Ervaringen met Testpoint Vruchtbaarheidstest Mannen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MC86, 6 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hoi dames,

Ik ben erg benieuwd of er hier meiden zijn die ervaringen hebben met de vruchtbaarheidstest voor mannen van Testpoint, en vooral de uitslag ervan (klopte het uiteindelijk wel of niet)?

Zowel positieve als negatieve ervaringen zijn welkom uiteraard ;)!

Liefs

2. lautjep

lautjep Niet meer actief

wij hebben het er toevallig deze week over gehad. maar ik weet niet of hij een beetje klopt zo ja dan gaan wij hem toch maar doen.
    wij willen het zo graag weten

3. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Wij hebben 'em zelf ook gebruikt. Vond het wel veel geld! Uiteindelijk ook heel veel verschillende dingen over gelezen op internet.

Maar de uitslag was zo vaag.. De kleurtjes waren moeilijk te zien, en eerst leek het wel alsof het onderste deel goed van kleur was, en het bovenste niet. Ik wil geen angsten hebben terwijl het niet nodig is..

Vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van anderen!

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zulke testen zijn echt onbetrouwbaar, niet aan beginnen! Een echt zaadonderzoek omvat zoveel meer en daar komen echt geen stripjes met kleurtjes aan te pas.;) De aantallen worden nagekeken, de opbouw, de vorm, de beweeglijkheid, hoe lang het leeft, enz. Je moet je aan stricte eisen houden wat betreft onthouding, bewaren van het sperma tot de test.

Zo'n commerciele test kijkt alleen naar de aantallen en daar heb je helemaal niks aan. De uitslag kan wel zijn dat er heel veel zaadcellen zijn. Maar als ze niet zwemmen, ga je echt niet zwanger worden! Dus zo'n uitslag zegt helemaal niks! Het speelt alleen in op de onzekerheid en angst van mensen plus dat het flinke geldklopperij is. Ga naar je huisarts voor een zaadonderzoek, dan weet je waar je aan toe bent.

5. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Thanks voor je antwoord, helder!

Ik ga er niet meer over in onzekerheid zitten (over die test dan)! Voorlopig maar gewoon even kijken hoe het gaat, zit pas in ronde 3 tenslotte! Pas als het na een jaar nog niet is gelukt kloppen we aan bij de huisarts ;)

6. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

10 feb 2009
    727
    0
    0
    hoi, bij ons kwam er maar steeds geen kindje en we besloten die test van testpoint te doen. prima uitslag, zijn zwemmertjes bleken prima met die test. later kwamen we in de mmm en die test bij de gyn gedaan en wederom perfect. We vertelden haar dat we die testpoint test hadden gedaan en ze schrok ervan dat die dingen te koop zijn. Je doet die test met wat mengeseltjes en kleurstof en dan bij een strip kijken hoe het eraantoe is ad hand van kleur. terwijl het in het ziekenhuis veel langer duurt en het aantal, de bewegelijkheid en de vorm worden bepaald van het zaad.achteraf denk ik: had het niet moeten doen. zonde. het ziekenhuis kan je veel meer vertellen en is een kleine moeite om even wat zwemmertjes te brengen. Ik zeg: ziekenhuis is vele malen beter!!

7. Serendipity

Serendipity Fanatiek lid

15 feb 2009
    2.397
    0
    0
    babyleidster
    zuid holland
    Wij hebben ook zo'n test gedaan en heb er echt spijt van... we waren bijna een jaar bezig en werden wel nieuwsgierig, naar de HA stappen vonden we nog een te grote stap. De uitslag was negatief, en sindsdien liepen we beide met die gedachte rond, terwijl we eigenlijk niks zeker weten. Nu gaan we naar de HA, om het echt te laten testen... ben benieuwd wat er uit komt. Maar idd zo'n test brengt alleen maar onzekerheid met zich mee... ook al is de test positief, schijnt in sommige gevallen zo te zijn dat het sperma dan nog steeds slechter dan slecht kan zijn.
    Niet doen dus...

Deel Deze Pagina