Mijn eerste 2 bevallingen zijn redelijk vlot gegaan, 4 uurtjes en 1 uur en 50 min (vanaf de eerste wee tot aan baby-op-de buik) en nu de 3e bevalling eraan komt, ga ik er steeds vaker over nadenken... Volgens de vk is er een kans dat de 3e bevalling nog sneller zal gaan, ik snap dat het niet per se zo hoeft te gaan, maar de kans is er. Dus voor de dames die sneller dan 2 uur over hun bevalling deden: Hoe ging jullie bevalling? Wat was je gevoel bij de bevalling, vond je het fijn dat het zo snel ging of juist niet? En heeft de baby er 'last' van gehad dat het zo snel ging? Sorry voor de vele vragen, maar ik merk dat ik steeds nerveuzer begin te worden nu ik bijna op de helft ben
Bevallen in 44 minuten (waarvan 7min persen) ik vond het héél heftig, zowel de pijn als mentaal. Ik kon het echt niet bijbenen. Ik had rugweeën en werkelijk geen seconde rust tussen de weeën. Mijn kindje zijn hartslag dipte enorm en met een flinke knip is mijn zoontje geboren. Ik hoop niet dat het bij een eventuele volgende kindje nóg sneller gaat
Hoi giraf, Hier ook 3 snelle bevallingen gehad maar net niet binnen de 2 uur! 1e 2uur , 5 min persen 2e 3 uur, 10 min persen (was dan ook 9 pond en zat klem met schouder) 3e 2 uur (inleiding) 5 min persen Vooral mijn eerste bevalling overviel mij ik dacht dat ik net was begonnen, vk heeft niet eens getoucheerd maar mocht bij haar binnenkomst meteen persen achteraf was het hoofdje al zichtbaar ! Raar hè dat ik niet zelf vanuit de douche naar mijn bed kon komen ?? Maar voor de rest ben ik alleen maar blij met zulke snelle bevallingen, de middelste had wel haar nekwerveltje wat verschoven doordat het zo snel ging, maar de osteopaat zette deze zo weer recht ! Ben ook nu weer erg benieuwd hoe snel het deze keer gaat ook vind ik het erg spannend of de vk op tijd er is, maar misschien weer een inleiding en dan weet ik ik in elk geval dat ze op tijd is! Zie trouwens dat we gelijk uitgerekend zijn!
Wow! Das wel erg snel ja... Ik kan me voorstellen dat je niet hoopt dat je 2e bevalling nog sneller zal gaan
wel grappig om te zien dat je 2e bevalling juist langzamer ging dan de 1e... het scheelt maar een uurtje, maar toch Leuk dat we gelijk uitgerekend zijn! Jij al van de 4e, leuk hoor, lijkt me echt geweldig zo'n groot gezin
Vriendin heeft nu 3 kindjes en de eerste duurde 4 uur, 2de duurde amper 3 uur en de derde ging helemaal SNEL om 02.10 moest mijn vriendin plassen en ze dacht lijkt wel een wee... en om 03.00 was zelfs de placenta al geboren Geen knip of wat dan ook (kindje 4100 gram) maar wel dagen na weeën. Ze willen nog graag meer kindjes ben benieuwd hoe dat dan gaat.
hier 2,5 uur. Het was de eerste en op dat moment heb ik het niet als prettig ervaren...het ging zo snel dat ik het gewoon niet kon beseffen, de verwerking heeft heel wat tijd nodig gehad. De kans dat het nu sneller gaat is volgens de vk heel groot dus daar ben ik nu op voorbereid, zal het nu ws ook veel prettiger ervaren. Een ander nadeel van het snelle bevallen was dat zelfs de vk het niet kon inschatten en dus geen tijd voor een knip had. Met als gevolg een sub totaal ruptuur. De naweeen waren ook niet echt prettig....ik riep op dag 2 huilend tegen de kraamverzorgster dat ik zeker wist dat er nog een baby kwam
Oh naweeën, daar heb ik ondanks de supersnelle bevalling dus helemaal geen last van gehad, gelukkig! Lijkt me heel vervelend.
Ben ook erg benieuwd wat de 3e gaat brengen . 1e was in 4 uur (wat ik al erg heftig vond ), de 2e binnen 2,5 uur. Vooral het laatste stukje bij nr 2 vond ik heel heftig en chaotisch en idd ook pijnlijker dan nr 1. Mijn vliezen braken bij bij 10 cm pas en daarna daalde mijn meisje pas echt in (ik voelde haar echt met plof naar beneden zakken!) en floepte ze met zuchten naar buiten (4520 gram!). Dit gebeurde allemaal binnen enkele minuten. Wat dat betreft had ik het veel liever gehad zoals nr 1 (20 min rustig persen)! Ik ben er overigens van overtuigd dat het nog veel sneller gegaan zou zijn als vliezen eerder gebroken waren. En de naweeen bij nr 2 waren echt vreselijk... (daar zie ik persoonlijk het meest tegenop, niet de bevalling, maar de naweeen, want verdorie, die deden echt veel pijn en hebben dagen geduurd) Het heeft echt een tijdje geduurd voordat bevalling nr 2 een beetje 'geland' was en ik heb lang de behoefte gehouden om er over te praten. Heb betrokkenen ook meerdere keren gevraagd wat er nu precies wanneer gebeurde, want het ging zo snel. Mijn dochter heeft er overigens niets aan overgehouden, nooit wat aan haar gemerkt. Als ik zou mogen kiezen... dan liever een iets langere, rustigere bevalling , maar ja... Je hebt het niet in de hand, he?
