Is dit normaal?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by sweetchocolate, Apr 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hoi dames,

Ons zoontje is inmiddels 3 maanden en er zijn op dit moment 2 tandjes aan het doorkomen (ja, nu al, 2!). Één is al door (puntje goed zichtbaar), ander komt eraan (voelbaar).

Nu heeft ons zoontje sinds afgelopen maandag diarree. Het leek woensdag en donderdag even beter te gaan. Donderdagavond begon het weer wat dunner te worden.

Zijn nu weekendje weg, maar genieten kan ik niet. Bij iedere verschoonbeurt pak ik automatisch een romper, zonder dat ik weet wat de schade is. Gister was het ook bij iedere verschoonbeurt nodig. Yoepie, mag ik hem wéér pesten. Worden wij allemaal niet vrolijk van. Soms is het dunne voor én na de voeding. En ook na de voeding verschoon ik hem dan maar (gelukkig blijft dan die romper bespaard gebleven)

Zijn van plan om een mooie zonnige dag op te offeren, om terug te gaan naar huis. Dat terwijl wij ons zo verheugd hebben op een leuk weekendje weg met dit mooie weer, ondanks dunne diarree. Ik wil vandaag nog naar de HAP en wil het liefst een ziekenhuisopname. Nu denk ik, waarom eigenlijk? Er komen tanden door. Maar het is toch niet normaal dat hij al vanaf maandag aan de diarree is? Ik kan sinds gister niet meer zien of hij nu geplast heeft of niet. Dus of hij aan het uitdrogen is, weet ik niet. Normaal heeft hij prut ogen (traanbuis nog niet voldoende ontwikkeld), nou dat valt nu ook wel mee. Zijn lippen zijn droog, maar heeft wel een vochtige tong.

Gebruiken sinds woensdag ORS. Zoon heeft geen koorts, lacht veel, "praat" heel veel, is gewoon vrolijk. Drinkt maar weinig van zijn fles. Ik weet het allemaal niet meer. Doe ik het wel goed?

Mijn gevoel zegt VANDAAG nog naar de HAP en een ziekenhuisopname EISEN. Maar is dit haalbaar? Wat willen ze dan in ziekenhuis doen als het tot een ziekenhuisopname komt.

Alvast bedankt.

Groet,
    Sweetchocolate

2. Mentiera

Mentiera Actief lid

Mar 29, 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ziekenhuisopname eisen lijkt me niet nodig, maar even bellen met de HAP kan nooit kwaad toch?

3. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Waarom een ziekenhuisopname eisen?
    Als hij gewoon vrolijk is geen koorts heeft en wel goed drinkt. Dan zou ik morgenvroeg gewoon een afspraak met de ha maken.
    Heel veel sterkte met je kleine man.

4. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij twijfel of hij uitdroogt of niet, zou ik naar de HAP bellen/gaan.
    Maar verder is er toch niks aan de hand? Hij krijgt gewoon tanden.
    Waarom wil je een ziekenhuisopname?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als het echt diarree (sinds maandag) is zou ik ook even langs de hap gaan (of bellen en dan overleggen). Hoe is hij verder? Drinkt hij wel voldoende verder?

Een ziekenhuisopname eisen lijkt me wat voorbarig.

6. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja mijn zoon heeft ook altijd diarree gehad met tanden doorkomen.
    ooit 3 weken extreem. Gewoon onder controle bij de huisarts.
    Hij heeft toen wel poep voor onderzoek moeten hebben, na ruim 2 weken.
    maar zolang hij vrolijk is, wat is dan het probleem?
    Je zal vaker hebben dat je iets gepland hebt en dat het net wat anders loop. Ga op pad met extra verschoning.

sterkte.
    brenda

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Als hij verder vrolijk is, goed drinkt zou ik echt geen ziekenhuisopname eisen. Ik zou wel, maar dat had ik in jouw geval denk ik al eerder gedaan, want het klinkt wel als behoorlijke heftige diarree, even de HAP of je HA bellen voor overleg. Dan hoor je vanzelf wel of ze naar hem willen kijken of niet.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    En hoe dun is de poep? Echt waterig of gewoon dunne poep? Hier namelijk ook 1 bezig die in 2 maanden ff 10 tanden kreeg (één en al gezelligheid in huize umm dus, NOT haha) en hij heeft ook constant dunne poep. Wanneer hij poept zit ook iedere keer z'n rug onder maar moet zeggen dat ik hiervoor nooit naar de huisarts ofzo ben geweest.

9. sweetchocolate

Nee, drinkt nauwelijks. 120 cc max. Met uitschieter tot 150. Wel per keer. Leek eventjes goed te gaan, maar is nu weer weinig.

10. sweetchocolate

Het is water. Zitten inmiddels geen vaste stukjes meer in.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    Turkije
    Dan zou ik bellen, denk dat jullie wel even langs moeten komen.

12. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Per keer??? Dan lijkt het me heel erg sterk dat hij aan het uitdrogen is.

