Hier zijn vast al meerdere topcis over geweest, maar wil het even van me afschrijven. Ons meisje heeft koemelk, soja en kippenei allergie. Op advies van de dietiste mochten we gaan beginnen met bijvoeden. Ze krijgt sinds 3 weken neocate, daarvoor BV. De flessen neocate drinkt ze gelukkig goed. Alleen drinkt ze niet veel. (4* 180+6 en deze niet helemaal leeg) We zijn begonnen met een hapje bloemkool, dit ging goed. Een aantal dagen gegeven en daarna broccoli geprobeerd. 's Avonds moets ze spugen en kon niet slapen, kan gebeuren maar misschien van de broccoli. Een aantal dagen niets gegeven. En gisteren weer broccoli geprobeerd. 's Avonds ineens helemaal overstuur, weer broccoli? Mijn verstand zegt dat ze niet op broccoli zo kan reageren, maar ik vind het ze eng om haar bijvoeding te geven. Ze is zo ontzettend ziek geweest de eerste weken van haar leventje, ik ben zo bang voor herhaling en durf haar bijna niet te gaan bijvoeden. Ze krijgt vandaag op kdv weer een hapje bloemkool omdat dit goed ging en ik wil dan van het weekend worteltjes gaan proberen. Wie heeft hier ervaring mee of kan me een beetje geruststellen?
Ik had in mijn eigen topic ook al even op je gereageerd. Waarom zegt je gevoel dat ze niet zo kan reageren op broccoli? Naar mijn weten is broccoli niet allergeen, maar dat wil niet zeggen dat ze er niet op kunnen reageren. En misschien is het geen allergische reactie, maar is ze gewoon gevoelig. Ik zou broccoli even aan de kant zetten. Er zijn genoeg andere groentes. Houdt je trouwens een eetdagboek bij? Dat kan heel goed helpen. Opschrijven wat ze eet en dan de eventuele reactie erbij. Zo kan je goed in kaart krijgen waar ze wel of niet op reageert. Het is en blijft naar zo'n allergie... ik weet er alles van..
Linnie, dankjewel voor je reactie. Een eetdag boek is een goed idee! Dat heb ik weleens gedaan tijdens de bv periode, maar nooit meer aan gedacht. Gevoelig is ze zeker wel, ze reageerde ontzettend heftig op melk, soja en ei. En ook nu spuugt ze nog veel. Als ze niet lekker is uit dat zich ook altijd in last van haar buik. Het gaat nu met alleen neocate gewoon goed, die eerste periode staat nog zo vers in mijn geheugen, dat hoop ik nooit meer mee te maken. Daarom ben ik ook zo bang voor reacties.
Die van Ik heeft ook KMA en allergie voor eiwitten in fruit en tarwe. Groenten gaan hier goed. Hij eet bloemkool. Broccoli, wortel, witlof, pompoen. Sperziebonen riepen een heftige reactie op. Dus laat broccoli een tijdje links liggen en probeer iets anders. Ik raad je wel aan om op te bouwen van een halve eetlepel tot een normale portie. Als een reactie komt, stoppen en wachten tot het weer weg is. Dan nog eens opnieuw proberen omdat je dan kunt uitsluiten dat klachten door iets anders komen zoals bijv tandjes