isofix aansluiting

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door barbeestenboel, 1 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Klinkt heel stom maar ik snap het isofix systeem niet.
    Kan je een autostoelje die daar voor gemaakt is zo in de isofix beugels klikken of moet je daar zo'n base (soort plateau met een extra poot) bij kopen om het te kunnen gebruiken?
    Als je zo'n plateau erbij moet kopen wordt het opeens een heel stuk duurder! Ik had de hoop dat je je stoeltje zo in de beugels kon klikken. Wie heeft er ervaring mee?
    bar

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Yep, dat plateau moet je erbij kopen. Wij hebben het ook. Is inderdaad best duur maar wel erg handig... We wilden eerst zonder doen, gewoon met de autogordels maar na 1 keer hannessen in de regen hebben we snel dat ding gehaald...

3. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Nog een vraagje over de easyfix ...
    Ik heb aan de mc adapters voor de bugaboo zitten. Kan de mc dan nog op een easyfix?

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Geen idee. Ik ken de Bugaboo-adapters niet. De mc gaat in elk geval met de hele onderkant op de adapter voor de isofix. Voor de rest zit hij volgens mij niet aan die adapter vast.

5. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Didl; wij hebben de Easy-Fix en stonden daar vanmorgen een tijdje mee te prutsen. Want ook wij hebben adapters van Bugaboo.
    Dus even telefoontje naar de babyzaak... de adapters moeten er vanaf, iig bij de easyfix. Ik ben benieuwd of ik dat wel echt handig ga vinden...

6. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Bedankt voor je reactie ienieminie.
    Dan gaat het voor ons over, want dan zit je weer te klooien met die adapters en mij kennende vergeet ik ze dan. ;)

7. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Is er eigenlijk ook een systeem met een bodemplaat als je geen isofix in de auto hebt?
    We hebben namelijk wel een adapter voor de maxicosi gekocht bij de wagen (Mutsy), maar ik heb niet zo'n zin om elke keer met de gordel te moeten prutsen.

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Nee volgens mij niet, als je in de auto niks hebt van aansluiting, dan zul je met de gordels moeten werken.

9. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Ja, dat lijkt me ook. Wij hebben 't nu erin zitten, alvast om te proberen ;).
    Maar ik weet idd ook niet hoe het gaat met die adapters. Ook ik ben zo'n ei die het voor elkaar zal krijgen om ze te vergeten :(.
    Als je alleen de maxi-cosi nodig hebt, kun je de adapters natuurlijk ook op de wagen laten zitten.

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dan kun je een losse easybase kopen. Die zet je in de auto vast met de gordel en dan kun je de maxicosi erop klikken. Kijk maar eens op de site van maxicosi...

http://www.maxicosi.nl/maxicosi/productdetail.aspx?id=8 En dan onderaan op het instructie filmpje klikken, dan kun je zien hoe het zit. Je moet dan wel een MaxiCosi Cabriofix hebben, anders past het niet, dacht ik.

11. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Dan moet je de easy base hebben van maxi cosi. Maar let er wel op dat je maxi cosi geschikt is voor het systeem. Hij mag dus niet 'te oud' zijn.

Groetjes, Lotte

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Volgens mij heb je geen base nodig voor isofix. Normale isofix geschikte stoeltjes klik je in de isofix beugels van je auto. Tegenwoordig is er een nieuwere variant die inderdaad met zo'n base werkt. Maar er moet nog genoeg zonder te koop zijn als daar je voorkeur naar uit gaat.

Wij hebben zelf een Kiddy Infinity Pro. Werkt met autogordels maar gaat snel en simpel. Hoeft dus geen probleem te zijn.

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De easy base is bij mijn weten speciaal gemaakt voor auto's die geen juist isofix systeem hebben. Niet zozeer een nieuwer model, dus.

14. barbeestenboel

barbeestenboel Actief lid

20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Dat dacht ik dus ook, gewoon in de beugels klikken, maar ik kom dus steeds die base tegen. Wie heeft er ervaring met gewoon de Maxicosi in de isofix beugels klikken ZONDER base?
    bar

15. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoord.
    Heb nog wel een vraagje. Hoe zou ik er achter kunnen komen of deze versie van de cabriofix past? We hebben de maxicosi namelijk uit 2006 (van familie, dus er is niets mee gebeurd qua ongeval). Op zich zou ik een easybase wel tweedehands aan willen schaffen.
    Zou de cabriofix uit 2006 op een easybase passen?

16. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    @ Moaatje: als het al een 'fix'- model is, dan kan het gewoon. Kijk anders voor de zekerheid even aan de onderkant van je maxi-cosi. Als er twee metalen staven onder zitten dan kan je de easybase gewoon gebruiken.

17. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Is er wel een Isofix variant onder de maxicosi's? Ik kan me niet herrinneren dat ik dat ooit heb gezien? Wij hebben ook Isofix in de auto, maar toen wij Milan net kregen hadden we deze nog niet en dus heb ik er ook nooit op gelet. Wij zijn pas met het systeem begonnen met het opvolgende autostoeltje (groep1).

Overigens heb ik altijd gewoon met de gordels gewerkt en heb het nooit als geklungel ervaren. Als je er handigheid in krijgt, dan is het stoeltje in de auto zetten zo gepiept. Helemaal als je de gordels aan 2 kanten van het stoeltje los kan maken. Ik maakte dan alleen de kant van de deur los, dus de gordel die over de benen loopt en haalde Misha (en Milan) er dan uit, stoeltje bleef in de auto staan. Alleen de eerste paar weken heb ik het stoeltje eruit gehaald, toen ze nog heel erg ieniemienie waren...

Deel Deze Pagina