Denkt hij... Althans, dat denk ik hoor. Onze lieve poes is echt een beestje wat heerlijk binnen kan liggen, maar haar behoeft buiten doet. Snachts lekker een beetje jagen buiten. Maar nu sinds een paar weken is ze bijna verdubbeld in omvang (vacht meegerekend) en wil ze nadat ze hier gegeten heeft weer hup naar buiten. Weg. Ik mis mn poesje... Weet iemand of het voor kan komen dat ze liever buiten is (temperatuursverschillen ofzo) of dat ze echt een ander plekje heeft waar ze liever "woont" ....
Veel katten zijn op winterjacht. Banjeren door de bladeren verstoppen muizen jacht. Want die zijn ook op winterjacht. Maar het zou zo kunnen zijn dat ze een leuk ander huisje er bij heeft gevonden die haar lekkere dingen te eten geven of ze heeft een lekker slaap plekje ergens anders gevonden. Dat ze verdubbeld is het lijkt wel of ze meer te eten krijgt en ze krijgen natuurlijk hun winter vacht. Het is zo lastig buiten katten te volgen wel eens gezien dat een kat een cameratje mee kreeg en zo de wereld van de kat te onderzoeken ze komen dan op de gekste plaatsen. Maar ja dat lijkt me voor jou geen optie of wel. Maak maar grapje. haha.
Mijn oude kat deed dat ook,die was al niet de slankste, maar die werd steeds dikker terwijl ik duur voer haalde om hem op gewicht te houden:x Misschien zou je tijdelijk een halsbandje om kunnen doen met "niet voeren aub" erop. Wel een lastig probleem hoor. Mijn kat is inmiddels overleden en onze huidige katten komen niet buiten, dus gelukkig heb ik dat probleem niet meer.
Ja ik had al zitten zoeken voor een geschikt halsbandje. Ik vind ze alleen zo eng, omdat het echt een rover is en dus ook in de bomen klimt. Ben bang dat ze er dan een keer achter blijft hangen oid. Maar als ik haar nu zie lopen.. och herm.. wat een bol watje is het geworden. ze springt niet eens meer over het hekje heen, maar zoekt wegen om gewoon te lopen. Aan de andere kant heb ik het idee dat ze vuilniszakken leeg rooft. Want wij hadden een tijd terug hier een witte kat zitten, heel magertjes en zielig en die trok onze zakken kapot. Ik ben bang dat onze poes dat gezien heeft en heeft gedacht van he! Dat is mooi makkelijk! Nou ja, ik hoop maar dat het de herfstperikelen zijn.. want ik vind het niet erg leuk als ze ergens anders zou vertoeven terwijl ik hier zo open huis heb voor haar. Eten, water, lekker bedje. en buiten dat het ook totaal niet gezond is voor haar om zo dik te zijn. Alhoewel, dat schiet me nu ook te binnen. Meestal lagen er ook een stuk of 3 dode muizen per dag voor de deur. Die zie ik ook niet meer. Misschien vreet ze die op? Dat ze daar zo dik van word? Binnen houden is ook niet echt wat, had het net geprobeerd, maar ze begint gewoon heel opstinaat te doen. Draakje
hetzelfde hier... en dan is het nog een nierpatientje ook gelukkig weten de buren ervan, maar weet niet of ze bij anderen ook eten scharrelt....
Sjonge wat irritant ook. Nog geen dag nadat ik dit topic had geopend kwam mvr hier weer binnen wandelen en heeft hier heeerlijk een week gelegen. Snacht wel naar buiten. Maar zoals gewoonlijk. Muizen lagen ook weer voor de deur Ik was opgelucht. Maar nu! Nu is ze al drie dagen onafgebroken weg. Niet eens even komen eten oid. Ik ben ook echt zon doemdenker en ben bang dat ze aangereden is of dat er iets anders is, dat ze opgesloten zit... Ik roep me suf.. (buren zullen wel denken )
Wat naar! Ik vind het sowieso raar dat andere mensen ze te eten geven overigens, als dat het geval is. Hoe oud is ze? Misschien een oproep op AmiVedi plaatsen als dat je gerust stelt. Op zich is 3 dagen namelijk niet zo lang, maar ik zou er ook panisch van worden.
Wauw mooi is ze! Ik hoop voor je dat ze snel terugkomt, maar dan zou ik haar wel weer een tijdje binnen houden als dat lukt (net zoals katten die net moeten wennen aan een nieuw huis) en vaste voertijden aanhouden. Halsband met naam en adreskokertje.. Buurvrouw heeft een net over haar tuin gespannen zodat de katten niet weg kunnen, maar dat is ook niet voor iedereen een optie denk ik.
