Exceem herkent iemand dit

Discussion in 'Baby en dreumes' started by irisnaomi, Jan 12, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Is dit exceem herkent iemand dit

het is erg droog en het jeukt heel erg
    ze krabt haar hoofdje ehelemaal stuk

2. en nog een voorbeeld

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Hmmm... ik weet het niet goed. Vigo heeft ook eczeem (extreem) en de plek op de eerste foto heeft er wel iets van weg. Ik zou gewoon even contact opnemen met de HA.

4. Moet morgen vroeg om 9 uur bij de ha zijn

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,256
    4,486
    113
    Zo zag het eczeem van Kinley er ook uit, een soort van gelegige puistachtige plekjes die dan kapot gingen en dan kreeg ze er korstjes op.
    Het is antroposofisch eczeem (hopelijk spel ik het goed).
    Ik zou even contact opnemen met de huisarts omdat er ook jeuk bij gepaart gaat kun je er hormonale zalf voor krijgen.
    Voor de rest

- niet elke dag in bad
    - bad niet te warm
    - goed vet houden
    - katoenen kleding
    - zeepvrije producten gebruiken
    - eventueel je wasverzachter vervangen voor azijn (maakt de was ook zacht maar zonder geurtjes en ontkalt de wasmachine ook nog eens)

6. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

het lijkt er wel een beetje op.
    Zeker wat ik kan zien op haar wangetje.
    Zo zag het bij mijn zoontje ook uit.

Maar als ze er last van heeft, zou ik ff naar de huisarts gaan.
    Wij kregen een zalfje en binnen no time was de exceem voor het grootste gedeelte weg.

---> edit: ik lees nu dat je al een afspraak hebt :)

7. pluk dankje voor je tips

ha gaan we morgenvroeg

badje gaat ze al niet vaak hooguit 2 keer in de week

bad is 37 graden

haat hele huisje houden we al goed vet met ceatmagol gel of hoe he jet ook schrijft

zeepvrije producten hebben we ook al moest ik doen van de huisarts gebruikt ik al vanaf ze 2 weken is

en was verzechter gebruiken we niet en de wasmiddeel is eigenlijk altijd al de zelfde geweest die ik altijd al hebt gebruikt

8. nou ben bij huisarts geweest en kwam eerst aan met berg alleen toen zeiden we al dit kan echt geen berg zijn dit heeft amber al eens eerder gehad en zag er heel anders uit dit is gewoon rood .
    Erg ruw en jeukt ook nog eens heel erg ..
    Ow zei die toen ja dan kan het geen berg zijn heeft hij nog eens gekeken en nu zij hij exceem we hebben een zalfje gekregen ketoconazol creme en nu afwachten of het werkt ..

Mocht het niet werken moeten we weer terug komen en gaat hij verder kijken alleen dan laten we ons doorsturen naar een dermatollog die hebben er veel meer verstand van

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Kun je ook voor bij een kinderarts terecht hoor :) Wat ik persoonlijk wel zou doen, omdat die beter weet hoe en wat rondom kids en geneesmiddelen...

Wat betreft badje: 37 graden is bij eczeem echt te warm! een graad of 30 in een goed verwarmde ruimte is veel beter...

10. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hopelijk helpt de zalf, is het ook die hormonenzalf? Hier was het namelijk binnen hele korte tijd weg dankzij die zalf. En het zat op zijn gezicht, armen, romp en schouders. Nu zijn er alleen nog wat hele kleine plekjes.

Heel veel kindjes hebben er last van (in meer of mindere mate) en de meesten groeien er ook wel weer overheen.

11. hij wou nog geen hormonenzalf voorschrijven en moest eerst dit proberen alleen ja als ik er op google kom ik alleen tegen schimmel ( is exceem ook een schimmel ??

en badje ik zal even kijken wat de temp van het badje altijd is

12. als je dan ook kijkt in de bijsluiten
    Bijwerkingen : roodheid jeuk en branderige gevoel

13. ben bang dat Amber een badje van 30 graden niet fijn gaat vinden
    maar we kunnen het proberen natuurlijk..
    Pposje terug had mijn vriend een badje en was 34 graden nou mevrouw vond het niks

14. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb heel erg exceem en het enige dat hier werkt is hormoonzalf. Als de plekken dan weg zijn goed vethouden met een vazeline zalf. Mijn dermatoloog zegt overigens altijd dat je beter meteen grondig kan smeren met hormonen dan weken aanmodderen met andere crempjes. Gebruik trouwens zo veel mogelijk zalf, dit is namelijk vetter dan creme.
    Mijn zoontje heeft een soortgelijk plekje op zijn wang en hier werkt gewone bepanthen beter dan zalf van de ha. Dit blijft een stuk beter zitten. Mijn moeder zette mijn vroeger altijd in een bad met zemelen. Zezegt dat dit ook altijd goed werkte.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan langzaam laten wennen ;) Telkens een graadje minder...

Wat staat er in de bijsluiter van die zalf, waar het voor bedoeld is? Eczeem is namelijk idd geen schimmel, maar een ontsteking van de huid. Dus als die zalf enkel voor schimmel is, zou ik daar zo mijn vraagtekens bij hebben... (maar ben geen arts of iets in die hoek, dus misschien is het desondanks toch een zinnig middel).

16. za; even kijken of ik online een gebruiksaanwijzing kan vinden

en temp ga ik gewoon proberen naar beneden te halen

17. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,291
    1,461
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn zoontje heeft precies gehad wat ik zie op de eerste foto van jou kindje. Alleen was de plek van hem groter, over de hele zijkant van zijn gezicht, ook een beetje boven op zijn hoofd en het jeukte ook vreselijk.

Ik heb mij laten doorsturen naar een dermatoloog en die zei dat dit dauwworm was. Ik heb wel een hormoonzalf gekregen (Elecon) omdat die arts zei dat bij exceem hormoonzalf toch echt het beste werkt. Elecon is een best wel heftige hormoon zalf. Eerst een heeeeeeeel dun laagje hormoonzalf en daarna een dikke laag lanette creme. Na 2 dagen smeren was het bijna zo goed als weg. Hebben we daarvoor weken bij de huisarts gelopen en zalfjes gekregen zonder het werkte. Mijn zoontje heeft dus onnodig jeuk gehad.

Nu zie ik af en toe nog plekjes bij hem en dan smeer ik ook weer met hormoon zalf, meestal is het na 1 of 2 keer smeren weer weg. Ik ben heel blij met die hormoonzalf. Het werkt echt heel erg goed en als je het maar heel af en toe en een paar keer achter elkaar moet gebruiken dan doe ik dat.

Veel liefs
    Nataly

Share This Page