Ik begrijp dat je bezorgd bent, en ik zie ook dat je al goed bezig bent, door te beginnen met ORS. 't lijkt mij ook dat hij inderdaad last heeft van tanden. Maar ik begrijp ook wat het is ook bezorgd te zijn, omdat er iets is met je kindje wat niet "hoort". Dus ik zou je adviseren om advies te vragen aan de hap. Zeg gewoon dat je bezorgd bent (eerste keer dat je kindje "ziek" is?) Maar hou er rekening mee, dat ze waarschijnlijk zullen zeggen dat je niet meer kunt doen, dan dat je nu doet.

13. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik denk dat er ook wel iets heerst hoor.
    Ons ventje had vorige week 5 dagen spuitluiers waarvan 1 dag met koorts (38.6) Ook een paar keer per dag helemaal schone kleertjes en tijdens het drinken liep dan zijn broekje weer vol.
    Drinken deed hij minder goed.

Wij zijn toen ook naar de HAP geweest.
    Daar vertelden ze:
    Minimaal de helft van de hoeveelheid die hij per dag krijgt moet hij op drinken.
    Hij moet huilen mét traantjes
    Is hij allert?
    Is dit zo dan kun je het weer aankijken. Zodra je achteruitgang ziet, weer even bellen.

Een ziekenhuis opname doen ze alleen als ze uitdroging verdenken. Ons ventje zat trouwens gewoon te lachen naar de arts :) en was uiteindelijk toch nog 130 gram aangekomen in 8 dagen tijd! Wel was zijn onlasting op het laatst bijna doorzichtig!

Maar als je het niet vertrouwd... bellen!!

14. sweetchocolate

Ja, is per keer, iedere keer waterdun, iedere keer zo weinig drinken.

Pfff, gelukkig dat ik in ieder geval nu weet dat hij minimaal de helft moet hebben van wat hij normaal binnen krijgt. Dat krijgt hij wel. Hij heeft wel met tranen gehuild. Althans, was nat rond zijn ogen. Maar de krokodillentranen zijn uitgebleven. Toch huilde hij wel hard.

Wij gaan zo wie zo richting huis. Wouden eerst blijven, nadat ik jullie berichten heb gelezen. Maar ik kan nu zo wie zo niet genieten van een "gezellig" weekendje weg. Ben elkel druk met rompers uitwassen, broek uitwassen, kind verschonen, ORS geven, daarna nog gewone voeding geven. Hopen dat hij wat meer gaat drinken.

Ben tussen de bedrijven door hier de caravan aan het opruimen en schoonmaken. Wil het voor schoonouders toch netjes achterlaten. Daarna naar huis, HAP bellen. Ik vertrouw het gewoon niet en wil dat arts ernaar kijkt.

15. sweetchocolate

Volgens mij piep ik te snel. Gaf hem eerst 165 totale voeding. Huilde nog. 70cc totale voeding gegeven. Ging er makkelijk in. Tot nu toe geen ontlasting. Normaal gesproken was het er dan nu al uit, tot nu toe niet. Zag dat hij wel geplast had voor voeding.

Sorry dat ik zo zeur

16. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    2,167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang er nog vocht ingaat en er nog vocht uitkomt, zit je goed.
    Wat minder drinken is niet erg. Anders bied je gewoon tijdelijk wat vaker een voeding aan? Zolang hij plast, huilt met tranen en verder niet suf is, gaat het echt wel goed hoor. Tanden krijgen gaat meestal gepaard met problemen. Het hoort er helaas gewoon bij.
    Mijn zoontje krijgt momenteel zijn 3e en 4e tandje door dus hier is het ook 'feest'.
    Snap best dat je je zorgen maakt hoor, het ook nog maar zo'n klein hummeltje.
    Succes!

17. misa

misa Niet meer actief

Jeetje wat vroeg met de tanden! Daar kunnen ze zeker last van krijgen, ook diarree.
    Ik zou even de hap bellen en regelmatig wat te drinken (water ofzo) geven.
    En vrolijk zijn vind ik geen goed meetpunt voor wel of geen uitdroging.. :)
    Beterschap!

18. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    hier al een paar keer doorgestuurd door de HA naar de SEH, vanwege verdenking op uitdroging, maar nog geen een keer opgenomen om die reden. 1x omdat ze geen plasluiers meer had, alleen maar diarree, 1x omdat ze naast diarree ook begon over te geven.

Hoe zie je dat je kindje uitgedroogd is:
    huilen zonder tranen
    fontanel ingedeukt
    als je in het velletje knijpt, dat het blijft staan
    geen plasluiers meer

je kan altijd bellen naar de HAP!

19. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Je bent gewoon overbezorgt met de eerste tandjes, je weet nl ook nog niet wat je kan verwachten, dat is geen zeuren hoor!
    Ik zou me zelf gewoon even door een arts gerust laten stellen (als ik het zo lees is het voor je zoontje niet echt nodig, maar voor mama wel fijn;)). Sterkte de komende dagen/weken..

20. sweetchocolate

Dank jullie wel. Inmiddels afspraak gemaakt maar ging niet van harte. En pas om 12 uur. Ach ja moet maar

Share This Page