Wij hebben ook plavuizen met vloerverwarming. Zou echt niet anders willen! Er zijn zoveel soorten tegels, het ligt er echt aan of het kil over komt, welke je kiest. Er lag bij ons eerst een houten vloer in, vond dit echt niet mooi en hard overkomen (dit lag echt aan het soort parket). Zou eerst eens gaan kijken bij een plavuizenwinkel. Misschien dat je dan toch iets ziet of juist niet.
De mensen die bij ons binnen komen en niet weten dat het plavuizen zijn, denken serieus dat het houten planken zijn. Dus met dat kil ben ik het iig niet eens Ik denk dat het inderdaad slim is om eens bij zo'n winkel te gaan kijken, vaak hebben ze daar ook allemaal verschillende stukjes vloer liggen. Zonde als jij het wel/niet zou doen om de meningen hier!
Er zijn hedendaags echt wel hele mooie stenen vloeren. Persoonlijk niet voor gekozen, al had ik het in de keuken handig gevonden! Wij hebben een rustiek eiken houten vloer icm vloerverwarming. Achteraf vind ik het wel bewerkelijk en hebben we wel wat tegenslag gehad. Nu is de vloer opnieuw behandeld en is het eindelijk zoals het hoort. Alleen na ruim een halfjaar bang zijn voor iedere vetplek en kras, moeten we wennen dat we eindelijk kunnen leven op onze vloer! Oh in de winter moeten we ook extra bevochtigen. Echt super irritant! Pvc heeft ook tegenwoordig prachtige vloeren. Hebben wij toen voor gekeken, maar de warmte van hout overwon. Maar praktisch gezien is pvc stuk prettiger in onderhoud en slijtvaster. Gietvloer vind ik ook mooi en ideaal met schoonhouden en knoeien. je moet wel van strak en industrieel houden. Check Pinterest en ga ideeen op doen
Wij hebben nu een eikenhouten vloer met v groef. Verschrikkelijk. Ik wil nooit meer een houten vloer. Mooi, ja dat wel. Maar hij mag eigenlijk niet gedweild of gestoomd worden (doe ik toch) en je druppels of kattenkots die je niet meteen opruimt blijf je altijd zien. Wij gaan verhuizen en kiezen in ons nieuwe huis voor pvc, over de bestaande tegelvloer met vloerverwarming. Veel praktischer met 2 katten, een hond en 2 jongens.
Wij hebben antraciet grijs tegellaminaat in de woonkamer. Het lijkt op een marmeren tegel. Koud en kil oogt het absoluut niet. Ik had dus zo voor een mooie tegel gekozen in de woonkamer En alles wat in woonblaadjes staat is gekoppeld aan trends. Die komen en gaan.... je persoonlijke smaak kan uiteraard veranderen, maar blijft over het algemeen redelijk gelijk. Op Pinterest staan trouwens een heleboel mooie voorbeelden van tegelvloeren in de woonkamer!
Hier ook keramisch parket. Mensen gaan echt op handen en voeten de vloer voelen voordat ze geloven dat het tegel is i.p.v. hout, en aangezien er een structuurtje heel licht, vergelijkbaar met echt hout) in zit, voelen ze het vaak pas aan de voeg. Ik ben echt verliefd op mijn vloer en iedereen die bij ons binnenkomt geeft complimenten over de vloer, dus ik denk dat het echt niet kil oogt Voor ons was het een voorwaarden i.v.m. de honden, laminaat is te glad, tapijt niet schoon te houden (en ik vind het verschrikkelijk lelijk, bovendien heeft vl een stofallergie) met echt hout ben ik veel te bang voor beschadigingen door de nagels.. of ongelukjes die er in kunnen trekken) Boven hebben we Vinyl (ook houtlook) en dat vind ik ook mooi maar is wel duidelijk dat het geen echt hout is, aan je voeten voelt het wel prettig en het is makkelijk schoonmaken. Maar in mijn woonkamer zou ik niet voor Vinyl kiezen.
