Hallo, Ik lees net een en ander over de safe t sleep. Onze schat Thijmen is nu 15 maanden en een echte woelrat in bed...we moeten hem 's nachts vaak goed leggen, want hij is overal in bed te vinden.. Nu lees ik over de safe t sleep en ben benieuwd naar moeders/ vaders die ervaringen hebben met het gebruiken ervan op 'latere' leeftijd...is het niet zo dat ze dit dan juist heel vervelend vinden? Ik ben benieuwd... Groetjes Karin
Wij hebben hem gebruikt rond de 7 tot ongeveer 9 a 10 maanden. Toen ging Ruben het inderdaad vervelend vinden. En hij kon hem zlef los maken! Maar hij slaapt sindsdien dan ook prima zonder.
Wij gebruiken hem sinds een paar dagen omdat Lize ook in alle hoeken en gaten van haar bed te vinden is. Ze wil zich ook optrekken. Maar ik vind het helaas niet zo'n succes want ze raakt er gefrustreerd van, vooral als ze per se op haar zij/buik wil draaien. Ze gaat dan heel hard huilen totdat ze overstuur is en zich gaat verslikken van het huilen.... hmmm, was niet de bedoeling. We kijken het nog even aan, maar ze ligt op dit moment in bed zonder safe t sleep (en ze huilt weer, dus het kan ook iets anders zijn) Ze kan 'm trouwens ook zelf losmaken! groet Amber
Hoe werkt dat ding precies eigenlijk? Zoals ik het heb gezien op foto's is het een stoffen lap van klittenband om de buik van je kindje (zoiets?). Maar daar kunnen ze dan toch nog steeds mee omdraaien enz? Hoe werkt zo'n safe t sleep precies?
Wij hebben 'm met 15 maanden afgebouwd. Jacob kon 'm ook losmaken. Hij gaat nog steeds z'n hele bed door, maar slaapt er wel om. We hadden 'm toen hij 7 maand was, aangeschaft omdat hij juist erg onrustig sliep en niet goed tot rust kon komen. Dus, ik weet niet waarom je 'm nu nog wilt gebruiken? SLaapt Thijmen niet goed, of is het alleen maar omdat hij ligt te woelen? Op deze leeftijd kunnen ze 'm inderdaad meestal wel losmaken, en hier hielp 't ook niet meer, want Jacob lag de laatste weken ook gewoon andersom in bed, in de safe t sleep. Ik denk dat ze er dan toch te groot (en sterk) voor worden, ondanks dat er op staat dat ie tot 36 maanden (!) is.