Ik dacht dat je de Maxi Cosi gewoon op de achterbank mocht zetten, zolang hij maar achterstevoren staat. Maar nu zegt mijn man dat de MC op de bijrijdersstoel moet. Klopt dit?
volgens mij mag het beide, zolang je maar geen airbag hebt. Dan mag hij zeker niet voorin, wij hebben dit niet en ons kleintje komt dan straks ook op de bijrijdersstoel.
Niet gewoon op de achterbank hoor! Wel vastzetten Ik dacht juist dat de veiligste plek op de achterbank, achter de bijrijder was (en dan achterstevoren), of heb ik dat verkeerd?
Idd, je kan de maxi cosi zowel voorin zetten als achterin zetten. En ja, idd wel even vastzetten . Voorin, mag alleen wanneer er, geen airbag in je auto zit / je de airbag zelf uit kan zetten / je de airbag bij de dealer uit laat schakelen. Achterin kan het zijn dat de gordels te kort zijn, je kan dan de gordels laten verlengen of je kiest voor een isofix systeem. (easyfix/easybase) En er word idd gezegd dat achter de bestuurdersstoel het veiligste is.
houd er wel rekening mee dat als je de airbag uit laat zetten door een dealer dat er dus verder niemand meer voorin mag... Ivm als je een ongeluk krijgt en je airbag doet het niet en ze zien dat je hem zelf het laten uitschakelen kan je er problemen mee krijgen... en mochten je gordels achterin te kort zijn heb je zelfs een tussenstuk ergens weet niet meer waar wat je kan kopen
Heej, die is nieuw voor mij! Wist ik niet, maar nu wel! Maaruh, er zijn ook nog auto's zonder airbag, dan heb je toch ook dat er gewoon iemand voorin mag zitten?
ja klopt maar als er een airbag in de auto zit moet hij het verplicht doen. Want elke auto die je nu nieuw koopt zit volgens mij al standaard een airbag in omdat het is bewezen dat het letsel minder is dan. Was hier ook nieuw voor ons want wij wouden de airbag inderdaad uitlaten zetten en toen werd het gezegd dus hier de kleine maar gelijk achterin gegaan
Als je gordel achterin te kort is (zoals in onze automobiel), kan je er idd een tussenstuk tussen zetten (een soort verlenger). Maar: de veiligheid voor je baby is dan niet meer gegarandeerd! En verzekeringen vergoeden niet als er iets gebeurd. Wij hebben het dus niet gedaan. Als we met z'n drietjes weg gaan, zit 1 van ons achterin...
oei dus als we een ongeluk krijgen en ik zit voorin op de bijrijdersstoel hebben we dus een probleem. Even onthouden dat we in dat geval de airbag weer inschakelen... Wist ik dus ook niet!
Uhm tja, ik geloof wel dat er tegenwoordig in alle auto's een airbag zit ja. Volgens mij niet eens als optie, maar gewoon standaard (bij onze nieuwe in ieder geval wel, bij onze oudere was het een optie). Bedankt voor de info trouwens, weer een stukkie wijzer geworden vandaag. Hier zetten we overigens eigenlijk altijd achterin . Want ik vertik het dus echt om achterin te gaan zitten hoor! En we zitten hier natuurlijk toch altijd met 2 maxi cosi's.
Er zijn nog een hoop auto's, waarbij ze voorin alleen aan de bestuurderskant een airbag hebben, niet aan de bijrijderskant. En in sommige auto's zit een knopje zodat je ze zelf uit kan schakelen en bij andere moet je het door de garage laten doen. Hier zit ze ook altijd achterin.
vroeger hadden we toch ook geen airbag en mocht je gewoon voorin zitten? gordel verlengers mogen niet is mij verteld want een auto gordel moet wetterlijk uit 1 stuk bestaan. ook niet elke auto dealer wil de airbag uit scakelen en er zijn er ook die een akte op laten stellen dat je zelf de verantwoording neemt dat hij uitgeschakeld is. (koste bij ons overgens 80 euro om dit te laten doen.
bij ons kan het net op de achterbank, maar ik heb het idee dat als ze straks wat groter is die gordel tegen haar beentjes zit en dan kan ze die niet bewegen. onze airbag kan je niet zelf aan en uit zetten, het is dus geen optie om alyssa voorin te zetten omdat er dan ivm de verzekering niemand meer voorin kan zitten. hoe kan ik dat dan wel oplossen? liefs doris
dit probleem hou je toch ookal heb je ruiere gordels want het snoert toch altijd aan. Kailynn heeft er nooit hinder van ondervonden van de gordel over haar benen.
De gordel zit inderdaad altijd over de beentjes. Ik neem aan dat je de verkleiner er nog in hebt zitten? Als die eruit is, zakken ze iets verder in de Maxi Cosi en is er iets meer ruimte voor de beentjes.
EErlijk gezegd heb ik dit nog nooit gehoord. Dat je met een uitgeschakelde airbag niemand meer voorin mag hebben... Maar dat wil nog net zeggen dat het niet waar is... Misschien kun je even met je verzekering bellen om het na te vragen? En Jelle heeft ook nooit last gehad van de gordel, hoor.