Poes is maanden krols. Steriliseren helpt?

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 28 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Hallo dames,

Ik heb een vraagje betreft onze poes.

Maandenlang is ze al krols en het word telkens maar erger :$.
    Ik loop hier werkelijk waar op mijn tenen door dat gemiauw en gedraai. Ik word er gewoon letterlijk gestresst van.

Ze is altijd binnen omdat mijn man haar niet naar buiten wil laten (we wonen in een appartement). Ze was van mijn schoonmoeder, maar ze is helaas overleden en niemand wilde haar meer verzorgen vandaar dat mijn man haar in huis heeft genomen. Helemaal niets mis mee, want ik geef ook heel veel om haar.

Ze is niet gesteriliseert omdat mijn schoonmoeder daar erg tegen was. Ze vond het zielig en ze vond het niet kunnen om zoiets bij een dier aan te kunnen doen. Maar ik houd het niet vol met dat krolse gedoe en wil haar steriliseren zodat ze ook naar buiten kan zonder drachtig te worden.

Helpt dit,

Ja of nee?

2. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ja , na de sterelisatie is het meestal wel over , het is voor de poes trouwens ook zielig om haar constant krols te worden zonder dat ze gedekt word , dus op naar de dierenarts zou ik zeggen of aan de pil

3. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ja! Zielig dit.....

4. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ja zou het zeker aanraden!

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Steriliseren kan niet tijdens de krolsheid. Je zou haar dan eerst op de pil moeten zetten en na een week moeten laten helpen.

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hier is onze dame gesteriliseerd maar nu erger krols dan daarvoor ze is gesteriliseerd tijdens haar keizersnede een jaar terug dus weet niet of dat echt helpt. Het schijnt wel te helpen

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ja! Dit is pas zielig. De katten snappen zelf vaak niet eens wat er gebeurd.

8. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ja, nooit meer krols geweest. Ik vind dit zieliger dan niet steriliseren overigens. Sterkte en succes!

9. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ja hier heeft het zeker geholpen. Onze katten werden elke maand krols en dat ruim een week lang. Na het steriliseren nergens meer last van gehad. Ze waren overigens ook zo opgeknapt na de sterilisatie. Hebben ze niet veel last van gehad.

10. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Heeft geholpen dat wel 1 van de twee word zo af en toe nog een beetje krols maar dan echt maar een dag of 2/3.
    Andere poes nooit meer last.

11. Bailief

Bailief Niet meer actief

2 Poezen hier en beide geholpen. Wat een verademing! Serieus, ik werd gek van die krolsheid. De ene is geholpen tijdens (nouja toen de kittens eruit waren) de keizersnede en de ander is gewoon geholpen. Beiden nooit meer krols geweest. Het kost even wat maar dan heb je ook wat ;).

12. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Zeker laten doen hoor! Continu krols zijn is pas zielig voor de kat! En buiten dat ook heel slecht voor ze...

13. Flo72

Flo72 Bekend lid

9 apr 2013
    552
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doen! Ik werd er zelf knettergek van en nu heb ik de liefste aanhaligste kat van de wereld!! Ik vind het ook helemaal niet zielig, weet die kat veel.

14. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij hadden ook een ontzettend krolse poes! Elke 2 weken een week krols. Hebben we "geholpen" en nu heeft ze (en wij) er geen last meer van. Vond het wel zielig want ben op zich voor het de natuur zijn gang laten gaan maar het is voor de poes echt een verademing. Ze heeft van de ingreep maar een paar dagen last gehad en qua karakter of gewicht niks veranderd!

15. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    sterelisatie kan helpen, maar hoeft niet. had een kat en die was ook gestereliseerd maar bleef wel om de 2 a 3 maanden krols! Hier nu een ander dametje ook steeds krols en nu heeft ze een nest gehad (half jaar geleden ) en ze is nu nog maar 1 x krols geweest.

16. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Als ze 1 keer krols word binnen paar maanden is het nog te doen.

Serieus mijn poes is 1 week krols (6 dagen) en dan 2 dagen niet. En dan meteen 6 dagen krols.

Mijn stresslevel is zo hoog, en mijn man is er heel nuchter over van negeer maar.

Vooral gisteren moest ik even naar het toilet. dochtertje huilde hard omdat ze net wakker was, telefoon ging af en de poes was hard aan het miauwen.. Nou ik ontplofde..

Maar bedankt voor jullie reacties. Even navragen aan de dierenarts.

17. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Volgens mij maakt het ook nog verschil of ze wat met de eilijders(? Schrijf ik dat goed)
    Of dat ze de baarmoeder eruit halen.

18. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    En wat denk je van het stresslevel van de poes dan,die is nig veel hoger,echt sneu
    En er is al een overschot aan katten kijk maar in de asielen.
    Lekker laten helpen dus!!

19. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Onze poes wist niet meer waar ze het moest zoeken, zo gek werd ze van de krolsheid (is dat een woord?:()
    En wij ook trouwens;)

Na de behandeling hadden we onze lieve kroelpoes terug. Ze is geloof ik 1 keer krols geweest, maar dit duurde wel even voordat het voorbij was.

Ze is er wel iets van aangekomen, en het gaat er ook niet meer af. En ze heeft een los vel onder haar buik hangen:D

20. sita90

sita90 Niet meer actief

Onze poes had hier voor een tijd terug ook erge last van.. Dagen lang achter elkaar en dan 2/3 dagen niet en dan weer. Vooral na het overlijden van haar maatje (onze lieve kat:().
    We wilden haar laten helpen, maar het is blijkbaar niet meer nodig want ze heeft er vrijwel nooit last meer van.

Deel Deze Pagina