echt een NOD..;)

Door dit soort klachten krijg ik even een naar gevoel van deze pil. Ook heb ik tegenwoordig (sinds het slikken) vaker last van diarree wat ik nooit heb!!

Toch maar overstappen op condooms tot ik geen BV meer geef?
    Ik kijk deze pil nog even aan. Het voordeel is wel dat ik totaal geen doorbraakbloedingen heb wat je dus wel altijd hoort over de Cerazette. En het voordeel is dat je geen stopweek hebt, dus geen menstruatie.

12. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

Ik heb in mijn bv tijd gewoon de Microginon 30 gebruikt. Heb HA en VK gevraagd en dat kon gewoon. Wel kans dat de bv iets terug ging lopen maar door even een paar dagen regeldagen in te voeren kon je dat zo oplossen

Deel Deze Pagina