Ik heb vantevoren nooit nagedacht over een ruggeprik. Ik was er van overtuigd dat ik het wel zou kunnen. UIteindelijk ben ik ingeleid en de ontsluiting schoot totaal niet op, terwijl de weeënopwekkers ongeveer op maximaal stonden. Ik had hele onregelmatige weeën, die echt superpijnlijk waren. Toen ik na 15 uur weeën nog maar 3 cm ontsluiting had, ben ik zo ongeveer ingestort en heb ik gezegd: NU wil ik een ruggeprik. De gyn zei achteraf dat hij heel goed aan me zag dat ik geen discussie wilde. Ik kreeg de ruggeprik dan ook prompt, zonder enige voorlichting. Bij mij bleef de linkerkant gevoelig, ook toen alles heel hoog werd gezegd. Maar ik heb me wel kunnen ontspannen en de ontsluiting is een stuk sneller gegaan. Bij de tweede heb ik veel sneller om een ruggeprik gevraagd. Dat ging ook heel goed. Uiteindelijk werd het een spoedks, dus was het heel handig dat ik al verdoving had. Daarna kreeg ik een pompje (voor de eerste twee dagen) zodat ik zelf mijn pijnstilling kon regelen. Ideaal. De kinderen hebben er beide keren niets van meegekregen. Zelf heb ik ook totaal geen klachten gehad. Prikken zelf was lichtelijk vervelend, maar doordat ik het niet zag, vond ik het niet zo problematisch. Wat wel lastig was: goede houding zoeken terwijl je ondertussen weeën hebt.
HEY hier ook ruggeprik maar in belgie ligt het iets anders dan in nederland wij kunnen kiezen voor een ruggeprik, ook al is het mesisch gezien nt nodig ik wou eerst zonder, maar heb uiteindelijk toch met gedaan het enige dat oik lastig vond was dat ik stil moest zitten terwijl ik constant weeen had die elkaar oppvogden zonder pauze daar zit je dan met je dikke buik die in de weg zit, op de rand van het zielkenhuisbed voorovergebogen terwijl er ene in je rug prikt en jij je weeen wegpuft en probeert stil te zitten! maar anders, ik was heel blij met de ruggeprik, kon ontspannen en wat slapen (voor het eerst in 2 dagen) het enige watsoms gebeurt zeiden ze me is dat de weeen verminderdern of soms stilvallen, daarom hadden ze dus ng een infuus gelegd om de weeen op te wekken indien nodig bij mij werd het uiteindelijk ook zo omdat het nt echt opschoot, verder voelde ik mijn benen heel moeilijk (linkerbeen volledig 'verlamd', rechter tintelde) seth is geboren en tot nu toe gn problemen ondervonden, heb zelf heel relaxt kunnen bevallen, zonder vel stress en of pijn, seth is geboren na 20 min persen en na 11 uur weeen (wat best ok is voor een eerste) deed het direct goed, en blijkt nu een heel relaxt jongentje denk dat het wel te maken heeft met dat het zo'n rustige bevalling en zwangerschap was zelf gn last meer gehad van de prik, duurde wel een paar uur voort uitgewerkt was en mochjt nog een halve dag nt opstaan (ivm gevoel in benen) xxx
mijn ruggenprik( op sterk aanraden van de gyn) heet geen effect gehad op onze meid. Goede start (9/9/10 geloof ik), mooie roze baby. Op mij echter wel hoewel het een verademing was om even op adem te kunnen komen hoor. Maar ik heb een flinke keldering van mn bloeddruk gehad (BOVENdruk van 50). En ook qua gevoel heb ik wat gemist denk ik, ik had helemaal dat verliefde gevoel niet en was tijdens de bevalling ook niet bezig met een kind krijgen. dat was ik helemaal kwijt...
Hier ook een ruggenprik gehad maar dan via het infuus, bij mij deed het wel zeer, maar ja ik had heftige weeen en ik kon moeilijk op het randje van mijn bed zitten, maar de beloning kwam snel. 14.00 ruggenrpik gehad bij 4 cm ontsluiting en een uur later had ik 9 cm. en op 16.01 is ons zoontje toen geboren. Maar een ding weet ik wel, bij evt. een volgende bevalling wil ik eerder de ruggenprik ( ik was zelf eigenwijs want ik wilde het zonder doen, maar op een gegeven moment kon ik niet meer zo moe en veel pijn) het was echt een verademing.
Hoi Dames, bedankt voor jullie berichten! alleen wil ik graag weten of altijd als de persweeen komen de toevoer wordt uitgezet, zijn er ook dames waarbij de toevoer bleef en wat is de ervaring, ik ben zo bang dat als je eerst niet veel last hebt, en het dan uitgezet wordt, je ineens heeel veel pijn hebt wat je niet kan handelen! Graag hoor ik van jullie! Liefs, Kiezel
Bij de persweeen wordt hij uitgezet anders kan je niet persen. Persweeen zijn weeen waar je wat mee kan en het einde is in zicht. Ik hoor nooit iemand klagen over de persweeen.
Bij mij werd de ruggenprik uitgezet en de opwekkers omhoog. De persweeen kwamen geleidelijk/steeds krachtiger wordende, ik heb me dus rustig kunnen voorbereiden op de persweeen. Gelukkig was t andersom prima: van helse pijn naar ineens NIKS (toen ik de ruggenprik kreeg)...
hemel op aarde... pethadine prik gehad eerst omdat ik al teveel onsluiting had.. hielp echt geen *. toen na een aantal uur werd het een keizersnede en toen dus ruggeprik...WOW! geweldig!!! beeb houdt er helemaal niets aan over hoor! in bijna alle landen ter wereld doen ze het, behalve nederland zijn ze terughoudend.. wel tip, vraag er bijtijds om, want na 5 cm zetten ze m niet meer.. (dan moet ie nl alweer uit als je moet gaan persen en dan is de tijd tekort)