Als je bang blijft dat ze weg blijft dan is er maar 1 oplossing. Binnen houden. Grote kans dat iemand haar voert en naar binnen haald. Er zijn genoeg mensen die denken van:" ach, wat zielig die poes s'avonds zo alleen buiten met het koude weer," of:"hij zalwel hnonger hebben, zo vaak voor onze deur het zal wel een straatkat zijn" enz En heel lullig maar als ze het daar naar hun idee fijner hebben dan "kiezen" ze op den duur dat als huis. Ze zeggen niet voor niets dat katten hun eigen baasje uitzoeken. En wie zegt dat iemand haar nu niet binnen houd? Ik werk met ouderen en heb er al 2 mee gemaakt die dit deden. Dan kwam er een poes schooien of voor het raam zitten en die gingen ze voeren. Tja, toen kwamen ze elke dag voor vreten en steeds vaker, af en toe naar binnen enz. Mensen waren er echt van overtuigd dat ze niet goed verxorgd werden. Want, ze zaten steeds voor hun huis, aten alles op enz. Deze mensen hebben de katten toen ook naar binnen gehaald en hij was ineens van hun. Eigenaren kwamen er achter maar konden weinig doen. Dus, kat binnenhouden en doorzetten. Tuurlijk wil ze naar buiten en zalze het proberen. Gewoon net als met kinderen concequent zijn. Kan een paar dagen duren, jammer dan. Misschien briefjes in de buurt inde bus doen? Met foto dat deze poes al een huis heeft of zo? Niet voeren? Zie dat ze gesteriliseert is. Als dat goed is gegaan kan ze dus niet zwnager zijn.
Als ze thuis komt hou ik haar wel even binnen. Even laten zien dat ze hier "thuis" is. En ik snap het echt niet! Want als ze hier is krijgt ze alle aandacht van de kinderen, borstel ik haar. Dus aandacht tekort is het niet. We hebben altijd dezelfde brokjes voor haar gehad, was geen probleem en een keer in de week kreeg ze lekker nat voer. Sja.... Ik ga zeker een briefje ophangen dat deze poes niet gevoerd mag worden, dat ze al een huisje heeft en dat ze anders een kanonskogeltje word. En dan maar hopen. Alleen even bedenken hoe ik dat ga doen met een kattenbak? Heb er geen een meer namelijk omdat het altijd al een buitenkat is geweest. Rovertje. Zou het ook kunnen in een grote doos met kattengrind? Bedankt voor de tips, xx bezorgde "mamma" Ohja, ik heb haar met de winter, als het snachts gaat vriezen zeg maar wel gewoon binnen hoor. Dan wil ze ook wel binnen blijven. Maar als het nog boven 0 is wil ze zelf graag op jacht. Dus het zal er alweer aan te komen dat ze lekker binnen zou blijven snachts.
je hebt van die bandjes die openschieten als die strak komt te staan.. mijn kat heeft die ook om. mijn katertje komt ook graag buiten, en eet echt bij iedereen binnen. ik heb toen een bandje uitgezocht want ik wilde ook niet dat hij tonnetje rond zou worden, of het risico lopen dat iemand hem straks zou houden. heb hem wel meteen gechipt, als het voorkomt hoop ik dat hij ooit bij huisarts "gecheckt" word. het is in ieder geval vervelend, want ik wil hem niet binnen houden, dat ik vind zielig hihi. het is wel een mooi beestje hoor, wat je hebt succes ermee
een soort veiligheidssluiting zit er aan, hij knapt gewoon open als je er hard aan trekt anders even vragen in de dierenwinkel. moet wel zeggen dat ik regelmatig een nieuwe moet kopen hoor haha
Mooi beestje. Ik hoop voor jou dat zij snel weer thuis komt al zijn mijn katten nu ook wat meer op jacht. Ik heb het vorig jaar gehad dat onze poes 10dagen kwijt overal posters neer gehangen en in brievenbussen gedaan na 10dagen kwam ze aanlopen of er niks aan de hand was we hebben daarna alle 2 onze poezen laten chippen daarna hebben we er nog een kater bij gekregen ook die is gechipt. Oh en onze kater word niet bij gevoerd en eigenlijk een hele dag buiten (is een half wilde kat dus echt niet binnen te houden en moet dus ook niks van vreemde hebben) en is toch behoorlijk dik geworden heb het vermoeden dat het zijn vacht is
Toen wij anderhalf jaar geleden zijn verhuisd was ook 1 van onze katers weggelopen (terug het dorp ingetrokken, wij wonen er nu net iets buiten) helaas toch niet lang genoeg binnen gehouden dus. Toen zag mijn stiefmoeder hem op een gegeven moment lopen bij een boerderij. Die mensen hadden hem op hun terrein zien lopen en waren hem meteen gaan voeren en vertroetelen en hadden hem zelfs al een nieuwe naam gegeven. Hierdoor heeft hij natuurlijk niet meer zo goed naar ons gezocht. Was ik ook best boos over want hij zag er gewoon goed verzorgd uit en als ze goed gekeken hadden, hadden ze kunnen zien dat hij ook gecastreerd is. En waren ze even langs de dierenarts gelopen (die overigens ook wist dat hij vermist was, we wonen in een klein dorp) hadden ze gezien dat hij ook gechipt was. Ook hadden ze naar mijn idee even naar Amivedi kunnen bellen die ook op de hoogte was. Toen we hem op kwamen halen was die man ook helemaal geïrriteerd. Want volgens hem liep hij daar al maanden rond (terwijl wij hem pas 2,5 week kwijt waren) en was het al helemaal hun kat geworden :x Nou gelukkig was hij hartstikke blij om weer thuis te zijn en blijft hij sindsdien lekker dicht bij huis...!!