Hier ook de eerste in 2,5uur tijd. Kreeg om 00:30uur wat buikkrampen dacht wat verkeerd gegeten te hebben.....vertrouwde het toch niet, vk gebeld die stond 5min later op de stoep, ze keek en toen al 6cm nog niks gemerkt dan wat buikkrampen, daarna ging het snel en heftig, paar minuten later 8cm, en gauw genoeg daarna 10cm. Heb 30min geperst en toen was ze er al! Wel met een flinke knip helaas. Dus alles bijelkaar van 00:30uur tot 2:53uur van de eerste wee toe de geboorte. Wat ik ervan vind weet ik eigenlijk nog steeds niet.....moet ik nog achter komen!
Mijn dochter heeft er overigens niks aan overgehouden, en ik heb zelfs geen naweeën gehad helemaal niks. Wel een fikse borstontsteking, die nu over is gegaan in twee borstabcessen die erg veel pijn doen, maar goed dat terzijde want dat heeft niets met de bevalling te maken.
Oh naweeen heb ik gelukkig ook totaal niet gehad.... kraamverzorgster was ook verbaasd Maar best wel verschillende ervaringen dus zo te lezen... Besef Ik had na de 2e bevalling ook echt niet het besef dat ik al bevallen was, het ging zo snel, en ook hier heeft mijn man meerdere keren moeten vertellen hoe het allemaal gegaan was, had echt moeite om het een plekje te geven
zijn jullie trouwens niet bang/angstig dat bij een volgende bevalling de VK te laat gaat zijn en dat je de bevalling zelf moet doen?
Ik ben van de eerste in 6 uurtjes bevallen en van de tweede in 2,5 uurtjes. En ik vond de tweede bevalling zwaarder dan de eerste! Bij de tweede kwamen de weeën zo snel na elkaar, dat vond ik zwaar! Ook mocht ik niet in bad, (omdat de verloskundige wel zag dat ik heel snel ging) terwijl ik dat bij de eerste zo heerlijk vond. Ik vond het daarentegen wel weer fijn dat het zo snel ook weer voorbij was. Mijn dochter heeft er geen last van gehad gelukkig! Ze was alleen wel wat blauw na de geboorte, maar dat trok snel bij.
Dat is voor mij nu nog een ver-van-mijn-bed-show... Maar als ik ooit zwanger van m'n tweede kindje ben kan ik me voorstellen dat ik hier heel bang voor ga zijn ja!
Nee. VK weet toch dat ze snel moet komen als ik me meld ? Zij weten net zo goed dat het heel snel kan gaan, gezien vorige ervaringen en in het ergste kunnen ze via de telefoon ook coachen. Snel betekent over het algemeen ook zonder complicaties. En de meeste vrouwen die ik ken die zoiets overkomen zijn, geven aan dat ze op het moment zelf de rust zelve zijn en instinctief handelen, dus ik vertrouw eigenlijk wel op de natuur .
Dat is waar.... alleen moet ik eigenlijk in het zh bevallen, vanwege teveel bloedverlies bij de eerdere bevallingen. En dan ga ik me nu al druk maken over straks Terwijl het uiteindelijk (meestal dan) altijd wel goed komt... Het belangrijkste is dat de baby gezond geboren wordt, dus kan ik me beter daar op focussen...
Zul je zien dat ik straks weer overtijd ga en dat ik ingeleid ga worden in het zh en dat ik er 15 uur over doe probleem opgelost!
Jup, daarom goede afspraken gemaakt met vk en naar het ziekenhuis, is nl dichterbij dan de afstand die de vk moet rijden. Ik bel hen zodra er regelmaat in komt ook al,is het bij wijze van om,het half uur nog maar. Afhankelijk van mijn verhaal komt ze misschien nog hierheen, maar hoogst waarschijnlijk vertrekken we alvast naar het ziekenhuis, daar weten ze dat het kan gebeuren dat we zonder vk komen en misschien al meteen geholpen moeten worden.
Bij mij heeft de VK juist weer gezegd dat ik niet zelf naar het zh mag rijden. Ze is bang dat ik anders in de auto ga bevallen ofzo.... Zodra ik nu ook maar iets van een begin voel dan moet ik de vk gelijk bellen en dan komt ze naar ons thuis, dan kijkt ze hoe ver ik ben en of het toch een thuisbevalling zal worden met zeer waarschijnlijk een ritje in de ambulance naar het zh na de bevalling, of dat we alsnog zelf richting het zh mogen rijden. Jij bent er al bijna he, gaat alles nog goed? Nog maar max 4 weken en dan hebben jullie de kleine al in jullie armen!