Kledingmaten dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jo33, 23 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje van 17 maanden zit nu net in maat 86.
    Nu heb ik een aantal leuke jurkjes voor komende zomer gezien, maar ik weet niet zeker welke maat ze dan heeft.
    Groeien dreumesjes op deze leeftijd nog heel hard, of neemt dat nu af?
    Het gaat bijvoorbeeld om een Noppies jurkje en ik twijfel tussen 92 en 98 (omdat noppies niet zo groot valt).
    Wat denken jullie?

2. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dat stilstaan in groei verschilt heel erg per kindje. Mijn dochtertje groeide toen nog steeds flink. Ik zou van beide maten even de lengte en borstomvang opmeten. Vaak scheelt het niet zoveel. Maat 98 klinkt trouwens wel groot.

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Elise heeft 8 maand in maat 86 gezeten (van januari tot september) maar gaat nu al over naar maat 92..86 heeft ze heel snel gedaan dus, ik had verwacht dat ze weer zo lang in een maat zou blijven hangen maar niet dus. Van noppies heb ik wel in de sale 92 gekocht nu maar ik denk dat ik beter 98 had kunnen doen omdat het nu zeker niet ruim zit,

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

het verschil tussen 86 en 92 is vaak niet groot, hier droegen ze 86 en 92 door elkaar heen. Behalve van broeken dan want daar scheelde het weer wel te veel. 98 is meteen een stuk groter.

Wat is haar bouw tenger of boller? Want daar zou ik het wel vanaf laten hangen. Overigens vind ik te groot erg armoeig terwijl net te kort met een legging eonder wel leuk staat (maar hier zijn ze smal, het moet qua breedte ook passen hier is een maat groter vaak veel te breed).

5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Mijn dochter is 13 maanden en draagt nu 80 en 86, van noppies heeft ze 86 aan en dat zit prima kan ze nog wat verder ingroeien maar niet extreem groot.
    Ik bestel nu voor de zomer van andere merken ook 86 want de ervaring met de oudste is dat ze vrij lang in deze maten blijven hangen.

6. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier nu truitjes 86, sinds 2 maanden. Ik schat dat ze daar nog wel zeker 2 maandjes in past. Broeken 80, worden wat kort, 86 omslaan dus :). Ik vul haar groei in op zo'n groeicurve. Ze groeit volgens een steady lijntje en als ik dat doortrek is ze rond de zomer 88 cm met 26 maanden. Met 19 maanden 81,5.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Mijn meisje van 20 maanden zit in 74-80... kan alleen maar zeggen dat het heeeeel veel verschilt ;)

8. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een zoontje die nog steeds in 74/80 zit, hangt echt van de bouw van je kindje af.

9. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties tot nu toe!
    Qua bouw is ze heel gemiddeld, niet super tenger, maar zeker ook niet bollig. Ze zit echt precies op de gemiddelde curve.
    Wel een goede tip om de groei curve door te trekken, dat ga ik morgen eens doen!
    En inderdaad, ik ben het er ook mee eens dat te groot er niet uitziet en als het iets te kort is kan er een legging onder. Misschien dan toch maar 92 bestellen.

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ligt er ook nog eens aan wanneer de zomer er is in nederland ;). Voorgaande jaren hebben we in april/mei meer zon gehad dan in augustus, scheeld toch weer 3 maanden!
    Als ze nu dus pas net in 86 zit dan denk ik dat ik 92 zou pakken maar groter zéker niet.

Hier ook een klein meisje wat maaaanden met 1 maat doet. Ze heeft sinds kort zo nu en dan 86 aan (noppies, rest is nog te groot) dus daar past ze vrijwel zeker het grootste deel van de zomer nog in...

11. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn meidje van 13 mnd oud heeft/draagt al maat 92.
    Voor de zomer heb ik sl maat 98 klasr liggen.
    Ze heeft met jaar 1ste verjaardag veel gekregen in die maat.
    Ze is nu al 88 cm.
    Met doorgetrokken lijntje op haar curve komt ze op 94 cm uit.
    Dan kan ze de hele zomer met mt 98 doen.

Deel Deze Pagina