Jakkes, had het vandaag écht even koud. Ik zit inmiddels lekker op de bank met een elektrisch dekentje en mijn 3e kop thee. En die thee ben ik nu wel een beetje zat Wil graag iets warms drinken, maar niet alleen maar thee. Vorig jaar hadden we hele lekkere limonade met warm water ook heel lekker was. Beetje kruidig, niet te zoet. Nu hebben we iets wat bitter smaakt als je er warm water bij doet, dus dat is geen optie. Wie o wie heeft een goeie tip?
Geen limonade, maar wel een kruidig en verwarmend drankje: https://www.einfachbacken.de/rezepte/kinderpunsch-rezept-zum-selbermachen (Echte "volwassen" punsch heeft alcohol, dat zoek je misschien niet)
Je hebt van die dranken obv gepureerde gember al dan niet met toevoegingen, zoals Gimber. Warme appelsap met kruiden. Toen man buiten werkte, maakte ik vaak iets voor hem met gember, kurkuma, citroen en nog wat dingen, het was geen chai maar wel in die richting. Ben de details vergeten. Een lekkere chai kan je sowieso ook overwegen. En stop eens een stuk sinaasappel en een kaneelstokje of kruidnagels in je kop heet water, of trek zelf een sterrenmunt van een zoethoutstokje, een steranijs, venkelzaad en wat blaadjes munt.
Geen limonade. Maar ik maak hier regelmatig warme chocolademelk met halfvolle melk en cacaopoeder en een vleugje kaneel. Dat is iniet zo zoet als de chocomel uit een pak. En als je 't wel zoeter wil maken kan je er alsnog suiker of iets anders zoet doorheen doen. Thee heb ik in vele smaken. Favorieten in zijn 'oma's appeltaart' (rooibos, appel, kaneel) en gember citroenthee. Warme limonade kan ik me weinig bij voorstellen eerlijk gezegd. Mss ieys van alcoholvrije gluhwein??? Geen idee of het bestaat.