Hallo, Ik weet niet of er uberhaupt mensen zijn die hier ervaring mee hebben Ik heb het mirenaspiraal ongeveer 10 weken na de bevalling laten plaatsen ging super nergens last van Maar bij de controle direct erna met een inwendige echo kwamen ze erachter dat mijn baarmoeder ongeschikt is voor een spiraaltje Het wordt Uterus bicornis genoemd, in de halve lengte van de baarmoeder hangt een strengetje van de bovenkant van de baarmoeder wat mijn baarmoeder ongeveer in tweeën deelt 1 van de 2 bovenste op de afbeelding ongeveer En het spiraaltje zat dus maar aan 1 kant van de baarmoeder en was dus niet veilig voor zwangerschappen te voorkomen Samen met de gyn besloten om hem direct te verwijderen nu ik toch nog daar was Maar dan krijg je de rekening... een maand later voor iets wat na 5 minuten de prullenbak in donderde hoppa dikke 150 euro En nu? Niemand die de rekening wil betalen wat nu?
Lijkt me normaal toch? Je hebt een spiraal gebruikt en dat ding kost idd ongeveer 150 euro, en anticonceptie wordt niet zomaar meer vergoed. Dus balen voor jou maar ik vind het niet raar. Wel zonde van het geld natuurlijk. Als ik je een tip mag geven: ik heb de implanon en ben daar erg tevreden over.
Nou dat vind ik idd ook raar, want ze meten je bm op en aan de hand daarvan kijken ze of het kan of niet. Heel vervelend dat ze jou nou ineens met die rekening confronteren.....
Toen de huisarts bij mij de Mirena spiraal plaatste, trok hij bij de controle ervan, de Mirena er weer uit. De Mirena heeft hoog uit een minuut erin gezeten. Heb hem ook niet hoeven te betalen.
Hmm dan ligt het aan mij. Bij mij is het plaatsen ook mislukt maar ik moest hem wel betalen, het spiraaltje is immers gebruikt.
Maar je kunt er toch niks aan doen dat het medisch niet mogelijk is en je alsnog een andere vorm van anticonceptie moet nemen en vooral betalen!
Gebruikte materialen moeten worden betaald. Bij een operatie die ' mislukt' krijgt de verzekering ook de rekening. Je kan de arts wel er op aanspreken dat hij je niet verteld heeft over dit risico. Misschien dat hij je dan tegemoed komt?
Maar een mislukte operatie betaal je toch ook niet zelf! of als je middelen krijgt voor het een en ander een kuur van een maand en na een week moet stoppen hoef je ook de kuur voor de rest van de maand niet te betalen
Je verzekering krijgt gewoon de rekening hoor, en die betalen we uiteindelijk zelf. Als jij van de apotheek een kuur mee krijgt voor een maand en je stopt na een week zal de hele kuur betaald moeten worden. De kosten zijn gemaakt, iemand moet ze betalen. Je kan met de arts hierover gaan praten, die had je dit risico vooraf moeten aangeven. Misschien is de rekening ook wel per abuis verstuurd ?