Tips afvallen!

Discussie in 'De lounge' gestart door esklessebes, 1 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    #1 esklessebes, 1 jan 2022
    Laatst bewerkt: 1 jan 2022
    Jahjah het is weer januari en moet er gewoon weer eens mee beginnen om wat kg's kwijt te raken.

Wie heeft ideale tips?

Denk hierbij aan:
    -producten waar niks inzit
    -recepten
    -dagmenu's
    -hoe doe jij het?
    -gezonde tussendoortjes
    -ontbijttips
    -beweegtip
    -meer energie

Vul het aan!

Gewoon simpel niet te moeilijk en waar we allemaal wat aan kunnen hebben(mensen die het nodig hebben;))

Hier al 2jaar lang een nachtbraker, een nekhernia en hou ook gewoon van eten, gezelligheid/emotie.
    Druk met werk al probeer ik daar nu een goede balans in te vinden ivm m'n nek.

2. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Lifesum app gebruiken. Goede stok achter de deur, voor mij. Werkt ook erg motiverend.

In mei 2021 gestart , nu -28kg.
    Geef mezelf tot mei 2022 de mogelijkheid verder af te vallen. ( wens is nog 12 kg eraf )

esklessebes en Suzy85 vinden dit leuk.
  3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik ontbijt vaak met muesli en skyr. Veel langer een vol gevoel dan met brood.

Fruit en groenten als tussendoortje.

En soms jezelf wel iets gunnen. Als je van jezelf helemaal niet mag snacken is veel lastiger volhouden dan bijvoorbeeld wel een handje chips in het weekend (wel bij een handje houden dan) of een blokje chocolade oid

Veel drinken. Honger en dorstgevoel kun je makkelijk verwarren dus bij honger eerst drinken.

esklessebes vindt dit leuk.
  4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier moet er 11 kilo af. Ik ga allemaal niet te moeilijk doen. Vooral meer bewegen, heb een 2e hands crosstrainer gekocht op MP. En minder snaaien. Dat zal al een hoop doen. Met allerlei menu's of kha of wat voor dieet dan ook, gaat bij mij niet werken. Dat hou ik niet vol.

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Hier hetzelfde.

Ga wel weer een poging doen om wat kilo's er af te krijgen, koolhydraatarm werkt wel goed maar hou ik niet vol.
    Gezondere keuzes denk ik wel.

Dus vandaag begonnen met een bakje griekse yoghurt met wat suikerarme cruesli en een paar druiven ipv brood.
    En koffie met koffiemelk en zoetstof ipv creamer en suiker.
    Alle beetjes helpen.
    Bewegen lukt nu niet (erge rugpijn) maar wil straks wel weer aan de 10.000 stappen komen per dag.
    En verder gewoon kijken wat ik allemaal eet/drink.
    Drink nu meestal wel thee zonder suiker, aanmaaklimonade en cola zero.
    Die zoetstoffen zijn ook niet alles, maar drink sowieso slecht.

Liekje81 en esklessebes vinden dit leuk.
  6. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik gun mezelf af en toe wat lekkers. Maar probeer wel streng te zijn. Producten waar je snel vol van zit met eiwitten. Veel groente en minder aardappelen/pasta.
    En drinken geen frisdranken meer. Alleen suiker, thee en koffie. In het weekend wijntje dat wel. zo ben ik vorig jaar best wat afgevallen en wil ik nu weer gaan doen.

7. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    Heb de app op m'n foon gezet ik ben benieuwd! Thnxx

8. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.003
    3.665
    113
    Haha gaat iets niet helemaal goed.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Project gezond boek.
    Het werkt echt goed bij mij als ik me er goed aan hou. Niet smokkelen, dat werkte dus niet :D nu in 4 weken 4 kilo kwijt en de knop is echt helemaal om. Daarnaast loop ik 3 keer per week een half uur hard op de loopband maar dat zet geen zoden aan de dijk qua kilo verlies, het is bij mij echt (veel) minder eten. Hardlopen geeft wel conditie en wat strakker in mijn vel.
    Door dat boek leerde ik gevarieerd te eten, niet echt dieten maar 'gewoon' minder eten. Doel voor ogen houden. Ik heb jaren gezegd: ach, 1 keer veel en slecht eten kan wel.
    Maar nee, bij mij kan 1 keer niet, dan kom ik weer aan, verlies direct de motivatie en ben weer terug bij af.
    Na de derde zijn er 10 kilo blijven hangen, na de 4e nog eens 6 extra, en ik voel me er gewoon niet goed bij, het is niet gezond. Dus die kilo's gaan er gewoon af. Nog 2 dan zit ik weer op het gewicht van voor mijn vierde. Dat is al een mooie pijlpaal :thumup:

esklessebes, Miekje86, cosdy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. cosdy

cosdy Fanatiek lid

21 jun 2012
    1.905
    2.067
    113
    Wat voor voordelen heeft deze app t.o.v. MyFitnessPal? Dit vind ik ook een fijne app om alles inzichtelijk te krijgen. Maar bij mij is het vaak ook afhankelijk van mijn energie level. En daarmee piek ik nog te vaak in het negatieve

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Geen idee wat verschil is. Ken die andere app niet namelijk.

Ik zet alles wat ik eet, drink in de app. Incl scan functie. Bij minder verantwoorde keuze laat de app me zien dat ik een andere keuze heb. Bijvb in keuze broodbeleg, vlees, tussendoortje. En zijn mijn aantal call op, dan geen tussendoortje meer,... of call verzamelen door te bewegen.

Hoeveelheid vocht kun je ook invoeren, beweging, de cm die je naast de kg verliest ook.
    Soms viel ik geen gram af, wel 1cm buikomvang bijvb. Dat hield de moed erin om door te zetten.

12. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    En qua beweging. Ik deed vd sluiting sportschool 2x p.w een uurtje fitness. 1x een uurtje zwemmen. ( in begin wwardeloos,...nu mis ik 't )

Nu elke dag iig een blokje om, wandelen. Minimaal 30 minuten. ( max 1 uur,... )

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.736
    113
    Ik ben 13 kg afgevallen met weight watchers. En daarna het abonnement stopgezet en goed op gewocht gebleven.
    Werkte voor mij heel fijn. Er zijn een hoop dingen die je onbeperkt mag eten en voor de rest kan je gewoon alles eten (alleen niet tegelijk) en maakt het je eetpatroon inzichtelijk.

Mijn doel was in eerste instantie 10 kg afvallen. Daarna ben ik nog even doorgegaan voor een buffer, zodat ik niet het gevoel zou hebben weer te moeten gaan afvallen na een vakantie, feestjes, weekendje weg, oid. En nu na de december maand is die buffer wel weer wat kleiner geworden. Dus ik ga mijn abonnement weer even een maandje aanzetten en bijhouden wat ik eet, om weer even te resetten en te zorgen dat mijn buffer weer terug is.
    Dus nog steeds op gewicht en net onder mijn streefgewicht, maar wil het weer even aanscherpen.

Voor mij was de truc om gezonde snaaidingen in huis te hebben. Dus ik heb dan altijd kipfilet (vleeswaar) in huis, een bakje tomaatjes op het aanrecht, komkommer, fruit, augurken oid, en in de koelkast wat gekookte eitjes. Als ik dan trek krijg dan kan ik daarvan ‘snacken’.
    Verder veel drinken en bewust zijn van porties. Ik probeer niet bij te scheppen puur omdat iets me goed smaakt. Gewoon 1 portie en daar bewust van genieten.
    En meer bewegen helpt natuurlijk ook. Ik ga dan meer wandelen en trek mijn fitnesshoepel uit de kast.

Deel Deze Pagina