Wij hebben laminaat met vloerverwarming, mijn schoonouders een houten vloer met vloerverwarming, mijn buren hebben pvc met vloerverwarming en vrienden van ons plavuizen met vloerverwarming. Ik vind tegels/plavuizen niet mooi, koud en kil en het bovendien ook niet perse nodig ivm de vloerverwarming. Ik zou de volgende keer voor pvc kiezen.
Ik heb sinds 6 jaar vloerverwarming met plavuizen, 60x60, in de taupe achtige kleur. meubels en vitrages tot op de grond en een electrische schouw maken het echt wel tot een warm geheel. eventueel kan je er een mooi kleed onder de tafel bijnemen. Maar met 2 honden is het ideaal. ik hoef helemaal niet elke dag te zuigen ivm zichtbare hondenharen. gewoon de juiste tegel in de goede kleur. ik wil niet meer anders. De hele beneden verdieping is nu gelijk en geen drempels.
Als ik nu kon kiezen, zou ik dit kiezen idd. Wij hebben plavuizen met natuursteenlook, donker. Niet lelijk, maar houtlook vind ik vele malen mooier:
Hier ook een tegelvloer in de woonkamer. Volgend jaar gaan we de benedenverdieping grondig aanpakken en ik weet zeker dat er weer een tegelvloer in gaat komen. Het is gewoon superhandig met schoonmaken. Let er wel op dat het een tegel is waar je niet zo snel wat op ziet. In de hal hebben wij een hele goedkope grijze tegel liggen, en 2 minuten nadat ik heb schoongemaakt, zie je alweer voetstappen/stof etc. Ik zou vragen of je wat proeftegels mee naar huis mag nemen, zodat je kunt kijken hoe de tegel eruit ziet bij de verschillende lichtinvallen op verschillende tijdstippen. En gooi er dan meteen wat stof o.i.d. overheen, om te kijken in hoeverre je dat ziet liggen. Ook een tegelvloer kan heel warm ogen, ligt er aan wat je met de rest van je inrichting doet!
Ik heb al jaren een houten vloer, hartstikke mooi maar wat een onderhoud en een drama met schoonmaken. Doordat ik het wel wil dweilen moet het dus vaker in de olie. Alle meubels moeten er dan uit en dan moet hij eerst behandeld worden en daarna olie erop. Dit kan niet zelf. Eigenlijk mag ik hem niet natdweilen maar dat doe ik dus toch. Hoe ruim je anders kots of viezigheid op? Ik wil heel graag een nieuwe vloer en denk dan aan tegels (hele grote) of een betonlook gietvloer. Zag alleen laatst een betonvloer en daar zaten scheuren in. Hout komt er hier nooooooiiit meer in!!!!
Wij hebben plavuizen in ons nieuwe huis. Ontzettend blij mee en oogt helemaal niet koud en kil vind ik. Ligt eraan hoe je het combineert denk ik. Zal morgen eens een foto maken
Positieve en negatieve reacties dus. Lees vooral veel over houtlook. Wij willen sowieso beton achtig. De muren worden wit en grijs. Komt een kookeiland van 3,70 meter in. De aankleding/meubels wordt hout/grijs. En verder planten en groen achtige kussens ed. Ook komt er nog een stuk muur met behang van roomblush, grafisch patroon en in de keuken een stuk zwarte krijt verf met daarop witte kalk teksten. Het huis is/wordt heel licht. Veel ramen en een schuif deur van 2 meter en een schuifdeur van 3 meter
In de winkel waar wij zijn geweest hebben ze een super grote showroom en daar ligt ook een groot stuk met deze tegels. De grote van 82x82 spreekt ons wel aan. Willen sowieso geen kleine tegels.
Het lijkt mij verstandiger dat mensen zelf kiezen wat ze mooi/lelijk vinden, dan dat we ons alles laten voorschrijven door woonbladen...