Ik moet toegeven dat ik met 3 weken en 2 dagen ofzoiets alweer voorzichtig ben gaan autorijden,eerst zonder kids moest toch even wennen Liefs Claudia
Goh, dat wist ik helemaal niet, dat je niet mag autorijden na een ks. Maar eigenlijk wel logisch, die wond zit natuurlijk in de weg en kan je afleiden etc. En Senseemilla: wat betreft de kosten: dat moet je als (a.s.) moeder gewoon een worst zijn. De gezondheid en eigen keuzes die je maakt staan wat mij betreft absoluut bovenaan. Mijn keuze om een gewone bevalling te proberen is puur een gevoel en vanwege de risico's die aan een ks zitten bij een volgende bevalling. Maar ik ken ook iemand die de eerste bevalling een ks heeft gehad en daarna 3 gewone zwangerschappen/bevallingen zonder problemen. Gr. Suusje
Dat kan ook gewoon mijn nicht heeft haar eerste kindje met een ks gekregen en haar tweede kindje op de natuurlijke manier alleen dan moet je wel in het ziekenhuis bevallen.
Mijn moeder heeft bij mij een spoedkeizersnee gekregen. Ik lag ook in een stuit, eerst wilden ze een gewone bevalling doen maar dat duurde te lang dus werd het acuut een keizersnee. Daarna heeft ze vier kinderen via een gewone bevalling op de wereld gezet, zonder enige complicaties. Wel in het ziekenhuis idd. (Nou ja op 1 zusje na dan die was te snel en is daarom perongeluk thuis geboren.) Ik ben trouwens benieuwd wat onze kleine gaat doen, de vorige keer was de vk er niet zeker van hoe het lag, woensdag moet het duidelijk zijn anders een echo.
Die kosten zullen mij ook een worst wezen maar het zkh niet. Dat was wat ik bedoelde. Ik ken ook meerdere mensen die een natuurlijke bevalling hebben gehad na een ks. Je moet alleen in het zkh bevallen ( wat mij ook niet uitmaakt hoor, want persoonlijk zou ik niet thuis willen bevallen..al die troep ))
Van een thuisbevalling heb je echt geen troep. (Om maar even een vooroordeel uit de weg te helpen). Tegen de tijd dat je na de bevalling onder de douche vandaan komt, is alles al weg en is er geen spoor van de bevalling meer terug te vinden. Tenminste, als het goed is en je hebt een goede kraamverzorgster
Had er deze achter willen zetten . En mijn kraamhulp was k*t heeft maar 1 keer de badkamer gedaan en het bed verschoond.... Maar dat terzijde. Groetjes Sensee